Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Economía e mercado de traballo. |
A6
|
|
|
Organización e dirección de empresas |
A10
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral |
A14
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos |
A18
|
|
|
Identificar as fontes de información económica e o seu contido |
A19
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A20
|
|
|
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. |
A21
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A26
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
|
B6
|
|
Traballo en equipos |
|
B9
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Aprendizaxe autónomo |
|
B14
|
|
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
|
B17
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- A teoria da Utilidade. |
1.- O concepto de utilidade: Utilidade total, media e marxinal.Enfoque cardinal.
2.- O equilibrio do consumidor: a ley das utilidades marxinales ponderadas.
3.- O enfoque ordinal da teoria da utilidade. As curvas de indiferencia.
|
Tema 2.- Formas de Empresa |
1.- A Empresa.
2.- O empresario.
3.- Clases de empresas.
4.- Formas Xurídicas da empresa: a empresa individual e a empresa social.
|
Tema 3.- A producción na economía. |
1.- A producción no corto plazo.
2.- Concepto y tipos de productividade.
3.- A producción e o largo plazo.
|
Tema 4.- A planificación da producción.
|
1.- Os costes de producción da empresa a corto plazo: costes fixos e costes variables.
2.- Costes totales, medios y marxinales.
3.- As decisiones de producción na empresa:maximización do beneficio.
|
Tema 5.- O mercado de competencia perfecta. |
1.- Factores condicionantes da competencia perfecta.
2.- A decisión de producir.
3.- A curva de oferta da empresa a corto plazo.
|
Tema 6.- A competencia imperfecta. |
1.- Concepto e caracteres do monopolio.
2.- O equilibrio no mercado monopolístico.
3.- Competencia versus monopolio.
4.- O oligopolio e a competencia monopolística.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A10 A18 A20 A29 B12 B17 C7 |
19 |
38 |
57 |
Traballos tutelados |
A6 A14 A18 B4 B9 C3 C4 C5 C6 C8 |
5 |
10 |
15 |
Presentación oral |
A13 A18 A21 A31 B1 B3 B5 B6 B14 |
1 |
8 |
9 |
Obradoiro |
A6 A16 A18 A19 A26 A27 A31 A32 A35 B6 B8 B9 |
15 |
30 |
45 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A18 B2 B4 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunas preguntas dirixidas aos estudiantes, con la finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Éste sistema de enseñanza, basase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente dos lestudantes e o seguemento de ese aprendizaxe polo profesor. |
Presentación oral |
Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas e traballo tutelado. |
Obradoiro |
Se realizarán prácticas en cada tema.Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. O alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: un cuestionario teórico-práctico ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc..) ou de ambos tipos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
Presentación oral |
|
Descrición |
Traballos tutelados:para a súa realización e obrigatorio obtelo visto bo do profesor sendo ademais recomendable consultar co profesor as dubidas e informalo dos avances que se vaian realizando progresivamente para que o profesor poida dar as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios indicados. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos pola Escola.
En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo
- A profundidade do contido
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais
- A presentación e a claridade da exposición
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A14 A18 B4 B9 C3 C4 C5 C6 C8 |
Elaboración dun traballo grupal a partir dos temas propostos pola profesora. A exposición de dito traballo será obrigatoria. No caso que o alumno non realice dita exposición, non se valorará a nota obtida na elaboración do traballo.
EN RELACIÓN COs TRABALLOS TUTELADOS VALORARÁSE:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo
- A profundidade do contido
- O tratamento dun lenguaje específico do contexto disciplinario
- O uso de fontes documentais complementarias e actuais |
20 |
Obradoiro |
A6 A16 A18 A19 A26 A27 A31 A32 A35 B6 B8 B9 |
Realización e valoración das prácticas dos temas impartidos, lecturas críticas, comentarios e discusiones dirixidas, que os alumnos deben realizar no tempo establecido (individualmente o en grupo) e subir a Moodle en el espacio habilitado, seguindo as instruccions da profesora.
|
20 |
Presentación oral |
A13 A18 A21 A31 B1 B3 B5 B6 B14 |
O alumno realizará á exposición do traballo tutelado con una duración establecida pola profesora, valorándose á presentación e a claridade. |
10 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A18 B2 B4 |
Na data aprobada en Xunta de Centro llevaráse a cabo unha proba obxetiva na que o alumno terá que responder as preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, solo unha certa) o preguntas de respuesta aberta (breve explicación, resumen, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc.) o de ambos tipos que supondrá, como máximo, o 40% da sua calificación. A la nota obtida na proba obxetiva se le sumará á obtida nas restantes metoloxías sempre e cando o alumno apruebe dita proba obxetiva.
|
40 |
Sesión maxistral |
A6 A10 A18 A20 A29 B12 B17 C7 |
Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesions expositivas a través de diferentes herramientas propostas pola profesora. |
10 |
|
Observacións avaliación |
EVALUACIÓN CONTINUA ( Aviso importante) Para poder tener acceso a la Evaluación Continua es requisito indispensable
la asistencia a las clases de la asignatura, actuando como interruptor para la
evaluación la ausencia a más de 3 clases sin justificación. En dicho
caso, se perderá el derecho a dicha evaluación continua y el alumno será
evaluado igual que los alumnos de dispensa Para el control de asistencia se utilizarán los medios a disposición del
profesorado y del alumnado y, especialmente, el sistema establecido en el
Moodle. CONVOCATORIA ORDINARIA La nota obtenida
en la prueba objetiva se sumará a la de las demás metodologías siempre que el
alumno supere dicha prueba objetiva. CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA Aquellos alumnos que no superaron la prueba
objetiva en la convocatoria ordinaria podrán guardar la nota de las demás
metodologías para la oportunidad de julio. Al igual que en la
convocatoria ordinaria, a esas metodologías se les sumará la calificación
obtenida en la prueba objetiva siempre y cuando esta prueba sea superada. CASOS ESPECÍFICOS: -Los alumnos que no puedan hacer un
normal seguimiento de la asignatura, por
tener reconocida la dispensa de docencia, podrán optar por examinarse
del 100% de su cualificación por medio de una prueba objetiva final. Deberán
ponerse en contacto con la profesora en los primeros 15 días desde el comienzo
oficial de las clases enviando un mail a m.cobian@col.udc.es . Aquellos alumnos que no se
pongan en contacto en el plazo establecido, realizarán el seguimiento de la
asignatura como el resto del alumnado. La elección es definitiva e irreversible
para la convocatoria en curso -Las adaptaciones curriculares para
estudiantes con discapacidad o con
necesidades educativas específicas serán pautadas por la Comisión de Docencia
del centro, previo informe del PAT.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Paul G. Keat (). Economía de la empresa. Pearson
Francisco Mochón (). Economía:Teoría y politica. McGraw hill
Carlos Rodrigo Illera (). Fundamentos de Economia de la Empresa. Pirámide
Maynar Mariño (). La economía de la Empresa en el Espacio Superior Europeo. McGraw hill
Francisco Mochón (). Principios de Economía. McGraw hill
Jose Luis Martín Simón (). Principios de Economía. Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para cursa-la asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC. Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán algo acostumados a medoloxía empregada nas analises económicas e a súa terminoloxía ao ter cursado a aaignatura de Economía e Economía e Organización de empresas. |
|