Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Historia das relacións laborais. |
A12
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos |
A18
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais |
A34
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais |
A35
|
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B2
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesiona |
|
B6
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade |
|
B10
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Os inicios do liberalismo ecónómico e político |
1.1 Oríxes do liberalismo
1.2 Principios do liberalismo
1.3 O liberalismo económico |
Tema 2:O Estado do Benestar e o Capitalismo posterior á Segunda Guerra Mundial |
2.1 O liberalismo dos anos 30
2.2 O Estado do Benestar
2.3 A crise de 1973
2.4 Segunda Crise do Petróleo
2.5 Consecuencias da Crise |
Tema 3: Os feminismos e a condición da muller |
3.1 A división sexual do traballo
3.2 A loita polos dereitos civís e políticos
3.3 Os dereitos das mulleres dende a década dos anos 60
|
Tema 4: Os socialismos |
4.1 As Orixes
4.2 O Anarquismo
4.3 O Marxismo
4.4 A expansión do Socialismo |
Tema 5: O movemento obreiro |
5.1 Introdución
5.2 Os primeiros conflictos da Sociedade Industrial
5.3 Xeralización e Internacionalización do Movemento Obreiro
5.4 O Movemento Obreiro en España |
Tema 6: Os Fascismos |
6.1 Qué é o fascismo?
6.2 Características dos fascismos
6.3 O fascismo italiano
6.4 O nazismo alemán
6.5 Outros fascismos |
Tema 7: aproximación ás relacións internacionais |
7.1. A era do imperialismo, a descolonización eo desenvolvemento de novos estados
7.2. A ocupación de Palestina e da política de Israel
7.3. conflitos recentes no mundo islámico
7.4. O bloque comunista |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A12 A13 A18 A32 A33 A34 B2 B6 B8 B14 C1 C4 C6 |
2 |
2 |
4 |
Discusión dirixida |
A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 C1 C4 C6 |
10 |
17 |
27 |
Lecturas |
A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 B14 C1 C4 |
8 |
8 |
16 |
Sesión maxistral |
A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B8 B10 B14 C1 C4 |
10 |
20 |
30 |
Proba mixta |
A12 A13 A18 A32 A33 A35 B2 B8 B14 C1 C4 |
0 |
50 |
50 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 B14 C1 C4 C6 |
9 |
10 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivaciones que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se han recollido e editado como fonte de profundización nos contidos traballados. Faranse moitos comentarios de texto en castelán, galego e inglés. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Proba mixta |
preguntas tipo test e preguntas de resposta corta |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimiento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Discusión dirixida |
Lecturas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Farase para os traballos tutelados, orientando a cada alumno sobre o traballo que pode facer, as normas e fontes de información a utilizar.
Ademais das tutorías presenciais, os alumnos poderán realizar consultas sempre que o desexen mediante o correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 C1 C4 C6 |
relacionada coas lecturas que os alumnos deben facer así como cos comentarios e análises que se realizarán posteriormente en clase. traballarase en castelán, galego e inglés. Os traballos non serán calificados fora de plazo.
Algunhas das prácticas poderán realizarse e subirse ao Moodle durante a clase. |
20 |
Proba mixta |
A12 A13 A18 A32 A33 A35 B2 B8 B14 C1 C4 |
probas de varias modalidades: resposta corta, tipo test , resposta longa ou comentario de texto |
60 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 B14 C1 C4 C6 |
- traballo de profundización nun tema relacionado co temario da asignatura.
-Poderase facer individual ou en grupo (máximo de 3 alumnos)
- é obrlgatorio a súa exposición oral na aula para que puntúe. A solicitude do mesmo e non presentación por parte do alumno no día indicado , sen xustificación previa, pode supoñer unha penalización de ata 2 puntos.. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación continua é obrigatoria para todo o alumnado agás para o alumnado con dispensa académica aprobada. Para aprobar a asignatura deberase obter como mínmo 5 puntos da suma de traballos de clase (ata 20%) , traballo tutelado de obrigada exposición oral na aula para podeer puntuar (ata 20%) e as probas realizadas (ata 60%). en caso de non chegar ao 5, poderán presentarse ao exame final da materia quedando anulada a nota de exame que tiñan. Para poder ter acceso á avaliación continua é requisito imprescindible a asistencia ás clases da asignatura; a ausencia a 3 clases, sen xustificación, implicará a suspensión de dita avaliación continua e polo tanto, ser calificado igual que os alumnos de dispensa. Os estudantes con dispensa académica ou o alumnado con mais de 3 faltas sen xustificar, serán avaliados do
seguinte xeito:
- Proba obxectiva: exame tipo test de toda a materia. A
súa nota será ata o 80%
- Traballo de profundización nunha materia relacionada co programa
da materia. O traballo da materia será previamente acordado co profesor. É
obrigatorio presentalo na clase para puntuar. A non presentación do alumno o día da
exposición sen causa xustificada suporá unha penalización coa perda de 2
puntos, a súa nota será ata o 20%. No
caso de estudantes que, tras un informe da Unidade de Atención á Diversidade,
teñan que ter condicións especiais de avaliación, seguiranse as pautas
recomendadas polo dito Servizo
A convocatoria extraordinaria estará sometida ás mesmas normas
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bahamonde, A. y Villares, R. (2001). El mundo contemporáneo. siglos XIX y XX. Madrid, Taurus
Giner, S. (2013). Historia del pensamiento social. Barcelona, Ariel
Arenas Posadas, C (2003). Historia Económica del Trabajo. Madrid, Tecnos
Camps Cura, E, (2013). Historia Económica Mundial: la formación de la economía internacional (s.XVI-XX). Madrid, Mc Graw Hill
Fontana, J. (1999). Introducción al estudio de la historia. Barcelona, Crítica
Galán García, A, Gómez Urdañez, G. y Moreno Fernández, J.R. (2003). Materiales para la historia de las Relaciones Laborales. Madrid, Tecnos
Nuño Gómez,L, (Coord) (1999). Mujeres de lo privado a lo público. Madrid, Tecnos
Nash, Mary (2012). Mujeres en el mundo: Historia, retos y movimientos. Madrid, Alianza
Fernández García, T. (2014). Trabajo Social, una historia global. Mc Graw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Termes, J. (1972). Anarquismo y sindicalismo en España. Barcelona, Ariel
Harvey, D. (2007). breve historia del neoliberalismo. Madrid, Akal
Woodcock, G. (1979). El anarquismo. Historia de las ideas y de los movimientos libertarios. Barcelona, Ariel
Hampsher-Monk, I. (1994). Historia del pensamiento político moderno, los principales pensadores políticos de Hobbes a Marx. Barcelona, Ariel
Hobsbawn, E. (1995). Historia del siglo XX. Barcelona, Crítica
Droz, J (1985). Historia general del socialismo. Barcelona, Destino
Galán García, A. (Coord.) (2000). Intervención Pública en las Relaciones Laborales. Tecnos, Madrid
Marínez Carreras,J. (1996). introducción a la historia contemporánea. Madrid, Istmo
Fontana, J. (1999). introducción al estudio de la historia. Barcelona, Crítica
Núñez Florencio, R. (1994). Sociedad y política en el siglo XX. Madrid, Síntesis |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Historia Social do Traballo/660G01039 |
|
|