Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os diferentes bens de interese cultural de Galicia e o seu réxime xurídico. |
AP1 AP2 AP3 AP8 AP10
|
|
|
Analizar a produción de bens culturais e o concepto de patrimonio tanto do pasado como do presente |
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP12
|
|
Entender os procesos de xestión de patrimonio |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP8 AP10
|
BP1 BP2 BP4 BP6 BP8 BP12
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP9 CP10
|
Estudar os museos e a súa evolución e comprender o seu funcionamento como centros de investigación, de conservación e difusión dos bens culturais |
|
|
CP1 CP2 CP3 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1- Bens culturais.
2- Patrimonio. Xeralidades.
3- Xestión do patrimonio.
4- Museos. Historia, evolución, contexto actual
5- Funcións do museo.
6- Continente e contido dos museos.
7- Patrimonio cultural e turismo |
1. Definición. Categorías. Declaración de BIC
2. Definición. Tipos de patrimonio.
3. O ámbito profesional dos museos
4. Definición, orixe, clases e categorías de museos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C9 |
5 |
25 |
30 |
Estudo de casos |
A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 |
8 |
32 |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 B8 B12 C1 C2 C4 C5 C10 |
2 |
8 |
10 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A4 B1 B3 B10 C8 |
6 |
54 |
60 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A8 A10 B1 B2 B4 C1 C2 C3 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Ler, analizar e comentar fuentes documentales, planes directores e informes de rehabilitación de monumentos, así como exemplos de boas prácticas na xestión do patrimonio e museos. |
Estudo de casos |
Traballo de campo relacionado coa xestión de museos |
Aprendizaxe colaborativa |
Dinámicas de grupo que se levarán a cabo nas horas de clase |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudo concreto de casos prácticos ou propostas que demostren las habilidades adquiridad, valorando a capacidade de razoamento |
Discusión dirixida |
Participación nun debate ou foro que se proporá na clase sobre a temática da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atención personalizada en tutoría sobre as fontes documentais e bibliográficas e preparación de propostas e proyectos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A1 A2 A8 A10 B1 B2 B4 C1 C2 C3 |
Discusión e debate sobre conservación de bens culturais a partir de varios casos concretos |
25 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 B8 B12 C1 C2 C4 C5 C10 |
Traballo en grupo sobre un caso concreto |
20 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C9 |
Analizar textos fundamentais sobre patrimonio e museos |
25 |
Estudo de casos |
A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 |
Estudiar in situ casos prácticos de xestión de museos |
30 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes. Os criterios de avaliación son os mesmos para cada unha das oportunidades de avaliación.
Avaliarase toda proba realizada individualmente ou en grupo tanto na aula e fora.
Cada parte da avaliación deberá superar o 50% da nota para poder facer o cómputo final
As probas non realizadas puntúan como cero.
A calificación de "no presentado" corresponde ao alumnado que non participase en ningunha proba da avaliación. Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, cos servizos disponíbeis na UDC, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Paine, Cripin y A,brose, Timothy (2019). El museo. Manual Internacional. Akal
González, Matilde; Lezcano, María Elvira y Serantes, Araceli (2014). Interpretación do patrimonio artístico. Guía para profesionáis do turismo. CEIDA
Querol Fernández, María Ángeles (2010). Manual de Gestión del Patrimonio Cultural. Akal |
Bolaños, María(Ed.): La memoria del mundo. Cien años de museología,1900-2000 . Gijón, Ed. Trea, 2002 Fontenla San Juan, C.: Restauración e Historia del Arte en Galicia. CSIC, Santiago, 1997. González Varas, I.: Conservación de bienes culturales.Teoría, historia, principios y normas. Arte-Cátedra, Madrid, 1999. Macarrón, A.: Historia de la conservación y la restauración. Tecnos, Madrid, 1995. Macarrón Miguel, A; González Mozo, A.: La conservación y restauración en el siglo XX. Madrid, 1998. Monterroso Montero, J. M.: Protección y conservación del patrimonio. Principios teóricos. Tórculo edicións. Santiago, 2001. Riviere, Georges Henri: La Museología. Curso de Museología. Textos ytestimonios . Madrid, Ed. Akal, reimpresión, 2009. VV.AA: Criterios para la elaboración del plan museológico. Madrid, Ministerio de Cultura, 2005 |
Bibliografía complementaria
|
|
Será recomendada máis bibliografía no transcurso da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia dos Museos e do Coleccionismo/710521008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante a asistencia a clase, xa que moitas das pruebas avaliables desenvolveranse no seu transcurso. - Perspectiva de Xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|