Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Ser capaces de recoñecer as principais patoloxías e síndromes xeriátricas mediante a aplicación de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito da xerontoloxía |
A2 |
Ser capaces de aplicar o método de valoración xeriátrica e xerontolóxica integral a fin de poder establecer as bases para implementar o plan de atención individualizado |
A3 |
Ser capaces de incorporar aos plans de intervención individualizada a metodoloxía de intervención Xeronto-xeriátrica |
A4 |
Ser capaces de asumir a responsabilidade do seu propio desenvolvemento profesional e da súa especialización tanto no ámbito sociosanitario como sanitario de atención ás persoas maiores a fin de incorporarse aos equipos interdisciplinares de valoración e intervención Xeronto-xeriátrica |
A5 |
Adquirir coñecementos que lle permitan establecer o recurso Xeronto-xeriátrico adecuado de acordo ás características da persoa maior |
A8 |
Saber aplicar e integrar os coñecementos adquiridos, a comprensión destes, a súa fundamentación científica e as súas capacidades de resolución de problemas en contornas sociais e sociosanitarias e definidos de forma imprecisa, incluíndo contextos de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais do campo da xerontoloxía |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as enfermidades dos diferentes órganos e sistemas con maior prevalencia en persoas maiores |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AM1
|
|
|
Coñecer as enfermidades dos diferentes órganos e sistemas con maior incidencia en persoas maiores |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BM1 BM2 BM3
|
|
Coñecer as principais enfermidades crónicas que afectan ás persoas maiores |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BM1 BM2 BM3
|
|
Coñecer e ser capaz de aplicar as principais pautas de intervención farmacolóxica empregadas en persoas maiores en relación coas patoloxías sufridas |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BM1 BM2 BM3
|
|
Coñecer e ser capaz de aplicar os principios da rehabilitación en patoloxías neuro-musculares e musculoesqueléticas |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AM1
|
BM1 BM2 BM3
|
CM6 CM7 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Patoloxía do sistema respiratorio |
1.- Tipos de Insuficiencia respiratoria. Enfermidade Pulmonar Obstructiva Crónica.
2.- Infeccións respiratorias. Bronquites crónicas. Pneumonías. Tuberculose
3.- Tromboembolismo pulmonar. |
TEMA 2. Oncoloxía xeriátrica |
1.- Epidemioloxía e etiopatogenia do cancro.
2.-Cancro colorrectal.
3.-Cancro broncopulmonar.
4.-Cancro de mama. Detección precoz e principais pautas terapéuticas |
TEMA 3. Trastornos endocrinos e metabólico-nutricionais |
1. Valoración do estado nutricional. Sobrepeso e obesidade.
2.-Malnutrición e deshidratación: Requirimentos nutricionais. 3.-Malnutrición proteico-calórica, Deshidratación.
4.-Diabetes mellitus.
5.-Hipercolesterolemia.
6.-Enfermidades da glándula tiroides: Hiper e hipotiroidismo. |
TEMA 4. Trastornos músculo-esqueléticos |
1.- Osteoartrosis e artrite inflamatorias
2.- Polimialgia reumática.
3.- Arteritis da temporal.
4.- Osteoporose e osteomalacia |
TEMA 5. Trastornos neurolóxicos |
1.- Enfermidade vascular cerebral
2.- Demencias.
3.-Enfermidade de Parkinson
|
TEMA 6. Trastornos Gastrointestinales y Hepatobiliares
|
1.- Trastornos Gastrointestinales: Patoloxía bucal, náuseas, vómitos e diarrea. Disfagia.
2.- Sangrado dixestivo. Abdome agudo. Obstrución intestinal.
3.-Hepatite e Cirrosis.
4.- Pancreatitis aguda e crónica.
5.-Tumores de fígado e páncreas. |
TEMA 7. Trastornos do ril, do tracto urinario e da próstata |
1.- Infecciones Urinarias. Cistitis. Pielonefritis.
2.- Litiasis renal
3.- Hipertrofía Prostática.
4.- Cáncer de próstata |
TEMA8. Patoloxía cardíaca |
1.- Hipertensión arterial e complicacións.
2.-Insuficiencia cardíaca.
3.-Cardiopatía isquémica.
4.-Valvulopatías.
3.-Trastornos do ritmo cardíaco. |
TEMA 9. Patoloxía vascular periférica e Hematoloxía
|
1.-Enfermidade arterial periférica.
2.-Trombosis venosa profunda.
3.-Anemias.
4.-Trastornos da coagulación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
4 |
40 |
44 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 B2 B3 C6 |
0 |
20 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
32 |
0 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta múltiple |
40 preguntas de resposta múltiple onde unicamente unha resposta será correcta. O estudante deberá obter un 65% da puntuación máxima para superar a proba |
Estudo de casos |
Ao longo do curso, o alumnado deberá resolver dous casos clínicos de entre os desenvolvidos na meteria |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
As metodoloxías expostas permitiran levar a cabo unha avaliación continuada do alumno, valorando a súa capacidade de atención, capacidade de estudo, e resolución de problemas clinicos diversos que afectan á poboación anciá.
ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA
ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA, segundo estable a "Norma que regula o réxime de
dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado
universitario (Art. 3 e 8b), o alumnado poderá solicitar sempre que o precise tutorías co
profesorado da materia, facilitando o modo presencial ou virtual segundo a dispoñibilidade
do/a alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 B2 B3 C6 |
Ao longo do curso, o alumnado deberá resolver dous casos clínicos de entre os desenvolvidos na materia |
25 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
Asistencia as clases |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
40 preguntas de resposta múltiple onde unicamente unha resposta será correcta. O estudante deberá obter un 65% da puntuación máxima para superar a proba |
65 |
|
Observacións avaliación |
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de “suspenso” na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA, segundo estable a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b), a cualificación referida á asistencia á aula, será substituída pola realización dun traballo práctico vinculado a dita formación. Ademais, en titorías personalizadas explicaráselles o traballo realizado na aula para que podan realizalo adecuadamente no seu domicilio. IMPORTANTE: - A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Millan Calenti JC (2011). Gerontología y Geriatria. valoración e Intervención. Panamericana, Madrid
Farreras-Rozman (2020). Medicina Interna, XIX Edición. Elservier España
Millan Calenti JC (2006). Principios de Gerontología y Geriatria. McGrawHill
Mandell, Douglas y Bennet (2020). Principles and practice of Infectious Diseases. Elsevier
Harrison (2020). Principles of Internal Medicine. McGrawHill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
GREEN CAMPUS: Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|