Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer os principais elementos históricos que conformaron a civilización europea
Concienciarse da necesidade de preservar o patrimonio cultural europeo
Establecer un diálogo crítico coa nosa tradición cultural
Tomar conciencia da ambivalencia da cultura moderna, polos seus logros (p. e., a emancipación da muller) e os seus desafíos non resoltos (p. e., o problema ecolóxico)
Familiarizarse con algunhas das obras emblemáticas da cultura occidental |
AP1 AP8 AP9 AP15
|
BP2 BP5 BP7 BP10 BP11
|
CP1 CP2 CP3 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O mundo clásico: Aristóteles |
O descubrimiento da teoría
A polis en Grecia |
2. O Medievo: Agustín de Hipona |
Novidades introducidas polo cristianismo
O cultivo da interioridade |
3. O Renacemento: Montaigne |
O Renacimiento: naturalismo e humanismo
Michel de Montaigne |
4. A Ilustración: Voltaire |
O movemento ilustrado: unha razón crítica
Voltaire |
5. O mundo contemporáneo: de Beauvoir e Jonas |
Precedentes da crise contemporánea: romanticismo e irracionalismo
Simone de Beauvoir: a emancipación da muller
Hans Jonas: o problema ecolóxico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A8 A9 A15 B2 B5 C1 C2 C3 C9 |
9 |
14 |
23 |
Lecturas |
A1 A8 A9 A15 B2 B5 B7 B11 C1 C3 C9 |
1 |
11 |
12 |
Sesión maxistral |
A1 A8 A9 A15 B2 B5 B7 B11 C9 |
9 |
5 |
14 |
Proba mixta |
A1 A8 A9 B2 B7 B10 C1 C2 C3 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
O traballo de seminario constitúe, xunto ás sesións maxistrais, o elemento central da actividade no aula. Aborda o estudo dos núcleos temáticos dos contidos mediante a análise, posta en común, discusión e interpretación de textos (artículos ou capítulos de libros) propostos a alumnas/os.
A actividade do seminario supón unha doble tarefa, a realizar fóra do aula, por parte do alumnado. Por un lado, a lectura previa dos textos. Por outro, o comentario de fragmentos extraídos dos mesmos; dito comentario se realizará, polo tanto, con posterioridade á sesión de seminario. Dos fragmentos propostos ó longo do cuadrimestre, o alumnado deberá entregar dous.
|
Lecturas |
Propoñeranse varios textos de lectura posible. Deles, o alumnado, a título individual, deberá seleccionar un. No aula ofreceranse orientacións de carácter xeral, pero a lectura do texto (libro ou parte de libro) será tarefa do alumnado fóra do aula. Deberá asimilarse o contido do texto, poñéndoo en relación coa temática xeral da materia, e elaborar un xuizo crítico sobre o mesmo.
A avaliación da lectura poderá realizarse ou ben mediante unha proba escrita ou ben mediante a elaboración dun traballo escrito que o alumnado entregará ó docente.
|
Sesión maxistral |
Consistirá na exposición oral do profesor, co apoio de medios audiovisuais, co obxectivo de introducir nos núcleos históricos e conceptuais das unidades temáticas abordadas, establecendo ó mesmo tiempo as pautas esenciais para a lectura dos textos que serán obxecto de análise e discusión nas sesións de seminario. |
Proba mixta |
Realizarase segundo data e hora previstas no calendario oficial de exames.
Constará do comentario dun fragmento extraído dos textos obxecto de lectura/discusión nas sesións de seminario e dunha cuestión teórica sobre os contidos abordados no aula, tanto nas sesións maxistrais coma nos seminarios
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Lecturas |
|
Descrición |
As dúbidas ou consultas que poida realizar o alumnado resolveranse mediante correo electrónico ou asistencia a titorías.
Admítese a dispensa académica. No caso de atoparse alumnas o alumnos nesta situación, establecerase dun xeito persoalizado a orientación da súa aprendizaxe na materia mediante unha porcentaxe mínima de asistencia á aula e/ou asistencia a titoría. En calqueira caso, os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A8 A9 B2 B7 B10 C1 C2 C3 |
A proba mixta constará dun fragmento a comentar (extraído dos textos analizados nas sesións de seminario), cuxa cualificación máxima será de 2 ptos., e dunha cuestión teórica a desenvolver (referida ós contidos abordados tanto nas sesiós maxistrais coma nas de seminario), cuxa cualificación máxima será tamén de 2 ptos.
Valorarase, no comentario, a análise conceptual do fragmento, a reconstrución da súa estructura discursiva e a contextualización nun marco más amplo (autor; corrente; época; problemática); asimesmo, a claridad expresiva e a precisión no uso dos conceptos.
Respecto a la cuestión teórica, serán objeto de valoración: la cantidad y calidad de la información recogida en la respuesta; el enfoque global de la misma; el rigor conceptual y discursivo de la exposición; la claridad expresiva.
|
50 |
Seminario |
A1 A8 A9 A15 B2 B5 C1 C2 C3 C9 |
A cualificación do traballo de seminario, que inclúe a lectura previa polo alumnado dos textos e a elaboración de 2 comentarios (sobre o total dos propostos, un por cada unidade temática), farase do xeito seguinte: dous tercios corresponderán á cualificación dos comentarios, cunha puntuación total máxima de 2 ptos. (1 pto. por cada un dos 2 comentarios) e o tercio restante valorará a asistencia e participación no aula (1 pto. de cualificación máxima). |
30 |
Lecturas |
A1 A8 A9 A15 B2 B5 B7 B11 C1 C3 C9 |
A cualficación do texto de lectura poderá facerse de dúas maneiras: ou ben mediante unha breve proba escrita, que constará dun breve fragmento extraído do texto correspondente e unha cuestión de alcance xeral sobre o mesmo, ou ben mediante un traballo escrito que ofreza unha síntese e valoración do texto. En calquera de ámbolos dous casos, a cualificación máxima será de 2 ptos.
Valorarase o nivel de comprensión e síntese do texto leído, a conexión establecida entre o seu contido e o conxunto da materia, así como a claridade expresiva e conceptual, e a argumentación da valoración personal.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Esquema do reparto da cualificación do alumnado (sobre unha cualificación máxima de 10 ptos.): a) PROBA MIXTA.- 5 ptos. de cualificación
máxima, dos que corresponderán 2.5 ó comentario e outros 2.5 á
resposta á cuestión teórica. b) SEMINARIO.- 3 ptos. de cualificación
máxima, dos que corresponderán 2 ptos. ós 2 comentarios entregados (1
pto. por comentario) e 1 pto. á valoración da asistencia e particpación nas actividades do aula c) LECTURA.- 2 ptos. de cualificación
máxima. Esa cualificación poderá resultar da valoración da proba escrita ou da do traballo escrito.
Na Segunda Oportunidad, mantéñense os criterios anteriores. Admítese a dispensa académica. No caso de
atoparse alumnas o alumnos nesta situación, establecerase dun xeito
persoalizado a orientación da súa aprendizaxe na materia mediante unha
porcentaxe mínima de asistencia á aula e/ou asistencia a titoría. En calquer caso, os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado. Farase un seguimento para evitar na entrega de traballos escritos
calquer clase de fraude académico. No caso de falta grave por parte do alumno, aplicarase o contemplado no “Regulamento disciplinar do alumnado da UDC”, artigo 11, apartado 4 b. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|