Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada |
A2 |
Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados |
A3 |
Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria |
A4 |
Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación |
A5 |
Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud |
B1 |
Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria |
B2 |
Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita |
B3 |
Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora |
B4 |
Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis |
B5 |
Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información |
B8 |
CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B9 |
CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B10 |
CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios |
B11 |
CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B12 |
CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo |
C1 |
Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C6 |
Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables |
C7 |
Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Actualización en investigación biomédica. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI8 BI9 BI10 BI11 BI12
|
CI1 CI2 CI3 CI4 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
|
1. Tener capacidad para la actualización en investigación biomédica.
|
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI8 BI9 BI10 BI11 BI12
|
CI1 CI2 CI3 CI4 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
|
2. Adquirir habilidades para la comunicación científica. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI8 BI9 BI10 BI11 BI12
|
CI1 CI2 CI3 CI4 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CONTENIDOS:
1) Conferencias periódicas sobre diversas temáticas de la investigación biomédica.
2) Eventos Científicos y/o divulgativos.
|
Las conferencias se imparten en las Aulas de la Fundación del Complejo Hospitalario Universitario A Coruña y de la Agrupación Estratégica CICA-INIBIC.
La persona coordinadora del máster es la responsable de la propuesta, organización y tutorización de los seminarios científicos en colaboración con
los grupos de investigación de la UDC, del CHUAC, del INIBIC y de la Agrupación Estratégica CICA/INIBIC.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
3 |
6 |
9 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
9 |
18 |
27 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
1 |
16 |
17 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
1 |
9 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
0 |
11 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polO alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados ca materia. Estas actividades proporcionan ó alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudio. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que te como finalidade o estudio intensivo dun tema. aracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Presentación oral |
Intervención inherente ós procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, plantexando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
Análise de fontes documentais |
Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Seminario |
|
Descrición |
Ao tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor. |
50 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Intervención inherente ós procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, plantexando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
50 |
|
Observacións avaliación |
PLAXIO En caso de
plaxio, aplicarase o seguinte: ·
Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en
que se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade
como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación
na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. REALIZACIÓN
FRAUDULENTA DAS PROBAS OU ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a
falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un
non presentado nesta oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Facilitaranse fontes documentais ( en particular, artigos científicos relevantes e actualizados) relacionados coa temática de cada conferencia. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
PROGRAMA
GREEN CAMPUS FCS Para axudar a
conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos
estratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS
(2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. POLÍTICAS DE XÉNERO Segundo se
recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. |
|