Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A2 |
CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A4 |
CE4 – Saber manexar estratexias de márqueting cultural |
A5 |
CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A10 |
CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro |
B8 |
CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
B12 |
CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C2 |
CT2 – Capacidade de resolución de problemas |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C4 |
CT4 – Capacidade de crítica e autocrítica |
C5 |
CT5 – Capacidade de innovar |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os diferentes bens de interese cultural de Galicia e o seu réxime xurídico. |
AP1 AP2 AP3 AP8 AP10
|
|
|
Analizar a produción de bens culturais e o concepto de patrimonio tanto do pasado como do presente |
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP12
|
|
Entender os procesos de xestión de patrimonio |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP8 AP10
|
BP1 BP2 BP4 BP6 BP8 BP12
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP9 CP10
|
Estudar os museos e a súa evolución e comprender o seu funcionamento como centros de investigación, de conservación e difusión dos bens culturais |
|
|
CP1 CP2 CP3 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1- Bens culturais.
2- Patrimonio. Xeralidades.
3- Xestión do patrimonio.
4- Museos. Historia, evolución, contexto actual
5- Funcións do museo.
6- Continente e contido dos museos.
7- Patrimonio cultural e turismo |
1. Definición. Categorías. Declaración de BIC
2. Definición. Tipos de patrimonio.
3. O ámbito profesional dos museos
4. Definición, orixe, clases e categorías de museos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C9 |
5 |
25 |
30 |
Estudo de casos |
A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 |
8 |
32 |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 B8 B12 C1 C2 C4 C5 C10 |
2 |
8 |
10 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A4 B1 B3 B10 C8 |
6 |
54 |
60 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A8 A10 B1 B2 B4 C1 C2 C3 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Ler, analizar e comentar fuentes documentales, planes directores e informes de rehabilitación de monumentos, así como exemplos de boas prácticas na xestión do patrimonio e museos. |
Estudo de casos |
Traballo de campo relacionado coa xestión de museos |
Aprendizaxe colaborativa |
Dinámicas de grupo que se levarán a cabo nas horas de clase |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudo concreto de casos prácticos ou propostas que demostren las habilidades adquiridad, valorando a capacidade de razoamento |
Discusión dirixida |
Participación nun debate ou foro que se proporá na clase sobre a temática da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atención personalizada en tutoría sobre as fontes documentais e bibliográficas e preparación de propostas e proyectos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A1 A2 A8 A10 B1 B2 B4 C1 C2 C3 |
Discusión e debate sobre conservación de bens culturais a partir de varios casos concretos |
25 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 B8 B12 C1 C2 C4 C5 C10 |
Traballo en grupo sobre un caso concreto |
20 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C9 |
Analizar textos fundamentais sobre patrimonio e museos |
25 |
Estudo de casos |
A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 |
Estudiar in situ casos prácticos de xestión de museos |
30 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes. Os criterios de avaliación son os mesmos para cada unha das oportunidades de avaliación.
Avaliarase toda proba realizada individualmente ou en grupo tanto na aula e fora.
Cada parte da avaliación deberá superar o 50% da nota para poder facer o cómputo final
As probas non realizadas puntúan como cero.
A calificación de "no presentado" corresponde ao alumnado que non participase en ningunha proba da avaliación. Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, cos servizos disponíbeis na UDC, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Paine, Cripin y A,brose, Timothy (2019). El museo. Manual Internacional. Akal
González, Matilde; Lezcano, María Elvira y Serantes, Araceli (2014). Interpretación do patrimonio artístico. Guía para profesionáis do turismo. CEIDA
Querol Fernández, María Ángeles (2010). Manual de Gestión del Patrimonio Cultural. Akal |
Bolaños, María(Ed.): La memoria del mundo. Cien años de museología,1900-2000 . Gijón, Ed. Trea, 2002 Fontenla San Juan, C.: Restauración e Historia del Arte en Galicia. CSIC, Santiago, 1997. González Varas, I.: Conservación de bienes culturales.Teoría, historia, principios y normas. Arte-Cátedra, Madrid, 1999. Macarrón, A.: Historia de la conservación y la restauración. Tecnos, Madrid, 1995. Macarrón Miguel, A; González Mozo, A.: La conservación y restauración en el siglo XX. Madrid, 1998. Monterroso Montero, J. M.: Protección y conservación del patrimonio. Principios teóricos. Tórculo edicións. Santiago, 2001. Riviere, Georges Henri: La Museología. Curso de Museología. Textos ytestimonios . Madrid, Ed. Akal, reimpresión, 2009. VV.AA: Criterios para la elaboración del plan museológico. Madrid, Ministerio de Cultura, 2005 |
Bibliografía complementaria
|
|
Será recomendada máis bibliografía no transcurso da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia dos Museos e do Coleccionismo/710521008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante a asistencia a clase, xa que moitas das pruebas avaliables desenvolveranse no seu transcurso. - Perspectiva de Xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|