Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A1 A2 A6 A7 A8 A9 A13 A14 A16 A21 A22 A27 A28
|
B3 B14 B24
|
|
Coñecer e saber facer os procedementos de avaliación, programación e intervención logopédica nas distintas patoloxías impartidas. |
A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A17 A21 A22 A27
|
B1 B2 B5 B7 B9 B11 B16 B17 B19
|
C1 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Bases e principios para a intervención da afasia. |
1.1. Semioloxía.
1.2 Tipos clínicos.
1.3. Diagnótico deferencial.
1.4. Factores pronósticos. |
TEMA 2. Evaluación da afasia.
|
2.1 Aspectos xerais.
2.2 Principais probas estandarizadas. |
TEMA 3. Intervención semiolóxica da afasia.
|
3.1 Sintase.
3.2. Denominación.
3.3. Comprensión.
3.4. Lectura.
3.5. Escritura. |
TEMA 4. Bases e principios para intervencións dos trastornos da linguaxe no neno. |
4.1. Trastornos primarios do desenvolvemento do linguaxe..
4.2. Trastornos secundarios do desenvolvemento do linguaxe.
4.3. Avaliación de áreas non lingüísticas. |
TEMA 5. Avaliacións do linguaxe no neno.
|
5.1. Aspectos lingüísticos a avaliar.
5.2. Principais probas estandarizadas. |
TEMA 6. Intervención logopédica nos trastornos do desenvolvemento do linguaxe. |
6.1. Intervención dos aspectos fonéticos e fonolóxicos.
6.2. intervención dos aspectos semánticos e pragmáticos.
6.3. Intervención dos aspectos sintácticos e morfolóxicos.
|
TEMA 7. Intervención do neno co parálise cerebral. |
7.1. Control postural e psicomotricidad.
7.2. Tratamiento da voz.
7.3. Tratamiento da fala e articulación.
7.4. Tratamiento da deglución.
7.5. Tratamiento da respiración. |
TEMA 8. Intervención da discapacidad cognitiva
|
8.1. Linguaxe..
8.2. Voz e articulación.
8.3. Outros aspectos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 B2 B3 B7 |
21 |
0 |
21 |
Estudo de casos |
A1 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 B5 B7 B9 B11 B16 B17 B19 C6 C7 C8 |
5 |
15 |
20 |
Recensión bilbiográfica |
A6 A7 A8 A9 A10 A16 A17 B1 B2 B5 B7 B9 C1 |
1 |
10 |
11 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A15 A28 B4 B7 B14 C8 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A6 A7 A8 A9 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 B1 B2 B5 B7 B9 B11 B16 B17 B19 C1 C6 C7 C8 |
5 |
25 |
30 |
Debate virtual |
A7 B2 B5 B6 B7 B11 B14 B16 B24 |
8 |
16 |
24 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 |
3 |
34 |
37 |
Actividades iniciais |
A1 A6 A7 A8 A9 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na aula impartiranse os contenidos teóricos (bases fundamentas, avaliación e intervención) así como as bases para a programación terapéutica de casos clínicos. Se utilizará a plataforma TEAMS o similar. |
Estudo de casos |
Se realizará a programación terapéutica dos casos clínicos cas patoloxías afasia e Linguaxe infantil có fin de aprender a deseñar o ttatamento logopédico, establecendo obxectivos, sistemática e selección razoada dos exercicios. Esta actividade é grupal e pódese facer virtualmente. |
Recensión bilbiográfica |
Se realizará unha búsquea bibliográfica sobre afasia. Para éllo nas clases interactivas o en titorías podarán resolver dúbidas sobre algúns aspectos fundamentais para esta actividade (Manexo das bases de datos, criterios de búsquea, normas APA e ética na investigación en Logopedia, etc).
Esta actividade será grupal e se fará lectura e reflexión clínica dos artículos encontrados. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
O alumnado asistirá e participará a cualquier evento relacionado coa materia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (Role-Playing o simulación de intervención logopédica en supostos doentes afásicos) mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións (Elaboración de vídeos, presentaciones co Power point con audio...). De esta forma o alumnado poñe en práctica os coñecementos teóricos, ademáis de facilitar a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades comunicativas .
Esta actividades será en pequeno grupo (5-6 alumnos/as) e se desarrollarán presencialmente, si fose posible, o virtualmente nas horas interactivas. |
Debate virtual |
Ao final de sesión maxistral se farán preguntas para levar á reflexión dos contenidos impartidos. Tempo considerado 20´por tema para todo o grupo, con apoio da plataforma TEAMS. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Ao largo do curso se farán dous probas. Unha se fará á rematar o módulo da afasia (Cuestionario 1) e outra (Cuestionario 2) para avaliar o aprendizaxe de toda a materia na data oficial da avaliación. |
Actividades iniciais |
Se avaliará as competencias do alumnado (coñecemento e habilidades de avaliación) sobre as patoloxias incluídas na sinatura. Para elo, se planificará unha tarefa en Moodle (Cuestionario inicial) para ser completado o primeiro día da clase |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Recensión bilbiográfica |
Prácticas a través de TIC |
Debate virtual |
|
Descrición |
Os estudantes terán unha atención personalizada para levar a cabo estudos de casos, prácticas a través de TIC, recensión bibliográfica e resolucións de dúbidas no debate virtual.
A atención personalizada se ofrecerá ao alumnado nas titorías (grupais o individuais) para resolucións de dúbidas durante o aprendizaxe, correccións das actividades e tarefas realizadas.
As titorías serán virtuais (plataforma TEAMS) no horario disposto no 1º cuadrimestre. Recoméndase solicitar cita previa mediante chat (TEAMS) preferentemente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Recensión bilbiográfica |
A6 A7 A8 A9 A10 A16 A17 B1 B2 B5 B7 B9 C1 |
Os alumnos realizarán unha recesión bibliográfica sobre un tema de lingua. Para iso faranse grupos de 5 alumnos.
Criterios de avaliación: riqueza bibliográfica (revistas nacionais e internacionais, recentes e procedentes de bases de datos de prestixio como Web of Science, Scopus, etc), capacidade de síntese e organización de información, corrección e bo uso dos estándares APA para a cita de fontes documentais utilizadas.
Informe Turnitin favorable (grao de similitude inferior ao 20%). |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 |
Proba obxectiva que consiste en formular unha pregunta en forma de pregunta directa ou enunciado incompleto e varias opcións ou respostas alternativas que acheguen posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Realizarase unha única proba para avaliar a aprendizaxe de toda a materia na data oficial de avaliación. |
70 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A6 A7 A8 A9 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 B1 B2 B5 B7 B9 B11 B16 B17 B19 C1 C6 C7 C8 |
O alumnado se agrupará en grupos de 5-6 estudantes, có fin de facer prácticas de programación e intervención en diversos supuestos clínicos de afasia. Cada grupo de traballo desarrollará o proceso terapéutico dun caso clínico (avaliación-programación e intervención) e o presentará mediante apoyo de vídeo y power point (TEAMS o presencial).
Se valorará: Capacidad de análisis y síntesis (B7), organizar y planificar bien lo presentado (B9) y capacidad para trabajar en equipo (B24) |
20 |
|
Observacións avaliación |
O profesor tamén valorará a participación e disposición e actitude positiva mostradas durante a realización das actividades teóricas e prácticas. - Na primeira oportunidade se avaliará as actividades cos porcentaxes antes descritos e para aprobar a materia é necesario obter como mínimo 5 puntos ou superior, de los 10 posibles (proba de resposta múltiple, Prácticas a través de TIC e recensión bibliográfica).
- Na segunda oportunidade o alumnado solo teñen que facer unha única proba de resposta múltiple que computa 100% e para aprobar a materia teñen que obter como mínimo 5 puntos dos 10 posibles.
- Alumnado con recoñecemento de dedicación parcial o dispensa académica de exención de asistencia fará unha proba de resposta múltiple para a súa avaliación e computará 100%. Esta condición deberá dicirse ao principio do semestre da materia correspondente.
- Atendendo a modificación do artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC. O texto queda como segue: b) Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fawcus Margaret (1990). Aphasia therapy in practice: Comprehension. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1990). Aphasia Therapy in practice: Expression. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1991). Aphasia therapy in practice: Readiing. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1993). Aphasia therapy in practice: Writing. Bicester:Winslow
Wiig EH, Semel E (2028). CELF 5. Evaluación clínica de los fundamentos del lenguaje. . Madrid: Pearson Clinical & Talent Assessment
Seif Workinger M (2005). Cerebral Palsy Resource guide for Speech-Language-Pathologists.
Narbona Juan (2003). El lenguaje del niño. Barcelona: Elsevier
Monfort Marc (1999). El niño que habla. El lenguaje oral en el preescolar.. Madrid: Cepe
Juárez Sánchez Adoración (2002). Estimulación del lenguaje oral. Un modelo interactivo para niños con dificultades. Madrid: Santillana
Goodglass H (2005). Evaluación de la afasia y trastornos relacionados. Madrid: Panamericana
Buckley Sue (2005). Habla, lenguaje y comunicación en alumnos con Síndrome de Down y actividades para padres y profesores. Madrid: Cepe
Puyuelo Sanclemente M et al. (2017). La parálisis cerebral. Diagnóstico e intervención logopédica. EOS
Chapey Roberta (2008). Language intervention. Strategies in aphasia and related neurogenic communication disorders. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins,
Monfort Marc (1993). Los niños disfásicos. Descripción y tratamiento. Madrid: Cepe
Mendoza Lara Elvira (2016). Trastornos Específicos del Lenguaje.. Barcelona: Pirámide.
Aguado Alonso Gerado (2004). Trastornos específicos del lenguaje: Retraso del lenguaje y disuasivas. Málaga: Aljibe
Frome Roth and Colleen Worthington (2010). Treatment Resource Manual for Speech Language Pathology. Cenage Learning
Aguado Alonso Gerardo (2002). TSA: El desarrollo de la morfosintaxis en el niño. Madrid: Cepe |
Aguado Alonso G (2002). El desarrollo de la morfosintaxis en el niño. Madrid, Cepe. Aguinag G, Armentia ML, Fraile, A, Olangua P y Uriz N (2004). PLON_R. Prueba de lenguaje oral Navarra-revisada. Madrid: TEA. Boehm AE (2000). Boehm. Test Boehm de conceptos básicos. Madrid: TEA: Bosch L (2004). Evaluación fonológica del habla infantil, Barcelona. Masson, 2004. Hedge MN,y Pomaville F (2008). Assessment of Communication Disorders in Children. Resources and Protocols.San Diego: Plural Publishing.
|
Bibliografía complementaria
|
|
-Powell T, Head injury. A practical guide, United Kingdom. Winslow, 1994, Libro,
Links: http;//www.aphasia.org http://www.CerebralPalsy.org http://www.dldandme.org
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía dos órganos da audición e a linguaxe/652G04001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Avaliación das alteracións de base neurolóxica e anatómica/652G04026 | Estratexias de intervención temperá/652G04025 |
|
Materias que continúan o temario |
Psicolingüística/652G04003 | Fundamentos de avaliación e diagnóstico/652G04010 | Neuropsicoloxía/652G04016 | Lingua galega/652G04036 | Lingua española/652G04037 | Lingüística clínica/652G04042 |
|
Observacións |
Recoméndase o coñecemento dunha lingua estranxeira inglés (mínimo de nivel B1) para acceder ás fontes bibliográficas que precisa a recensión bibliográfica. Recoméndase a asistencia a eventos e conferencias científicas que poidan ser programados nesta signatura.
Recórdase que nas actividades presenciais na aula será necesario o uso de mascarilla. |
|