Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Adquisición de habilidades en la comprensión de la psicología de la comunicación no verbal, con especial hincapié en el estudio del papel del entorno, el movimiento, la conducta táctil, postural, expresión facial, conducta visual y paralingüística.
|
A2
|
|
|
- Conocimiento y comprensión de los procesos y efectos psicosociales implicados en la comunicación mediada -emociones, percepción social, actitudes, etc.- y las diferencias en función del tipo de medio de comunicación. |
A2 A30
|
|
|
- Conocimiento de las características de la comunicación interpersonal, así como en las distintas teorías sobre la comunicación y las relaciones sociales, el estudio de los componentes, propiedades y efectos de las relaciones tanto interpersonales como intergrupales.
|
A2
|
|
C6
|
- Conocimiento de las variables y dimensiones que permiten la comprensión de la interacción social, y el papel que juega el entorno en la explicación del comportamiento comunicativo.
|
A2
|
|
C6
|
- Conocimiento de aspectos conceptuales y funcionales de la comunicación humana.
|
A2
|
|
|
- Análisis de las variables más relevantes de la comunicación persuasiva, y capacidad para el estudio de los distintos contextos de persuasión, con especial incidencia en las organizaciones y en los medios de comunicación.
|
A8 A11 A26 A30
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á Comunicación
|
- Características.
- Estratexias de investigación
- Multifuncionalidad da comunicación.
|
2. Comunicación interpersonal e interacción social
|
-Estilos de comunicación: asertiva, agresiva e pasiva
-Liderazgo e comunicación
-As relacións entre grupos.
|
3. Comunicación No verbal
|
- Comunicación non verbal: aspectos básicos.
- Contorna, territorialidade e espazo persoal.
- Apariencia física, movimento do corpo e a postura.
- Conduta táctil e expresións faciais.
- Conduta visual e conduta paralingüística.
|
4. Comunicación persuasiva e influencia social
|
- Persuasión e comunicación.
- Variables na comunicación persuasiva
- Contextos da persuasión. Persuasión interpersonal.
|
Influencia de la comunicación en el bienestar en contextos laborales |
-Estrés
-Síndrome de estar quemado/burnout
-Acoso laboral |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A2 A11 C6 |
12 |
23 |
35 |
Discusión dirixida |
A30 C6 |
6 |
10 |
16 |
Lecturas |
A30 |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
A2 A8 A26 C6 |
4 |
30 |
34 |
Presentación oral |
A2 A26 C6 |
7 |
14 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
- Análise da documentación que serve de base para a elaboración do programa.
- Bibliografía, documentais.
- Internet, vídeos con casos prácticos, entrevistas e conferencias. |
Discusión dirixida |
- Discusión en grupo de aspectos relevantes dos contenidos do programa en relación cos catro bloques principais.
- Constitución de grupos de trabajo y de discusión dirigida sobre aspectos parciales.
- Posta en común.
- Elaboración de conclusións.
- Análise e discusión de resultados de investigacións relevantes.
|
Lecturas |
- Preparación de lecturas para o desenvolvemento e comprensión dos contidos da materia.
- Selección e preparación de lecturas para a discusión dirixida e o taller de traballo en grupo.
|
Traballos tutelados |
- Preparación de traballo en grupo da materia para a adquisición de ferramentas de procura activa de información
|
Presentación oral |
- Requirirase a presentación oral do trabajo tutelado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Análise de fontes documentais |
Lecturas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
- As lecturas que sexan utilizadas para elaborar traballos comentados, recensiones oo revisións temáticas ou de autor, requerirán igualmente de atención personalizada, a fin de verificar o grao de comprensión e progreso do alumno ou alumna nos contidos da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A2 A26 C6 |
Se requerirá la presentación oral del trabajo tutelado |
20 |
Análise de fontes documentais |
A2 A11 C6 |
- Análisis de la documentación que sirve de base para la elaboración del programa.
- Bibliografía, documentales.
- Internet, vídeos con casos prácticos, entrevistas, y conferencias |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A8 A26 C6 |
- Los trabajos se realizarán sobre las temáticas propuestas en clase. Podrán ser individual o en grupo |
60 |
|
Observacións avaliación |
CONVOCATORIA ORDINARIA (1ª OPORTUNIDADE) A nota final será a suma de todas as metodoloxías anteriormente indicadas. Todos/as os/as estudantes teñen que ter entregadas todas as actividades na data indicada pola profesora. CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA (2ª OPORTUNIDADE) A nota da parte interactiva de Xuño gardarase para a convocatoria de Xullo. Aquelas persoas que non se presentasen ou non superasen ás metodoloxías: estudo de casos, sesión maxistral e traballos tutelados deberán realizar unha única proba que computará o 100% da nota, pudendo consistir dita proba en preguntas tipo test, preguntas curtas e/o casos prácticos. Implicacións do plaxio: Realización fraudulenta (plaxio) das probas de avaliación: aplicarse o Regulamento disciplinar do estudantado da UDC (Consello de Goberno do 28/06/2023), artigo 11, apartado 4 b), que establece a "cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario” En segundas e sucesivas matrículas no computarán as cualificacións da parte interactiva dos cursos anteriores. NON ASISTENCIA A CLASE/MATRÍCULA PARCIAL -Aqueles/las alumnos/as que por causas xustificadas non poidan asistir regularmente a clase, teranse que poñer en contacto coa profesora responsable da asignatura ao principio do cuadrimestre.
- O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia debe comunicalo obligatoriamente á profesora responsable da materia ao comezo do curso.
-Oportunidade adiantada de avaliación: o/a alumno/a terase que poñer en contacto coa profesora responsable da asignatura ao principio do cuadrimestre.
-A cualificación de matrícula de honra, de darse o caso de que haxa máis alumnos/as con esa cualificación que matrículas se poidan outorgar pola cota oficial establecida, convocaráselles para a realización dunha proba específica de desempate, proba que consistirá nun exame tipo test, exame que se fixará en data e hora de acordo co os interesados/as. En caso de non existir ningún alumno/a con cualificación de 10, todo o alumnado que obteña unha cualificación media superior a 9.0 requisito básico para optar á matrícula de honra, poderá optar a matrícula de honor despois de solicitalo ao profesor e mediante a superación da proeba anteriormente descrita. No caso de que non existan solicitudes expresas de opción a matrícula, o profesor se reserva a potestade de outorgarlas naqueles casos que, cumprindo o requisito mínimo, puidesen ser merecedores da matrícula pola aptitude e actitude mostradas durante o desenvolvemento da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vikan, A. (2017). A fast road to the study of emotions. EE.UU: Springer
Ekman, P. (2010). Cómo detectar mentiras. Paidós Ibérica
López Pérez, R., Gordillo León, F. y Grau Olivares, M. (2019). Comportamiento no verbal: más allá de la comunicación y el lenguaje. Madrid: Ediciones Pirámide
Ballenato Prieto, G. (2013). Comunicación eficaz. Madrid: Pirámide
Cameron, M. (2012). El lenguaje secreto del cuerpo. Barcelona: Obelisco
Bogel, C. (2019). El secreto de la Psicología de la comunicación: verbal y no verbal. Venezuela: Babelcube
Fernández-Abascal, E. (2016). Emociones positivas. Madrid: Ediciones Pirámide
Anolli, L. (2012). Iniciación a la Psicología de la Comunicación. Barcelona: Universidad de Barcelona
Wiemann, M. (2011). La comunicación en las relaciones interpersonales. Madrid: Aresta.
Davis, Flora (2011). La comunicación no verbal. Alianza editorial
Mehrabian, A. (2017). Non verbal communication . New York:Routledge
Díaz Méndez, D. (2017). Psicología de la Comunicación. Madrid: Centro de Estudios Financieros
Pease B., Pease A. (2014). The definitive book of body language. Nueva York: Bantam Books
Lench, H. (2018). The function of emotions. EE.UU: Springer
Beattie, G. Ellis, A. (2014). The Psychology of language and communication. New York: Taylor and Francis Group
Turchet,, P. (2014). The secrets of body language: an illustrated guide to knowing what peopel are really thinking and feeling. Londres: Constable & Robinson Ltd.
Hook, D., Franks, B., Bauer, M. (2016). The Social Psychology of Communication. Londres: Palgrave Macmillan
Littlejohn, S.W. & Foss, K.A. (2011). Theories of Human Communication.. Long Grove, IL: Waveland Press Inc. |
|
Bibliografía complementaria
|
Ekman, P. (2015). El rostro de las emociones : cómo leer las expresiones faciales para mejorar sus relaciones. Barcelona : RBA
Caballo, Vicente E. (2015). Manual de evaluación y entrenamiento de las habilidades sociales. Madrid : Siglo XXI
Castanyer, O. (2010). Por qué no logro ser asertivo?. Bilbao : Desclée De Brouwer, 2010. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002 | Psicoloxía do desenvolvemento da linguaxe/652G04007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Habilidades de comunicación terapéutica/652G04043 | Sociolingüística/652G04044 |
|
Observacións |
Recoméndase que os alumnos leven a materia ao día, tanto no que se refire ás clases expositivas como ás interactivas (prácticas). Convén a asistencia ás aulas, a realización de todas as actividades que se planifiquen nestas e a participación nos actos tanto académicos como non académicos, organizados polo docente que imparte a materia como pola propia Facultade de Ciencias da Educación, sen prexuízo da asistencia a actos organizados por outras institucións. En aras a contribuír cun medio ambiente responsable, desde esta materia pretendese contribuír, non utilizando máis que o papel imprescindible, no caso de los exámenes e algúns traballos de importancia, todo o demais realizarase por medios telemáticos, así mismo se va a procurar que los alumnos adquieran habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
|