Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de implementación de metodos numéricos aplicados a medios continuos. |
|
BM1 BM3 BM5 BP1
|
CM2 CM3 CM7 CM12 CM13
|
Capacidade para desenvolver estudos e casos fundamentais de hidrodinámica e análise estructural modelados mediante PDEs elípticas |
|
BM1 BM3 BM5 BP1
|
CM2 CM3 CM7 CM12 CM13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
1.- Método de Diferencias Finitas, Elementos Finitos e Volumes Finitos.
2.-Ecuacións Elípticas. Aplicacións Hidrodinámicas e Estructurais.
3.- Solución de Sistemas de Ecuacións Lineais.
4.- Introducción a Esquemas de Interpolación Convectiva.
5.- Programación de Casos |
Recordatorio de leis de conservación: |
1.- Ecuacións de conservación (masa e cantidade de movemento).
2.- Convección e difusion combinadas.
3.- Ecuacións constitutivas. |
Problemas difusivos |
1.-Volúmen finito en difusión pura.
2.- Extensión 1D, 2D e 3D.
3.- Programación de Casos
|
Problemas convectivos |
1.-Volúmen finito en convección pura.
2.- Extensión 1D, 2D e 3D.
3.- Consistencia e estabilidade
4.- Programación de Casos |
Sistemas de ecuacións lineais: |
1.- Sistemas altamente dispersos.
2.- Métodos punto a punto, liña a liña e plano a plano.
3.- Erros de alta e baixa frecuencia. Métodos multimalla.
4.- O método do gradiente conxugado.
5.- Programación de casos |
Introducción á análisise de sólidos elásticos polo MEF |
1.-Proceso xeral de análise
2.-Perspectiva do usuario Vs Perspectiva do desarrollador |
Ecuacións de equilibrio de sólidos elásticos |
1.-Metodoloxías de obtención da ecuación de equilibrio. Formas forte y débil do equilibrio.
2.-Forma débil do equilibrio. Introducción ó cálculo variacional e ós residuos ponderados. Método de Hamilton e método de Galerkin.
|
Procedemiento xeral do MEF |
1.-Aproximacion básica empleada no MEF. Funcións de forma.
2.- Características básicas das funcións de forma. Coordenadas xeométricas e coordenadas naturais. Elementos isoparamétricos.
3.- Ecuación do equilibrio do solido discreto. Forma débil.
4.- Matrices fundamentais. Ensamblado da matriz de rixidez do sólido discreto.
5.-Integración numérica de Gauss Legendre. Integración completa e integración reducida.
6.-Introducción ós métodos de resolución de ecuaciones lineais |
Erro e converxencia no MEF |
1.-Tipos de erros
2.-Condicións para a converxencia
3.-Norma enerxética do erro
4.-Introducción ó mallado adaptativo
|
Tipoloxías de elementos |
1.-Casos particulares en 1D
2.-Casos particulares en 2D
3.-Casos particulares en 3D
|
Programación de caso |
Desenvolvemento de código de cálculo discreto para casos 1D, 2D ou 3D |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
35 |
0 |
35 |
Solución de problemas |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
0 |
33 |
33 |
Estudo de casos |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
0 |
32.5 |
32.5 |
Proba obxectiva |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais a a introducción dalgunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se teñen trabajado, que pode ter máis dunha posible solución. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do professor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaje do ¿cómo facelas cousas? Constituúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola sua propia aprendizaxe. Este sistema de ensino basease nos elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguemento desta aprendizaxe polo profesor tutor. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfrentase á descrición dunha situación específica que plantexa un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle descrebe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a una decisión razonada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
|
Proba obxectiva |
É o exame da materia. Poderá ser escrito, oral ou unha combinación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Consiste en soporte para o desenvolvemento das tarefas propias asignadas para desenvolver de xeito autónomo por parte do alumno.
Non se puntúa a asistencia ás clases presenciais, polo tanto, non haberá diferencia algunha entre os alumnos a tempo parcial e os alumnos a tempo total. Todos terán os mesmos requisitos para aprobar a materia. Os alumnos con dispensa académica estarán sometidos ós mesmos condicionantes que os alumnos a tempo total. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
Entregaranse, baixo demanda do profesosr, os problemas/traballos requeridos que se propoñan ao longo do curso. A realización e entrega dos problemas/traballos será obrigatoria e será calificable de cara á nota final. |
60 |
Proba obxectiva |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
É o exame da materia |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura é necesario obter unha nota superior a catro sobre 10 no exame. Ademais é obrigatorio presentar os traballos demandados polo profesor en forma e prazo. En caso de que
TODOS E CADA UN dos traballos non sexan presentados na forma e prazo requeridos o alumno perderá a posibilidade de superar a materia.
Non se puntúa a asistencia ás clases presenciais, polo tanto, non haberá diferencia algunha entre os alumnos a tempo parcial e os alumnos a tempo total. Todos eles terán os mesmos requisitos para aprobar a materia. O mesmo é aplicable ós alumnos con "dispensa académica".
A convocatoria adiantada calificarase cun exame e para superar a materia deberase obter una calificación superior a 5 sobre dez.
A calificación na convocatoria de Xullo obterase do mesmo xeito que na ordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hildebrand F.B. (1976). Advanced calculus for applications. Prentice hall
Pablo Fariñas (2013). Apuntes de clase.
Versteeg H.K. & Malalasekera W. (1995). Computational fluid dynamics, the finite volume method.. Longmann
K.J. Bathe (). Finite Element Procedures. MIT Press
G.R. Liu, S.S Quek (). The Finite Element Method, a practical approach. ELSEVIER Butterworth-Heinemann
O.C Zienkiewicz et al (). The Finite Element Method, its basis and fundamentals. ELSEVIER Butterworth-Heinemann
Maliska C.R. (1995). Transferencia de calor e mecánica de fluidos computacional.. LTC editora |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Hidrodinámica Computacional/730496202 | Análise Numérica de Estruturas/730496203 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
2.- Solicitaránse en formato virtual e/ou soporte informático.
3.- Realizaránse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
En caso de ser necesario realizalos en papel:
1.- Non se empregarán plásticos.
2.- Realizaranse impresións a doble cara.
3.- Emprearase papel reciclado.
4.- Evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sustentable dos recursos e da prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorpórase a perspectiva de xénero nesta materia mediante a utilización de bibliografía sen preferencia de xénero, e o fomento da intervención na aula da totalidade do alumnado. En caso de detección de situacións de discriminación por razón de xénero darase traslado ás autoridades académicas, que serán as responsables de adoptar as accións e medidas que correspondan en cada caso. Do mesmo xeito, facilitarase en todo o posible a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|