Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
B4 |
Aprender a aprender. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2
|
|
|
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A28
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B4
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
|
B5
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Percepción da fala I: Elementos básicos |
O estímulo. O sinal acústico: análise do sinal acústico. Percepción do fonema. |
Tema 2. Percepción da fala II: Mecanismos |
Mecanismos da percepción da fala. Dimensións cognitivas da percepción da fala. |
Tema 3. O concepto de Aprendizaxe |
Definición conductista.
Definición cognitivista
Ambito da Psicología da Aprendizaxe |
Tema 4. Condicionamento Clásico |
Elementos do condicionamento.
Fenómenos básicos.
O condicionamiento semántico
Procedementos de intervención |
Tema 5. A mediación do significado |
O concepto de mediación
O modelo de Osgood |
Tema 6. Condicionamento Instrumental I: elementos e parámetros |
Experimento e modelo do cond. instrumental
A resposta operante
O reforzo
Parámetros do condicionamento
|
Tema 7. Condicionamento Instrumental II: fenómenos básicos |
Adquisición
Extinción
Discriminación (Discriminación sen erro e formación de conceptos)
Moldeamiento por aproximaciones sucesivas |
Tema 8. O modelo skinneriano de "conduta verbal" |
Consideracións xerais
A análise funcional do comportamento verbal
Tipos de operantes verbales |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A28 B5 |
12.5 |
25 |
37.5 |
Sesión maxistral |
B4 |
9 |
27 |
36 |
Traballos tutelados |
C6 C8 |
4 |
16 |
20 |
Proba obxectiva |
A2 |
2 |
13 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Analizar e resolver casos sobre problemas relacionados cos procesos psicolóxicos de aprendizaxe que foron expostos durante as sesións maxistrais. |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos de cada tema empregando recursos multimedia (clase maxistral) |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo que pode consistir na dirección dun seminario, a preparación dunha exposición teórica, revisións da literatura, resúmenes de lecturas complementarias... Valorarase ademáis se o traballo implica o seu desenvolvemento na aula (como seminario ou presentación oral). |
Proba obxectiva |
Exame de 30 preguntas de tipo test sobre os contidos de temas impartidos durante o curso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual para quen expoña contidos ou desexen máis información nas titorías.
A orientación ao alumnado para a proba obxectiva será individualizada, e se levará a cabo a través das titorías.
Será atención personalizada dende o primeiro momento, orientando e supervisando o traballo de cada estudiante, tanto para o alumnado que asista normalmente, como para o alumnado con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia".
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A2 |
30 preguntas tipo test sobre contidos dos temas impartidos durante o curso. |
60 |
Traballos tutelados |
C6 C8 |
Elaboración e exposición dun traballo que se propondrá nas primeiras sesións e será supervisado ao longo do curso. Valórase con ata un 20% da calificación final a súa elaboración, e con ata outro 20 % a súa exposición.. |
40 |
|
Observacións avaliación |
“Alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”.: quen se atope nesta situación poderá: a) optar igualmente pola realización do traballo (que se valora con ata 2 puntos) e incorporar a parte da evaluación que se otorga pola exposición do traballo á puntuación do examen (é decir, a proba obxectiva constituiría entón o 80%, 8 puntos), ou,
b) derivar o 100% da calificación da puntuación obtida no examen (proba obxectiva: 10 puntos).
Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Leahey, T. H. y Harris, R. J. ((1998)). Aprendizaje y cognición. Madrid: Prentice Hall
Klein, S. B. ((1994)). Aprendizaje: principios y aplicaciones. Madrid: McGraw-Hill
Myers, D. G. ((2011)). Psicología. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Carroll, D. W. ((2006)). Psicología del lenguaje. Madrid: Thomson
Coren, S., Ward, L. M. y Enns, J. T. ((2001, 5ª ed.)). Sensación y percepción. México: McGraw-Hill/Interamericana
Goldstein, E. B. ((2006)). Sensación y percepción. Madrid: Thomson |
|
Bibliografía complementaria
|
Ormrod, J. E. ((2005, 4ª ed.)). Aprendizaje humano. Madrid: Prentice-Hall
Tarpy, R. M. ((2000)). Aprendizaje: teoría e investigación contemporáneas. Madrid: McGraw-Hill
Puente, A. ((2003)). Cognición y aprendizaje: fundamentos psicológicos. Madrid: Pirámide
Nilsson, L. G. y Rönnberg, J. ((2006)). Learning and memory. Hove, England: Psychology Press/Taylor & Francis (UK)
Domjan, M. y Bukhard, B ((2003, 5ª ed.)). Principios de aprendizaje y de conducta. Madrid: Thomson
Matlin, M. W. y Foley, H. J. ((1996)). Sensación y percepción. Madrid: Prentice-Hall
Marcos, J. L. ((2007)). Sistemas reflejos: investigación y aplicaciones. A Coruña: Universidade da Coruña |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002 | Psicolingüística/652G04003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|