Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a terminoloxía contable e financeira |
A10
|
B4
|
|
Coñecer o método contable e o seu output: os estados financeiros |
A10
|
|
C5
|
Coñecer a problemática financeira da empresa |
A10
|
|
C5
|
Interpretar a información financeira co obxectivo de emitir opinións e tomar decisións |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
|
Transmitir información contable e financeira, tanto de forma oral como escrita, nun idioma estranxeiro |
|
B1 B2 B4
|
C2
|
Utilizar ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C5 C8
|
Ter a capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos |
|
B2 B5 B8 B9
|
C9
|
Ter a capacidade para traballar en equipo de maneira consultiva |
|
B4 B5 B8
|
C9
|
Ter un comportamento ético nos negocios |
A10
|
B2 B5
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CONTABILIDADE |
_____________________________________________ |
Actividade empresarial e necesidade de información |
Información financeira e non financeira
|
Contabilidade financeira |
Estados financeiros
Rexistros contables
Ciclo contable |
Análise contable |
Contido dos estados financeiros
Liquidez e solvencia
Rendibilidade |
FINANZAS |
_____________________________________________ |
Fundamentos de análise das operacións financeiras |
Valor temporal do diñeiro
Operacións financeiras |
Decisión de investimento |
Proxectos de investimento
Avaliación de proxectos de investimento |
Decisión de financiamento |
Fontes financeiras
Custo das fontes financeiras |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 B4 C5 C2 |
13 |
13 |
26 |
Discusión dirixida |
B1 B2 B3 C2 |
13 |
26 |
39 |
Solución de problemas |
A10 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C9 |
26 |
52 |
78 |
Traballos tutelados |
A10 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C8 C9 |
8 |
40 |
48 |
Foro virtual |
B2 B4 C2 C8 |
0 |
3 |
3 |
Proba obxectiva |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C9 C2 |
4 |
20 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición, feita polo docente, dos conceptos básicos necesarios para que o alumnado poida buscar solución aos problemas contables e financeiros tratados no programa. En ocasións especiais, conferencias impartidas por expertos en temas da materia. |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas formulados polo docente e participación na discusión dos mesmos. |
Solución de problemas |
Resolución, presentación e discusión de exercicios e casos prácticos, a partir dos coñecementos que se traballaron mediante sesión maxistral e discusión dirixida. Traballo realizado tanto na aula como fora dela, tanto individual como en grupo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover o traballo en equipo e a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e/ou profesionais e/ou COIL - Aprendizaxe Internacional Colaborativa en Línea). |
Foro virtual |
Utilización do foro de Moodle para propor dúbidas e/ou responder ás preguntas dos compañeiros sobre calquera aspecto relacionado coa materia. |
Proba obxectiva |
Exame parcial e exame final sobre aspectos teóricos e prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
|
Descrición |
TODA A COMUNICACIÓN CO EQUIPO DOCENTE (TITORÍAS, E-MAILS, ETC.) DEBE SER EN INGLÉS
A atención personalizada (titorías individuais e grupais) desenvolverase mediante videoconferencias en Teams.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase un calendario específico de atención personalizada compatible co plan de traballo da materia e coa súa dedicación
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A10 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C9 |
Avaliación continua dos exercicios e casos prácticos propostos para a súa resolución. |
30 |
Traballos tutelados |
A10 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C8 C9 |
Avaliación continua dos traballos realizados en equipo, que poderán ser presentados e/ou debatidos oralmente. |
20 |
Proba obxectiva |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C9 C2 |
As probas obxectivas valorarán aspectos teóricos e prácticos. En cada proba, é requisito imprescindible obter unha NOTA MÍNIMA de 4 sobre 10 na parte de finanzas e na parte de contabilidade. De non cumprirse este requisito, independentemente da nota de avaliación continua, a cualificación recollida na acta será a nota da parte que non supera o límite mínimo de 4 sobre 10.
AVALIACIÓN DA PRIMEIRA OPORTUNIDADE
No primeiro cuadrimestre, no día e hora fixados polo docente, realizarase o primeiro exame parcial que suporá o 25% da cualificación final.
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase:
(i) o segundo exame parcial para o alumnado que acadou a nota mínima esixida no primeiro exame parcial. O segundo exame parcial suporá o 25% da cualificación final.
(ii) o exame final global para o alumnado que non acadou a nota mínima esixida no primeiro exame parcial e para o alumnado que renuncie á cualificación obtida no primeiro exame parcial, sendo necesarias a notificación previa por escrito e a autorización do docente. O exame final global suporá o 50% da cualificación final.
AVALIACIÓN DA SEGUNDA OPORTUNIDADE
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame final global. O exame final global suporá o 50% da cualificación final.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
TODA A COMUNICACIÓN E DOCUMENTACIÓN SERÁ EN INGLÉS
A “solución de problemas” e os “traballos tutelados” forman a avaliación continua. Cando a avaliación continua agrégase nunha única proba oral, esta valorará aspectos teóricos e prácticos (incluído o manexo de ferramentas TIC) de todos os temas da materia; o estudante deberá ser capaz de explicar e demostrar razoadamente todas as súas respostas. Avaliación da segunda oportunidade Seguirá os mesmos criterios que os utilizados na avaliación da primeira oportunidade, coa excepción do alumnado que exprese a súa intención de participar nun novo proceso de avaliación continua. Neste caso: a) É imprescindible enviar un correo electrónico ao equipo docente, antes do inicio do período de exames da segunda oportunidade, indicando a súa renuncia á cualificación previamente obtida nestas metodoloxías, e recibir a correspondente autorización. b) A avaliación continua agrégase nunha única proba oral a realizar na mesma data do exame da segunda oportunidade. Convocatoria adiantada Seguirá os mesmos criterios que os utilizados na avaliación da primeira oportunidade, coa excepción da avaliación continua: agrégase nunha única proba oral a realizar na mesma data do exame da oportunidade de avaliación adiantada. Cualificación de non presentado. Considerarase como “Non presentado” (NP) ao alumnado que: a) non se presente á proba do período oficial de avaliación, ou b) só participe de actividades de avaliación continua que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia Dito alumnado deberá comunicar a súa situación ao equipo docente antes do 30 de setembro. Seguirá os mesmos criterios que os utilizados na avaliación da primeira oportunidade, coa excepción da avaliación continua: agrégase nunha única proba oral a realizar na mesma data do exame do período oficial de avaliación. Acordarase ao inicio do curso un calendario específico de atención personalizada compatible co plan de traballo da materia e coa súa dedicación. Condicións de realización dos exames Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información, non autorizado previamente polo docente. Quebra dos principios de decoro, legalidade ou mérito individual O docente pode requirir a posterior defensa oral, parcial ou total, das actividades entregadas e avaliadas. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda (procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sutton, T. (2004). Corporate financial accounting and reporting. Prentice Hall 2nd ed.
Reverte, C. (2014). Exercises of financial accounting. Ecobook
Lozano Gutiérrez, M.C., Ramón Llorens, M. C. (2017). Financial mathematics: fundamental concepts. Universidad Politécnica de Cartagena
Ortega, R. (2017). Fundamentals of financial management. ESIC
Robinson, T.R., Henry, E., Broihahn, M.A. (2020). International financial statement analysis. Wiley
Götze, U., Northcott, D, Schuster, P. (2008). Investment appraisal, methods and models. Springer |
|
Bibliografía complementaria
|
Jones, M.J. (2014). Accounting and finance. Wiley
Watson, D., Head, A. (2016). Corporate finance: principles and practice. Pearson 7th ed.
Phillips, F., Libby, R., Libby, P.A. (2016). Fundamentals of financial accounting. McGraw Hill 5th ed.
Robinson, T.R., Henry, E., Broihahn, M.A. (2020). International financial statement analysis - Workbook. Wiley
Brealey, R.A., Myers, S.C., Allen, F. (2018). Principles of corporate finance. McGraw Hill 12th ed.
Schoenmaker, D., Schramade, W. (2019). Principles of sustainable finance. Oxford University Press
Lev, B., Gu, F. (2016). The end of accounting and the path forward for investors and managers. Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Modelos e Técnicas de Simulación Empresarial: Xogo de Empresa/710G03026 | Planificación e Control de Xestión en Empresas de Moda/710G03022 |
|
|