Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aplicar metodoloxías e normativas para unha xestión eficiente da enerxía |
A2 |
CE2 - Analizar e aplicar medidas de aforro e eficiencia enerxética nos sectores industrial, terciario e residencial |
A16 |
CE16 - Buscar, analizar, identificar e aplicar novas fontes de enerxía eléctrica ou novas técnicas de xestión da electricidade baixo criterios como a eficiencia, a sustentabilidade ou a cooperación, así como a utilización destas en novas aplicacións |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que o alumnado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lle permitan seguir estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo |
B10 |
CG5 - potenciar a creatividade |
B15 |
CG10 - Coñecer a lexislación e a normativa vixente aplicable ao sector das enerxías renovables e da eficiencia enerxética |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e comprensión oral e escrita dunha lingua estranxeira |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprenderá conceptos e termos de xeración, coxeración e polixeración, así como os distintos elementos das redes eléctricas e microredes |
AM1 AM2 AM16
|
BM1 BM2 BM3 BM5 BM10 BM15
|
CM2 CM3 CM5 CM7
|
Coñecerá os elementos utilizados nas microredes, os elementos de xeración con ou sen enerxías renovables, así como os elementos de almacenamento de enerxía e os elementos de consumo ou abastecemento de enerxía a cargas específicas |
AM1 AM2 AM16
|
BM2 BM5 BM15
|
CM3 CM7
|
Coñecer os métodos e procesos básicos relacionados cos elementos que forman parte das microredes que destacan dende o punto de vista da eficiencia enerxética |
AM1 AM2 AM16
|
|
|
Ter coñecementos para comprender os fundamentos das microredes intelixentes, así como a xestión da interconexión entre microredes dentro dunha análise de eficiencia enerxética |
AM1 AM2 AM16
|
BM5 BM10 BM15
|
CM2 CM3 CM5 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1: A Xeneración distribuida, oportunidade e necesidades de desarrollo. |
Marco Regulatorio Integración da Xeneración (Autoconsumo e balance Neto) Despliegue de Contadores e Equipos de Xestión de Red Participación de Clientes no Mercado Eléctrico |
BLOQUE 2: Polixeneración |
Novas Tecnoloxias de xeneración, almacenamiento e distribución. |
BLOQUE 3: Xestión de Redes Enerxéticas Smart Grid y Smart Metering |
Infraestructura e Tecnoloxías de Control Dispositivos intelixentes de Red Infraestructura avanzada de medida (AMI) Aplicación e xestion de Recursos de enerxía distribuidos (DER) Xestión avanzada da RED. (DMS). Sistemas EMS (Energy Management System) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 |
13 |
0 |
13 |
Estudo de casos |
A1 A2 A16 B1 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 |
0 |
47 |
47 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 |
13 |
0 |
13 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Comprende a elaboración de traballos que podrán estar asistidos mediante TIC tanto en Moodle como no laboratorio |
Estudo de casos |
Se expondrán casos para ilustrar a aplicación dos contidos teórico-prácticos expuestos nas sesiones maxistrales |
Proba obxectiva |
Consiste nun examen teórico practico no que se evalúan os coñecementos destrezas e habilidades adquiridos. |
Sesión maxistral |
Exposición dos fundamentos e das metodoloxías de traballo para desarrollar instalacions distribuidas, polixeneración etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Se realiza unha atención e seguimento personalizado tanto dos estudios de casos como na elaboración e desarrollo de prácticas de laboratorio.
A atención e seguimento se refiere no solo a atención presencial sino a asistida mediante TIC ou correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 |
Comprende la elaboración de practicas tanto asistidas como de laboratorio que podrán realizarse con datos obtenidos tanto con instrumentación real como virtual. |
25 |
Estudo de casos |
A1 A2 A16 B1 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 |
Mediante el estudio de casos se analizarán diferentes casos prácticos que serán
evaluados por el profesor. |
25 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 |
Prueba teorico-práctica que deberá ser superada por el alumno y que tiene por objetivo cuantificar los conocimientos y habilidades adquiridas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Serán evaluados igualmente os estudiantes a tempo completo e a tempo parcial tanto en 1ª coma en 2ª oportunidad, así coma na extraordinaria. Lémbrase ao estudante a importancia dos prazos á hora de entregar os traballos, así como a importancia de cumprir as normas e regulamentos da UDC, e referenciar toda a documentación e contidos non elaborados polo alumno. En concreto, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia, na convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- IEEE (2013). IEEE 1547 Standard for Interconnecting Distributed Resources. - Fundación de la Energía de la CCAA Madrid (2012). Guia de Microgeneración. Madrid. - James Momoh (2012). SMART GRIDS Fundamentals of Design and Analisys. New Jersey. USA - David Flin (2010). Cogeneration. UK - ANTONIO COLMENAR SANTOS (2015). GENERACIÓN DISTRIBUIDA, AUTOCONSUMO Y REDES INTELIGENTES. Madrid 2015 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|