Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A4 |
CE4 - Dominar os fundamentos do comportamento dos individuos na busca, recuperación e uso da información, tomando como punto de referencia os aspectos de motivación, contorna e contexto |
A5 |
CE5 - Dominar as fontes de información relevantes que permitan satisfacer de forma efectiva as demandas dos usuarios tanto para a actividade investigadora como para a empresarial |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A16 |
CE16 - Dominar e utilizar criterios e indicadores para a avaliación de produtos e servizos de información incluíndo métricas e estudos cualitativos |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C5 |
CT5 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver estratexias eficaces de procura de información dixital.
· Desenvolver estratexias eficaces de uso e avaliación da información dixital.
· Coñecer e saber empregar adecuadamente as principais fontes e recursos dixitais de
información: catálogos, bases de datos, bibliotecas virtuais, etc.
· Comprender a importancia do movemento Open Access no actual panorama da
Información e Documentación.
· Coñecer e saber aplicar as tres vías de implementación do acceso aberto: roteiro verde, roteiro
dourada e roteiro diamante.
· Coñecer as características e funcionamento de repositorios e recolectores.
· Saber identificar os dereitos de explotación e políticas editoriais de publicacións e recursos
especializados mediante o emprego de ferramentas dixitais.
|
A1 A4 A5 A13 A16
|
|
|
Aplicar os coñecementos á contorna |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
|
Manter unha actitude universitaria comprometida coa sociedade
|
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidad I. Fundamentos |
1.1. Concepto de información, documento e fontes de información. 1.2. Clasificación das fontes de información.
1.3. Recursos dixitais e novas fontes de información. |
Unidad 2. As fontes de información tradicionais |
2.1. Definición.
2.2. Tipoloxías.
1.3. Criterios de avaliación, selección e estudo. |
Unidad 3. As fontes e recursos de información na contorna dixital |
3.1. O movemento Open Access e Open Data.
3.2. Tipoloxías.
3.3. Criterios de avaliación, selección e estudo. |
Unidad 4. A búsqueda e representación da información |
4.1. Buscadores, bibliotecas virtuais e outros recursos.
4.2 A bases de datos bibliográficas.
4.3. A bibliografía e as súas normas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A13 A16 B2 |
21 |
20 |
41 |
Análise de fontes documentais |
B3 B4 |
8 |
15 |
23 |
Proba mixta |
A1 B1 B5 B7 C2 C1 |
2 |
15 |
17 |
Lecturas |
B8 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
15 |
17 |
Traballos tutelados |
C3 |
2 |
18 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A13 B6 B9 B11 |
8 |
18 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explícanse os contidos teóricos, as bases e fundamentos da materia. |
Análise de fontes documentais |
Estúdanse e analizan os documentos para profundar os contidos aprendidos na sesión maxistral e para ter unha base para o desenvolvemento de todas as metodoloxías. |
Proba mixta |
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Lecturas |
Efectuaranse diversas lecturas para que o alumnado faga un resumo, comentario e análise crítico do asunto exposto. |
Traballos tutelados |
Presentarase un traballo relacionado cun dos temas da materia.
|
Prácticas a través de TIC |
Realízanse prácticas en clases utilizando de computadores para o manexo de fontes de información, procura documental, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada é necesaria para aclarar dúbidas sobre contidos e métodos de traballo. Poden ser utilizadas diversas vías: presencial, correo electrónico, telefónica Teams, Moodle.
Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia":
De maneira específica, as medidas de adicación para el “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen:
-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade.
-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento.
-Deben realizar un examen teórico e práctico así como entregar as lecturas e o traballo.
-As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quienes entregarán todo o que teñan que entregar como muy tarde 20 días antes do examen oficial definitivo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A13 B6 B9 B11 |
Valorarase a adecuación de cada actividade, o contido, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase cada actividade na data indicada polo profesor.
|
15 |
Proba mixta |
A1 B1 B5 B7 C2 C1 |
Avaliaranse os contidos das respostas, a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
|
40 |
Lecturas |
B8 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
Efectuaranse 1-2 lecturas sobre os temas expostos nas aulas. |
10 |
Traballos tutelados |
C3 |
Computaránse o traballo tutelado individual/grupal que se encomende. |
20 |
Análise de fontes documentais |
B3 B4 |
Valorarase a adecuación aos temas propostos para cada actividade, o contido, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase cada actividade na data indicada polo profesor. |
15 |
|
Observacións avaliación |
É requisito imprescindíbel para aprobar presentar as lecturas, prácticas de clase e o traballo tanto oralmente como de forma escrita. Para aprobar o estudante debe conseguir un mínimo de 5/10 no traballo e tamén nas lecturas e prácticas. Si este non é o caso o alumno está suspenso. Ademais, na proba mixta o discendente ten que aprobar o exame para superar a materia. Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade. Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia": De maneira específica, as medidas de adicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen: -Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade. -Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento. -Deben realizar tanto o examen como as prácticas, as lecturas e o traballo. -As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quienes entregarán todo o que teñan que entregar como muy tarde 20 días antes do examen oficial. a. Para a primeira oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumnado son: prácticas, teoría, lecturas e traballo de fin de curso. O peso que tendrán na avaliación é o arriba indicado. b. Para a segunda oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumando son os mesmos que en a. Plaxio: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos
documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYEAN, Pilar; LÓPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000).Manual de fuentes de información. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio (2010). Las nuevas fuentes de información:información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. Madrid:Pirámide
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUEROPULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental.Madrid: Pirámide
DELGADO CASADO, Juan (2005). Introducción a la bibliografía: los repertoriosbibliográficos y su elaboración. . Madrid: Arco/Libros FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-
MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación dela información. Barcelona: UOC
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La informaciónespecializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de InvestigacionesCientíficas
MERLO VEGA, José Antonio (2009). Información y referencia en entornosdigitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia:Universidad de Murcia
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización dela información. Gijón: Trea
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (coord.) (1998). Las fuentes de información: estudiosteórico-prácticos. Madrid: Síntesis TORRES RAMÍREZ, Isabel de (1996). Qué es la bibliografía: introducción paraestudiantes de Biblioteconomía y Documentación . Granada: Universidad deGranada
López Carreño, Rosana (2018). FUENTES DE INFORMACIÓN. GUÍA BÁSICA Y NUEVACLASIFICACIÓN. Barcelona: EPI
Otlet, Paul (2007). Tratado de Documentación( Ayuso García, María Dolorestrad.). Murcia: Universidad de Murcia
|
Bibliografía complementaria
|
|
La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Taller de Habilidades Informacionais e Dixitais: Avaliación, Análise e Calidade da Información/710G04047 | Edición de Contidos Dixitais/710G04033 | Recuperación de Información/710G04031 |
|
Observacións |
Os/as estudiantes Erasmus ou de programas de mobilidade internacional deberán poñerse en contacto coa docente na primeira semana de clases del segundo cuatrimestre. |
|