Datos Identificativos | 2023/24 | ||||||
Asignatura (*) | Lingua española | Código | 652G04037 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Grao | 1º cuadrimestre |
Cuarto | Optativa | 4.5 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | Letras |
||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | |||||||
Descrición xeral | Farase unha revisión dos componentes da lingua española orientada a complementar a formación lingüística dos estudos. Seleccionaranse os aspectos máis relacionados cos trastornos logopédicos, coa súa evaluación e intervención. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: fonética e fonoloxía, morfosintaxis, semántica, pragmática, sociolingüística. | A3 |
||
Adquirir ou desenvolver habilidades comunicativas para a intervención. | A31 |
||
Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo. | B2 B12 B17 |
C1 |
|
Saber expresarse en público. | B12 B17 |
||
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. | B1 |
||
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. | B2 |
||
Capacidade de análise e síntese. | B2 B7 |
||
Aprender autónomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. | B5 B22 B23 |
||
Traballar de forma autónoma con iniciativa. | B22 |
||
Traballar de forma colaborativa. | B23 |
||
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. | C1 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
I. Compoñente fonético e fonolóxico do español | Introdución á fonética e á fonoloxía do español. O sistema vocálico. O sistema consonántico. |
II. Compoñente gramatical do español | Morfoloxía e sintaxe. Análise lingüística de trastornos implicados |
III. Compoñente léxico-semántico do español | Análise lingüística de trastornos implicados |
IV. Compoñente pragmático do español | Análise lingüística de trastornos implicados |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Sesión maxistral | A3 | 15.5 | 40 | 55.5 |
Obradoiro | A31 B1 B2 B5 B7 B12 B17 B22 B23 C1 | 15 | 41 | 56 |
Actividades iniciais | B17 B22 B23 | 0.5 | 0 | 0.5 |
Atención personalizada | 0.5 | 0 | 0.5 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa. |
Obradoiro | Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesorado. |
Actividades iniciais | Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Obradoiro | A31 B1 B2 B5 B7 B12 B17 B22 B23 C1 | Durante o curso realizaranse actividades variadas relacionadas cos contidos do temario e a súa aplicación práctica. Estas actividades serán obxecto de avaliación. Valoraranse a capacidade de análise, a correcta aplicación dos contidos teóricos á práctica e a adecuada resolución de problemas, así como a precisión terminolóxica e a claridade e correción da explicación e da argumentación. |
100 |
Observacións avaliación | |||
- A maior parte das actividades realizarase na aula. As actividades que se desenvolvan nas clases só se poderán entregar na sesión en que se realicen. - Só se aceptarán actividades que se entreguen no prazo e forma establecidos en cada caso. - Por norma xeral, as actividades entregaranse no Campus Virtual. - O/a estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción. - As actividades deben cumprir as esixencias de correción lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado etc.). - Calquera falta de honradez académica - Calificarase como non presentado a quen entregue 3 ou menos actividades. - Na segunda edición de actas (segunda oportunidade) poderanse recuperar todas as actividades coa mesma ponderación que na primeira edición. As actividades serán substituídas por tarefas que se publicarán e entregarán a través do Campus Virtual. - En convocatoria adiantada emplearanse os mesmos instrumentos de avaliación coa mesma ponderación. As actividades do obradoiro serán substituídas por tarefas que se publicarán no Campus Virtual. O alumnado que se acolla a esta modalidade debe contactar con antelación suficiente co profesorado da materia. - Estudantes a tempo parcial con dispensa académica de asistencia ás clases recoñecida: realizarán actividades alternativas aos obradoiros. Deben contactar co profesorado responsable da materia. - Alumnado que precise medidas de apoio á diversidade ou con modalidades específicas de aprendizaxe: aplicarase o mesmo sistema de avaliación, coas adaptacións e flexibilidade que requira cada caso. Deberán contactar coa Unidade de Atención á Diversidade da UDC. - Alumnado erasmus e de intercambio: recoméndase un nivel de español equivalente a B1 ou superior para cursar esta materia. |
Fontes de información |
Bibliografía básica |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
No Campus Virtual da UDC inserirase material necesario para o axeitado seguimento da materia. |
|
Bibliografía complementaria | |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario |
Observacións | |
<p>Adaptación</p><p>A materia poderase adaptar a estudantes con discapacidades, que non teñan un nivel de español similar ao do nativo ou que por calquera motivo necesiten alguna modificación en calquera dos aspectos reflectidos nesta guía docente. Prégase aos interesados que se poñan en contacto co profesor ou co seu titor.</p> |