Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A1 |
Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada |
A2 |
Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados |
B1 |
Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria |
B2 |
Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita |
B3 |
Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora |
B4 |
Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis |
B5 |
Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información |
B6 |
Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar |
B7 |
Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora |
B8 |
CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B9 |
CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B11 |
CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B12 |
CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo |
C1 |
Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C6 |
Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables |
C7 |
Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Aplicar la metodología de la obtención de secciones microscópicas de muestras biológicas incluidas en parafina o congeladas. |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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Coñecer a metodoloxía básica da obtención de seccións microscópicas de mostras
biolóxicas incluídas en parafina ou conxeladas.
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AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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2. Utilizar los principios de la criopreservación de células y tejidos y los protocolos adecuados para la obtención y preservación de diferentes muestras
biológicas |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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Coñecer os principios da criopreservación de células e tecidos e os protocolos adecuados
para a obtención e preservación de diferentes mostras biolóxicas. |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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3. Conocer y aplicar los fundamentos de la histoquímica en diferentes tipos de reacciones histoquímicas. |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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Entender os fundamentos da histoquímica e coñecer diferentes tipos de reaccións histoquímicas. |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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4. Conocer y aplicar los fundamentos de la inmunohistoquímica en diferentes tipos de tinciones inmunohistoquímicas. |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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Coñecer os fundamentos das tincións inmunohistoquímicas. |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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5. Conocer y utilizar la tecnología microscópica para el estudio de muestras biológicas. |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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Coñecer os fundamentos da observación microscópica. |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
CONTENIDOS TEÓRICOS.
1. Laboratorio de criobiología. Requerimientos y equipos. Toma, transporte y preservación de muestras biológicas. Principios da criopreservación de
células y tejidos.
2. Fundamentos del proceso de fijación tisular. Propiedades de los líquidos fijadores. Descalcificacion tisular. Líquidos descalcificadores. Métodos
de inclusión. Microtomos y técnicas de corte de los tejidos. Criotomía.
3. Tinciones histológicas. Tinciones histológicas básicas. Tinciones para fibras colágenas y elásticas del tejido conjuntivo. Tinciones de hidratos de
carbono. Tinciones de depósitos de calcio. Tinciones de lípidos. Sudán III. Otras tinciones.
4. Tinciones inmunohistoquímicas. Concepto de antígeno y anticuerpo. Técnicas de tinción inmunohistoquímica (enzimáticas e inmunofluorescentes).
Factores que condicionan el resultado de las tinciones inmunohistoquímicas.
5. Microscopía. Fundamentos do microscopio óptico. Observación de preparaciones inmunofluorescentes |
CONTENIDOS PRÁCTICOS
1. Criopreservación (de tejido óseo, de válvulas cardíacas, etc.).
2. Procesado de inclusión en parafina y obtención de secciones microscópicas.
3. Congelación en nitrógeno líquido. Obtención de secciones microscópicas en criostato.
4. Tinciones histológicas (hematoxilina-eosina, tricrómico de Masson, etc.) e histoenzimáticas (succinato-deshidroxenasa, etc.).
6. Tinción inmunohistoquímica.
7. Observación microscópica de las preparaciones realizadas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
21 |
42 |
63 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
4 |
20 |
24 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
1 |
19 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
2 |
28 |
30 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
2 |
10 |
12 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ós estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
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Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Análise de fontes documentais |
Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basan na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e os dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
Proba de resposta múltiple |
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Descrición |
Ao tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas?.
Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza se basea en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
Proba obxectiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
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50 |
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Observacións avaliación |
PLAXIO En caso de
plaxio, aplicarase o seguinte: ·
Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en
que se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade
como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación
na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. REALIZACIÓN
FRAUDULENTA DAS PROBAS OU ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a
falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un
non presentado nesta oportunidade.
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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Observacións |
PROGRAMA
GREEN CAMPUS FCS Para axudar a
conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos
estratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS
(2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. POLÍTICAS DE XÉNERO Segundo se
recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. |
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