Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e manexar adecuadamente os perfís de investigadores/as para mellorar a visibilidade na comunicación científica. |
AI6 AI6 AI6
|
BM1 BM1 BM1 BM1 BM1 BM1 BM1
|
CM1 CM1 CM1 CM1
|
Coñecer e utilizar as principais formas de comunicación científica. |
AI6 AI6 AI6
|
BM1 BM1 BM1 BM1 BM1 BM1 BM1
|
CM1 CM1 CM1 CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Visibilidade da produción científica. |
1.1. Identidade dixital do/a investigador/a e sinatura homoxénea da produción científica.
1.2. Identificadores dixitais: ORCID, Research ID, Google Scholar e ResearchGate.
1.3. Visibilidade da produción científica na Web. |
2. Estratexias de comunicación: presentacións orais. |
2.1. Elaboración dunha presentación oral. |
3. Estratexias de comunicación: o póster científico. |
3.1. Elaboración dun póster científico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C7 |
8 |
0 |
8 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C7 |
4 |
60 |
64 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Guía e resolución de dúbidas a través da plataforma virtual de videoconferencia. |
Traballos tutelados |
Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Ao tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
Para facilitar a asistencia aos seminarios, cada un realizarase en dúas quendas (unha de mañá e outra de tarde).
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C7 |
Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. |
100 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación final da materia consistirá na suma da valoración dos
traballos elaborados en cada parte da materia, coa seguinte ponderación máxima
respecto á nota final: a. Temas 1 e 2: 50%. b. Tema 3: 50%. Para poder aprobar a materia, será requisito indispensable cumprir
coas seguintes premisas: b. Que a suma da nota das dúas partes sexa igual ou superior a
5.0. a. Que en cada parte se obteña polo menos un 4,0 sobre 10. PLAXIOEn caso de
plaxio, aplicarase o seguinte: - Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da
materia en que se cometese: o/a estudante será
cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria
correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta
se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
REALIZACIÓN
FRAUDULENTA DAS PROBAS OU ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se
cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas
figurará un non presentado nesta oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA XERAL - Mabrouki K,Fèlix Bosch F. Redacción científicaen biomedicina: Lo que
hay que saber. Barcelona; FUNDACIÓN DR. ANTONIO ESTEVE, 2006. Disponible en: http://esteve.org/wp-content/uploads/2018/01/13542.pdf - Hofmann A. Scientific writing and communication:
papers, proposals, and presentations. New York: Oxford
University Press, 2017. TEMA 1. PRESENTACIÓNS
ORAIS - Serés E, Rosich L, Bosch F.
Presentaciones orales en biomedicina [Internet]: aspectos a tener en cuenta
para mejorar la comunicación / coordinadores. Barcelona: Fundación Dr. Antonio
Esteve, 201o. Disponible en:
https://www.esteve.org/libros/presentaciones-orales/ TEMA 2. O POSTER CIENTÍFICO - Tutorial Prezi en español, aprender a utilizarlo en 15 minutos (academia
Prezi). En http://prezi.com/yqfu-lxm9kxr/tutorial-prezi-en-espanol-aprender-a-utilizarlo-en-15-minutos-academia-prezi/Beamer http://www.tex.ac.uk/ctan/macros/latex/contrib/beamer/doc/beameruserguide.pdfTantau, T. (2010). TEMA 3. VISIBILIDADE DA PRODUCIÓN CIENTÍFICA - Sobrido Prieto, Mª. Acceso abierto al conocimiento [Vídeo]. Consellería de
Sanidade, FEGAS; 2012 http://www.youtube.com/watch?v=oTqwipb5x48 - Bibliosaúde. Guia de uso Orcid. Santiago de Compostela; SERGAS.
Disponible en:
https://bibliosaude.sergas.es/DXerais/791/GU%C3%8DA%20DE%20USO%20ORCIDM1.pdf |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus
FCS. Para axudar a conseguir un entorno inmediato
sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do "V Plan de
Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos
documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato
virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. POLÍTICAS DE XÉNERO Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a
docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as
de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|