Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
CE7 - Ter coñecemento dos fundamentos, potencialidades, tecnoloxía, aplicacións e normativas das fontes de enerxía renovables |
A8 |
CE8 - Analizar e incluír as enerxías renovables en diferentes instalacións |
A13 |
CE13 - Analizar, aplicar e optimizar sistemas de uso enerxético |
A14 |
CE14 - Deseñar e analizar sistemas eólicos |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lle permitan seguir estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo |
B9 |
CG4 - Extraer, interpretar e procesar información, de diferentes fontes, para a súa utilización no estudo e análise |
B11 |
CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster |
B16 |
CG11 - Avaliar a aplicación das tecnoloxías emerxentes no ámbito da enerxía e do medio ambiente |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e comprensión oral e escrita dunha lingua estranxeira |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos que rexen o comportamento do vento desde o punto de vista físico, e familiarizar ao alumno co proceso de conversión da enerxía eólica, hidráulica e mariña |
AM7 AM8 AM13 AM14
|
BM2 BM5
|
CM7
|
Coñecer os elementos e dispositivos dun sistema de xeración eólica, hidráulica e mariña, así como as súas características e principios de funcionamento |
AM7 AM8 AM13 AM14
|
BM2 BM5 BM9 BM11 BM16
|
CM3
|
Aprender a determinar a resposta dun sistema eólico, especialmente desde o punto de vista da xeración de enerxía, así como determinar os factores que inflúen na dita resposta e o seu impacto na conversión en enerxía eléctrica |
AM7 AM8 AM13 AM14
|
BM2 BM5 BM11
|
CM5 CM8
|
Coñecer as diferentes técnicas e procesos tecnolóxicos para a transformación da enerxía eólica, hidráulica e mariña en enerxía eléctrica |
AM8 AM13
|
BM9 BM11
|
CM2 CM6
|
Permitir o acceso ao coñecemento da influencia que os distintos procesos e sistemas empregados teñen no Medio, así como dos mecanismos para limitar a dita influencia |
AM7
|
BM2 BM5 BM9 BM11 BM16
|
|
Formar o alumno nas técnicas de estudo e desenvolvemento de proxectos de enerxía eólica, hidráulica e mariña que poidan ser empregadas no ámbito profesional |
|
BM11
|
CM3 CM5 CM7 CM8
|
Dotar ao alumno dos coñecementos e habilidades necesarias para poder desenvolver tarefas específicas no ámbito da enerxía eólica, hidráulica e mariña no ámbito das empresas do sector. |
AM7 AM8
|
BM2 BM11
|
CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos da conversión de enerxía eólica. Características.
Sistemas eólicos |
-Situación Actual do Sector Eólico
-Impacto Medioambiental dun parque eólico
-Analise do Recurso Eólico
-Aeroxeradores: tipoloxías e os seus compoñentes
-Deseño de Parques Eólicos
-Montaxe de Parque Eólicos
-Energía Eólica Offshore
|
Fundamentos da conversión de enerxía hidráulica. Características.
Sistemas hidráulicos |
-Tipoloxías de minicentrais hidroeléctricas
-Deseño dun aproveitamento hidroeléctrico
-Instalacions de obra civil
-Equipamento electromecánico
-Factores económicos, administrativos e medioambientais
|
Fundamentos da conversión de enerxía mariña. Características. Enerxía xerada. Avaliación de sistemas. |
Tecnoloxías:
-Unidimotriz
-Mareomotriz
-Gradiente Salino
-Maremotérmica
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A7 A8 A13 A14 B2 B5 C7 |
20 |
18 |
38 |
Traballos tutelados |
A7 A8 B2 B5 B9 B11 B16 C2 C3 C5 C8 |
12 |
17.5 |
29.5 |
Seminario |
A7 B5 B16 C5 C6 C7 |
2 |
1 |
3 |
Proba mixta |
A7 A13 B2 |
4 |
10 |
14 |
Sesión maxistral |
A7 A8 A13 A14 B2 B5 C7 |
12 |
13 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Proporánse problemas ou supostos relacionados coa materia |
Traballos tutelados |
Proporase a realización dun ou varios proxectos de instalacións de enerxía eólica, hidrúlica ou marinas dos que haberá que presentar unha memoria e realizar unha exposición |
Seminario |
Consistirán en conferencias impartidas por profesionais do sector |
Proba mixta |
Ao final do cuadrimestre, nas datas determinadas polo calendario do Máster, realizarase unha proba obxectiva na que se avalíen os coñecementos adquiridos na materia, tanto das clases como dos seminarios |
Sesión maxistral |
Revisaranse os contidos do temario durante as clases para expor os principais conceptos que permitan ao estudante a
realización de problemas e traballos relacionados.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor estará dispoñible en horario de tutorías para atender as dúbidas ou realizar as aclaracións que poidan xurdir ao longo do curso tanto en forma presencial, teams ou a través do seu correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A7 A8 A13 A14 B2 B5 C7 |
Durante o curso proporánse alguns problemas que os estudantes han de resolver no horario dunha das clases para ser avaliados. |
20 |
Traballos tutelados |
A7 A8 B2 B5 B9 B11 B16 C2 C3 C5 C8 |
Os alumnos proporán o alcance do seu traballo, totalmente relacionado coa materia da asignatura, e deberá ser aprobado polo profesor para a sua execución.
Os traballos deberán ser expostos oralmente na clase. |
30 |
Proba mixta |
A7 A13 B2 |
Nas datas oficiales fixadas polo calendario do Máster realizárase unha proba obxectiva |
50 |
|
Observacións avaliación |
Realizarase nas convocatorias oficiais . Con todo ao longo do curso realizarase un seguimento personalizado valorando o grao de consecución dos obxectivos por parte dos alumnos. Recoméndase a asistencia a clase, para que sexa posible un seguimento da consecución dos obxectivos. - Os criterios de avaliación serán os mesmos para a 1ª e 2ª oportunidade e as convocatorias extraordinarias. As probas similares. - A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ESHA (). Guide on How to Develop a Small Hydropower Plant . . https://www.canyonhydro.com/images/Part_1_ESHA_Guide_on_how_to_develop_a_small_hydropower_plant.pdf
IDEA (). Análisis del recurso. Atlas eólico de España. https://www.idae.es/sites/default/files/documentos/publicaciones_idae/documentos_11227_e4_atlas_eoli
Celso Penche. (1998). Manual de pequeña hidráulica como llevar a buen fin un proyecto de minicentral hidroélectrica . Bruselas : Comisión Europea, 1998
José Luis Rodriguez Amenedo, Juan Carlos Burgos, Santiago Arnalte. (2003). Sistemas Eólicos de Producción de Energía Eléctrica. . Rueda
Mohamed A. El-Sharkawi (2015). Wind Energy: An Introduction. . CRC Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|