Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A1
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A20
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A30
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Toma de decisións.
|
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de
estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
|
|
B20
|
|
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
|
|
B21
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.O DEREITO DO TRABALLO. |
TEMA 1: DESCRICIÓN DO DEREITO DO TRABALLO.
TEMA 2: ORIXE E EVOLUCIÓN HISTÓRICA.
|
II. AS FONTES DO DEREITO DO TRABALLO
|
TEMA 3: O SISTEMA DE FONTES. A CONSTITUCIÓN COMO FONTE DO DEREITO.
TEMA 4: AS LEIS, NORMAS CON RANGO DE LEI E REGULAMENTOS.
TEMA 5: OS CONVENIOS COLECTIVOS.
TEMA 6: O COSTUME. OS PRINCIPIOS XERAIS DO DEREITO. A XURISPRUDENCIA.
TEMA 7: AS FONTES INTERNACIONAIS.
|
III. APLICACIÓN DAS NORMAS LABORAIS
|
TEMA 8: A APLICACIÓN DAS NORMAS LABORAIS.
TEMA 9: ÓRGANOS DE APLICACIÓN DAS NORMAS LABORAIS.
|
IV. PRINCIPAIS SUXEITOS DAS RELACIÓNS DE TRABALLO. |
TEMA 10: O TRABALLADOR E O EMPRESARIO.
TEMA 11: REPRESENTACIÓN DOS TRABALLADORES NA EMPRESA.
TEMA 12: SINDICATOS E ASOCIACIÓNS EMPRESARIAIS.
|
V. REFERENCIA AOS CONFLITOS DE TRABALLO. |
TEMA 13: OS CONFLITOS DE TRABALLO. MEDIDAS DE CONFLITO. MEDIOS DE SOLUCIÓN. |
VI. O EMPREGO. |
TEMA 14: EMPREGO E MERCADO DE TRABALLO. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A13 A14 A16 A20 A27 A30 A33 B1 B2 B6 B8 B12 C3 C4 |
20 |
50 |
70 |
Portafolios do alumno |
A1 A13 A14 A16 A20 A27 A30 A31 A33 A35 B1 B2 B5 B6 B8 B9 B12 B14 B20 B21 C1 C3 C4 C6 C7 |
20 |
50 |
70 |
Proba obxectiva |
A1 A13 A16 A20 A27 A30 A31 B1 B2 B5 B8 C1 C6 |
2 |
7 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Portafolios do alumno |
A os efectos de esta materia o portafolios do alumno designa o conxunto de traballos, prácticas e tarefas de calquera índole realizadas polo alumno durante o cuatrimestre conforme a os criterios sinalados polo profesor. Nas devanditas tarefas combinaránse metodoloxías diversas como o estudo de casos , análise de fontes documentais, discusión dirixida, presentacións orais ou saídas de campo. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Trátase de facilitar ao alumno a través de atención personalizada, información sobre calquera cuestiön que se formule no desenvolvemento da materia, tales como, métodos, habilidades, propostas, análise que podería levar a cabo na comprensión e aprendizaxe da materia etc.
Esta actividade poderá desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A13 A16 A20 A27 A30 A31 B1 B2 B5 B8 C1 C6 |
A proba obxectiva que deberá facer o alumno para avaliar o seu nivel de aprendizaxe poderá realizarse de diversas formas, podendo se así se considera necesario, combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de test, preguntas de resposta múltiple de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Tamén de consideralo oportuno poderá construíirse cun só tipo dalgunha das formas anteditas.
|
40 |
Portafolios do alumno |
A1 A13 A14 A16 A20 A27 A30 A31 A33 A35 B1 B2 B5 B6 B8 B9 B12 B14 B20 B21 C1 C3 C4 C6 C7 |
O portafolios ou carpeta- para os efectos desta materia- inclúe todos os documentos ou arquivos que deban ser entregados polo alumno para a súa puntuación como "traballos" ou "prácticas" xa consistan en traballos de investigación, análise de casos, resumos, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, etc. |
60 |
|
Observacións avaliación |
CRITERIOS ESPECÍFICOS DA AVALIACIÓN 1º) A puntuación total da asignatura comprende dúas partes :
a proba obxectiva final que representa o 40% da nota , e o conxunto de
prácticas realizadas durante o curso ,que comprenderá o 60% restante. A entrega das prácticas para a súa valoración polo profesor
só poderá realizarse na plataforma Moodle e dentro do plazo indicado en cada
caso polo profesor. Asimesmo lémbrase ós alumnos que a asistencia ás clases é
obrigatoria de modo que só poderán valorarse ás prácticas dos alumnos que
asistan ás clases o, en su caso, conten coa correspondente dispensa . Para iso é preciso comunicalo con
antelación e aportar o correspondente xustificante da causa que impida a
asistencia ás clases. ( A dispensa no eximirá da entrega das prácticas dentro
do prazo asignado). 2º) Como alternativa para aqueles estudantes que non poidan
realizar o seguimento da materia por
evalución continua, por ter recoñecida a dispensa de docencia, poderán optar
por examinarse nunha proba obxectiva
durante os períodos de avaliación establecidos oficialmente para a primerira
oportunidade. Tal proba incluirá unha parte teórica ( 40% da nota ) e unha
parte prácica ( caso práctico ou suposto similar - 60% da nota ). De non
susperar a materia na devantida proba o
alumno aparecerá como suspenso na convocatoria ordinaria e só poderá ser
reexaminado na segunda oportunidade (normalmente xullo) conforme ó expresado no
apartado seguinte. A estos efectos, todos os alumnos deben explicar ao profesor
por correo electrónico se solicitaron a dispensa e se foi concedida e debe
indicar se a súa avaliación será AVALIACIÓN CONTINUA ou PROBA OBXECTIVA FINAL . O ALUMNADO NON PODE EVALUARSE POR AVALIACIÓN CONTINUA E
SIMULTANEMENTE POR PROBA OBXECTIVA
FINAL (DISPENSA) Se non se indica expresamente o sistema de avaliación nun
plazo prudencial, entenderase que o alumnado opta por avaliación continua. 3º) A convocatoria de Xullo ( segunda oportunidade) consistirá na realización dunha proba
obxectiva que incluirá unha parte teórica (representa o 40% da nota ) e unha
parte práctica ( caso práctico, ou supuesto similar que representa o 60% restante)
. Nota: os alumnos que superaran a parte práctica ou a teórica ( proba obxectiva)
durante eo cuatrimestre poderan presentarse só a recuperar a parte non
superada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Albiol Montesinos, I. y otros (). Compendio de Derecho del Trabajo . Ed. Tirant Lo Blanch.
Martín Valverde, A. y otros (). Derecho del Trabajo. Ed. Tecnos
Mercader Urgina, J.R., De la Puebla Pinilla,A. Gomez Abelleira, F.J. (). Lecciones de Derecho del Trabajo. Ed. Tirant Lo Blanch/ Disponible en biblioteca on line ERLAC
Vida Soria, J. y otros (). Manual de Derecho del Trabajo. Ed. Tirant Lo Blanch. |
|
Bibliografía complementaria
|
Alonso Olea, M. y Casas Baamonde, M.E. (). Derecho del Trabajo. Ed. Civitas
Palomeque López,M. y Alvarez de la Rosa, M. (). Derecho del Trabajo. Ed. Centro de Estudios Ramón Areces
Camps Ruiz, L.M., y Ramírez Martínez, J.M., Coord. (). Derecho del Trabajo. Ed. Tirant Lo Blanch
García Perrote-Escartin, I. (). Manual de Dererecho del trabajo. Ed. Tirant Lo Blanch/ Disponible en biblioteca virtual ERLAC |
Débese dispoñer, para o seu manexo durante o curso, da lexislación laboral ( Estatuto dos Traballadores e demais disposicións complementarias) debidamente actualizada.
Igualmente poderanse consultar outro tipo de Fontes de información: artigos de fondo,estudos concretos sobre unha materia, investigacións respecto a distintos temas, así como internet.
Toda a bibliografía e lexislación recomendada, debe de ser a última edición publicada. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Dereito/660G01001 | Teoría das Relacións Laborais/660G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito Sindical I/660G01013 |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito do Traballo II/660G01012 | Dereito Sindical II/660G01014 | Dereito Procesual Laboral/660G01032 |
|
Observacións |
Lémbrase aos alumnos que nesta asignatura emprégase Moodle como ferramenta esencial da materia de modo que será responsabilidade do alumno a súa utilización para a entrega das prácticas e demás usos para os que así sexa requerido , así como su a súa consulta coa debida periodicidade. |
|