Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das suas causas. |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer, diagnosticar e tratalos papilomas e aplicar métodos de prevención. |
A113 A114 A116 A117 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer a onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. |
A113 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e emplear o instrumental de ciruxía e quiropoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. |
A113 A114 A117 A122
|
B23 B24
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer, aplicar e interpretar probas complementarias en quiropodoloxía. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar un plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. |
A113 A118 A120 A122
|
|
C9 C11 C14 C16
|
Valorar o paciente candidato a tratamientos quiropodolóxicos. |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos, de administración de fármacos e de urxencias. |
A114 A116 A120 A124
|
B24 B25 B26 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE DIDACTICA 1 |
Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada |
UNIDADE DIDÁCTICA 2 |
Tema 1: Identificación de lesións e alteracións da pel, patróns de distribución, diagnóstico, valoración e exploración. Dermatopatías máis habituais en Podoloxía. Queratodermia palmo plantar. Psoriasis. Dermatomicosis. Etioloxía; Clínica ; Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 3 |
Tema 2: Proceso de queratinización. Concepto de queratopatía. Localización. Clasificación e definición de queratopatías conxénitas e adquiridas.
Tema 3: Hiperqueratose: Concepto. Evolución. Localización e tratamento.
Tema 4: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía. Probas diagnósticas en quiropodoloxía. Técnicas de tratamento quiropodolóxico e de administración de fármacos.
Tema 5: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodoloxía. Concepto de Tiloma. Características. Localización. Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 4 |
Tema 6: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. Localización.
Tema 7: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada. |
UNIDADE DIDÁCTICA 5 |
Tema 8: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
Tema 9: Tipos de lámina ungueal. Características. Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxis. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 6 |
Tema 10: Concepto de onicopatía.
Clasificación de onicopatías: Conxénitas e adquiridas.
Tema 11: Concepto, características e tratamento da Anoniquia; Macroniquia; Microniquia; Polioniquia;Coiloniquia; Onicomadese; Onicolise; Onicoxe; Paquioniquia; Hapaloniquia
Tema 12: Definición, clínica e tratamento da: Onicocriptose, Onicogrifose e Hematoma Subungueal.
Tema 13: Técnicas de reeducación ungueal. Concepto. Clasificación. Metodoloxía de aplicación.
Tema 14: Definición, clínica e tratamento da Onicomicose. |
UNIDADE DIDÁCTICA 7 |
Tema 15: Alteracións ungueais debidas a infeccións, alteracións sistémicas e metabólicas. |
UNIDADE DIDÁCTICA 8 |
Tema 16: Dermatopatias tumorales.Clasificación. Concepto. |
UNIDADE DIDÁCTICA 9 |
Tema 17: Papiloma vírico. Etioloxía. Clasificación. Clínica. Tratamientos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
21 |
29 |
50 |
Seminario |
A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 |
7 |
12 |
19 |
Prácticas de laboratorio |
A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 |
18 |
18 |
36 |
Traballos tutelados |
A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 |
0 |
21 |
21 |
Proba mixta |
A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, gráficos, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.
|
Seminario |
Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.
|
Prácticas de laboratorio |
A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno bolígrafo y tijeras multiusos de su uso individual. bata branca, lentes de protección e tesoiras multiusos.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
- Aplicar as recomendacións universais de prevención de risco biolóxico.
- Realizar probas diagnósticas e identificar patoloxías quiropodológicas.
- Aprender e aplicar técnicas de deslaminación e enucleación de queratopatías e adestrarse nestas técnicas mediante prácticas manuais, para adquirir destreza e hábito quiropodológico.
- Confeccionar almohadillas e proteccións.
- Adquirir os coñecementos para a aplicación de tratamentos e técnicas de corrección e reeducación da lámina ungueal.
- Confeccionar uñas de resina con fin terapéutico e/ou estético.
- Realizar técnicas e aplicar protocolos de actuación quiropodológica.
- Aplicar a historia clínica.
- Realizar técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento quiropodológico.
- Coñecer e aplicar técnicas de tratamento en patoloxía dérmica.
- Identificar e tratar queratopatías e helomas, alteracións da lámina ungueal, dermatopatías e papilomas.
- Aplicar técnicas de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso.
|
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia. |
Proba mixta |
Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto de sesións maxistrais como de seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolvese de maneira programada mediante acordo previo entre o alumnado e a profesora nun horario planificado de atención o alumnado, ou de forma virtual por correo electrónico, teléfono ou Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
Consistirá nun exame de 30 preguntas test, relacionadas cos contidos da materia tanto das sesións maxistrais como dos seminarios, as tarefas, os traballos tutelados e as prácticas de laboratorio. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba será necesario obter o 60% de respostas correctas do test. Cada 3 respostas incorrectas restan 1 resposta correcta.
Queda terminantemente prohibido acudir e realizar o exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tableta, auriculares, gravadora, reloxo…). Durante o exame todo o alumnado deberá manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.
|
60 |
Prácticas de laboratorio |
A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 |
Para superar a materia, a asistencia ás prácticas de laboratorio será obrigatoria na súa totalidade. Na avaliación das prácticas puntuarase a asistencia ás mesmas, avaliación continuada das mesmas, ademais da elaboración, exposición e entrega dunha memoria final de prácticas (describirá os procesos e tratamentos realizados con apoio de fotografías…) que seguirá as directrices correspondentes establecidas pola profesora, coa súa correspondente acta de traballo, enchemento de rúbrica, e irá acompañada dunha análise e valoración das mesmas. |
17 |
Traballos tutelados |
A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 |
Cada grupo de alumnos realizará un traballo asignado por sorteo, devandito traballo entregarase, presentará e expoñerá nunha data previamente determinada pola profesora. Os traballos realizaranse seguindo as directrices proporcionadas pola profesora. Os contidos, presentación e exposición avaliaranse conforme ás devanditas directrices.
Ao comezo do traballo incluirase unha acta ou documento de compromiso do traballo, onde quedará reflectida a participación do alumnado, a asignación de tarefas, desenvolvemento, planificación dos traballos tutelados e cronograma das reunións de traballo.
Os traballos, a súa presentación e defensa serán avaliados mediante unha rúbrica proporcionada pola profesora. A rúbrica de cada traballo será cumprimentada polo resto dos grupos e pola profesora.
Cada grupo de alumnos realizará unha presentación e exposición do seu traballo.
Para a sua valoración é imprescindible a asistencia, a presentación, exposición, a defensa do trabajo, e a entrega da rúbrica. |
15 |
Seminario |
A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 |
A avaliación dos seminarios avaliarase en función da presencialidade e a participación de cada alumno/a nas actividades a realizar nos mesmos. |
8 |
|
Observacións avaliación |
PARA SUPERAR A MATERIA: é necesario realizar e superar a
totalidade das prácticas de laboratorio, así como superar a proba mixta (nota
que supón o 60 % da nota total da materia onde será necesario alcanzar un
resultado igual ou superior ao 60% de respostas correctas do test). Unha vez superadas as prácticas e a
proba mixta, para superar a materia será necesario obter unha nota media total
igual ou superior ao 50% (nota numérica de 5 sobre 10) da cualificación total
da materia, nota que incluirá a avaliación das metodoloxías da proba mixta,
prácticas de laboratorio, seminarios, rúbricas, tarefas e traballos tutelados. No caso de non superar a proba mixta
(resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test, sobre
o 60% da nota total da materia), non se poderán sumar a esta nota, a nota
resultante do resto de metodoloxías avaliadas (prácticas de laboratorio,
seminarios, tarefas, rúbricas, traballos tutelados), mentres non se supere esta
proba mixta. A nota resultante do resto de metodoloxías avaliadas supón o 40%
da nota total da cualificación da materia, puntuación que neste caso é
insuficiente para considerar superada a materia e que só no caso de superar a
proba mixta computará sobre a nota final da materia. Para que as actividades propostas de cada metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado
entregará estas actividades propostas seguindo o modelo, tempo e forma
indicados. Os coñecementos que se avalían inclúen os contidos tratados nas clases
maxistrais, nos seminarios, nas prácticas de laboratorio, en tarefas, traballos
tutelados, así como o material de traballo e as diapositivas que a profesora
entrega ao alumnado e que está colgado nas plataformas telemáticas dispoñibles
para a materia, ademais de contidos sobre a bibliografía recomendada. Aconsellarase
ao alumnado completar toda a información proporcionada anteriormente
consultando as fontes de información sobre a materia. No caso de non presentarse ou non superar a proba mixta na primeira
oportunidade, e ter superadas as prácticas, e o resto de tarefas a avaliar, as
cualificacións das prácticas, seminarios e traballos tutelados (que supoñen o
40% da nota total da materia), gardaranse, e estas cualificacións computarán na
segunda oportunidade, sempre que nesta segunda oportunidade supérese a proba
mixta (que supón o 60% da nota total da materia, onde será preciso alcanzar un
resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test). MATRÍCULA DE HONRA. As
condicións para a obtención dunha matrícula de honra son que o alumno obteña
unha nota igual ou superior a 9,5 da cualificación numérica da materia, sexa a
mellor cualificación da clase na oportunidade avaliada e a súa evolución
curricular sexa significativa. En caso de empate realizarase unha proba oral
obxectiva entre os candidatos. NON PRESENTADO. O alumnado que non realice o 100% das prácticas de laboratorio, será
avaliado como “Non Presentado”, independentemente da súa participación noutras
actividades incluída a proba mixta. 2ª OPORTUNIDADE: Ao alumnado que se presente a 2ª oportunidade, previa realización e
superación das prácticas de laboratorio, e outras actividades (seminarios,
traballos tutelados), aplicásenselle os mesmos criterios e porcentaxes que na
primeira oportunidade. Para que estas porcentaxes computen na nota final da
materia, terá que superar a proba mixta alcanzando unha puntuación do 60% das
respostas correctas do exame test. O alumnado que non realizou e superou as prácticas de laboratorio, para
poder superar a materia terá que realizar obrigatoriamente e superar estas
prácticas no seguinte curso académico. Este alumno/para pode volver cursar toda
a materia novamente ou presentarse só ás partes que non realizou e as que non
superou con apto, ademais de ter que facer a proba mixta. CONVOCATORIAS DE SEGUNDA E POSTERIORES MATRÍCULAS: Para aqueles
alumnos/as que cursen a materia e teñan realizadas e superadas as prácticas
obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, e o resto das
actividades, gardaranse as notas das partes superadas, neste caso terá que
facer a proba mixta, unha vez superada esta proba mixta (que supón o 60% da
nota total da materia, onde será preciso alcanzar un resultado igual ou
superior o 60% de respostas correctas do test), a nota alcanzada computará co
resto das cualificacións superadas. Para superar a materia o estudante deberá
realizar e superar as prácticas de laboratorio, a proba mixta e o resto das
actividades. ALUMNADO CON MATRÍCULA PARCIAL: O alumnado con matrícula parcial
debe comunicalo obrigatoriamente á profesora responsable da materia ao comezo
do curso. Para este alumnado e o resto dos alumnos é obrigatorio asistir ao
100% da realización das prácticas de laboratorio. Este alumno/para debe ter en
conta que na súa condición a presencialidad e participación nas diferentes
actividades (seminarios, tarefas, traballos tutelados) da materia é opcional,
con todo, a cualificación dos seminarios e traballos tutelados pode obterse
mediante a realización de traballos dirixidos que o alumno/para realizará de
forma individual e autónoma, previo acordo coa profesora ao comezo do curso.
Para que poida ser avaliado o alumnado que cumpra esta condición terá que
entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. Neste
caso o alumnado, pode acollerse á modalidade de avaliación ordinaria, ou optar
pola seguinte opción na que se aplicarán as seguintes porcentaxes: Proba mixta
computará na avaliación o 75%, para superar esta proba o alumno/para terá que
alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test,
prácticas de laboratorio o 15%, e traballo tutelado o 10%. Estes estudantes
terán que superar a proba mixta para que o resto das actividades poidan
computar na nota final da materia. DISPENSA ACADÉMICA: O
alumnado que obteña esta condición terá a obrigación de comunicalo á docente.
Neste caso os seminarios substituiranse pola realización dun traballo sobre un
tema relacionado coa materia de Quiropodología I, proposto pola profesora ao
comezo do curso. Para este alumnado, igual que para o resto dos alumnos é
obrigatorio asistir ao 100% da realización das prácticas de laboratorio. As
porcentaxes aplicadas na avaliación serán os seguintes: A proba mixta computará
o 75%, para superar esta proba o alumno/para terá que alcanzar un resultado
igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, a realización das
prácticas de laboratorio supón un 15% e o traballo tutelado o 10%. Para que as
actividades propostas para cada metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado
terá que entregalas en tempo e forma. Estes estudantes terán que superar a
proba mixta para que o resto das actividades poidan computar na nota final da
materia. CONVOCATORIA DA OPORTUNIDADE ADIANTADA DE AVALIACIÓN: Aqueles
alumnos/as que solicitarán a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran os
requisitos recolleitos na normativa de xestión académica da UDC, concédaselle e
teñan realizadas e superadas as prácticas, poderán presentarse á proba mixta.
Neste caso os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do
alumnado. ESTUDANTES DE MOVILIDAD-INTERCAMBIO
(SICUE, ERASMUS, BILATERAL): O alumnado en condición de
estudante de mobilidade debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor
responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado e todos os demais
é obrigatorio asistir e superar o 100% da realización das prácticas de
laboratorio. No caso de que devanditos estudantes teñan que cursar materias
doutros cursos nos que se poden producir solapamento de horarios, a
presencialidad e participación nas diferentes actividades da materia será
opcional, con todo, a cualificación dos seminarios e traballos tutelados poderá
obterse mediante a realización de traballos dirixidos propostos pola profesora
ao comezo do curso, ditas tarefas levarán a cabo de forma individual e
autónoma. Para poder ser avaliado o alumnado terá que entregar as actividades
propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. O alumnado nesta condición poderá
acollerse á modalidade de avaliación ordinaria, ou á de aplicación das
seguintes porcentaxes: Proba mixta computará na avaliación o 75%, para superar
esta proba o alumno/para terá que alcanzar un resultado igual ou superior ao
60% de respostas correctas do test, prácticas de laboratorio o 15%, e traballo
tutelado o 10%. FRAUDE DE PROBAS E ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN: Na Realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, aplicarase o artigo
correspondente da Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias segundo
a normativa da UDC sobre avaliación e cualificacións dos estudantes. A
comprobación da fraude implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
realización da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira
oportunidade, se fose necesario. PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de
material non orixinal, incluído aquel que se obteña a través de internet, sen
indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será
cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das
responsabilidades disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o correspondente
procedemento. MATERIAL DOCENTE. Tanto o material empregado na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción destes materiais para poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou moi grave de acordo ao Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e una infracción grave ou moi grave da lei da propiedade intelectual
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
- HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos. . Mosby/Doyma (98?)
- UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. : Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
- MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié. . Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
- Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal . Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
- Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento . Ed. Panamericana.
- Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético . Masson 2004;
- Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie . Edikamed: 2008.
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie . Masson: Barcelona, 2000.
- Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología . Nexus medica editores: 2010
- Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie . Elsevier 2007;
- Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie . Masson, Barcelona 2001.
- Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal . Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
- Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología . Ed. Aula médica.Madrid. 2010.
- Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie . Ed.Edika Med. Barcelona. 2008.
- Fitzpatrck. dermatología en medicina general 6ª Edición. Editorial Panamérica. 2005
- Gómez Ortiz, Santiago. Gómez Facundo, Santiago. " Guía farmacológica de utilización en podología 2015 ". Badalona Nexus Médica
- García Carmona, Francisco Javier ed. /Córdoba Fernández, Antonio. " Dermatología podológica ". Barcelona Ediciones Espacializadas Europeas DL 2013.
- Guerra Tapia, A, González Guerra", E. Atlas de Dermatología del Pie ". Madrid Editorial Médica Panamérica, S.A. 2015.
- F.J. Vazquez Doval. Atlas de enfermedades de las uñas.
- Valero SalasJ. Tumores de la piel y de las partes blandas del pie. Santander: Exa 2003.
- García Carmona FJ, Fernández Morato D. Guía práctica de Dermatología podológica. Barcelona: Isdin, Ediciones Mayo. 2005.
- Prieto, J. Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL 2003.
- Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997
- Alonso Peña D. Atlas de Dermatología del pie. 1ª Edición . Editorial Panamérica. 2007
- Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona: Nexus Médica Editores S.L. 2015
- Prieto, J Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL . 2003
- Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997.
Forbes, Jackson, Harcourt, Brace: Atlas de Medicina Interna. 2ª Edición.1997. |
Bibliografía complementaria
|
|
REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS. 1. Revista Española de Podología. 2. El Peu. 3. Revista Internacional de Ciencias Podológicas 4. Podología Clínica. 5.
British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery. 6. The Chiropodest.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 | Quiropodoloxía 1/750G02125 | Conceptos Xerais de Cirurxía/750G02127 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ortesioloxía Dixital e Calzadoterapia /750G02117 | Diagnóstico por Imaxe/750G02112 |
|
Materias que continúan o temario |
Podoloxía Preventiva [a extinquir]/750G02015 | Cirurxía Podolóxica 2/750G02129 | Traballo Fin de Grao/750G02133 | Prácticum II/750G02135 | Prácticum III/750G02136 | Dermatoloxía/750G02124 | Prácticum I/750G02134 | Técnicas de Anestesia e Reanimación en Podoloxía/750G02138 | Terapéutica Farmacolóxica/750G02122 | Cirurxía Podolóxica 1/750G02128 | Pé de Risco/750G02131 |
|
Observacións |
GRABACIÓ, FOTOGRAFIAS E COPIAS. Non se poderán gravar nin
fotografar, nin as clases, talleres, exposición de traballos, prácticas de
laboratorio nin outros materiais ou actividades relacionados coa docencia da
materia, salvo naqueles casos excepcionais nos que a docente outorgue a súa
autorización expresa e as persoas interesadas dean o seu consentimento. IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Na
primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas para configurar
o cronograma de prácticas, polo que será básico asistir a esta primeira clase
da materia. O alumnado terá que asistir ás prácticas de
laboratorio provisto de bata branca, lentes de protección, máscara, bolígrafo, caderno e tesoiras multiusos. Previamente á realización dalgunha das prácticas informarase o alumnado para que poida adquirir puntualmente certo material necesario para efectuar a práctica. Para
un mellor aproveitamento das prácticas é recomendable que o alumno/para
dispoña do seguinte instrumental: Mango de bisturí do nº 3 e follas de bisturí do nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d, porta-agullas, cizalla, gubia fixa. Obxectivos de desenvolvemento sostible: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e
cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sostible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": • A
entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase en
formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de realizalos en papel,
non se empregarán plásticos, a impresión será a dobre cara, empregando papel
reciclado e evitando a impresión de borradores. • Débese
facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o
medio natural @teniendo en cuenta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e
profesionais •
Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo,
igualitario e proveitoso á vida universitaria. •
Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia, (usar
linguaxe non sexista, propiciar a participación de alumnos/as en clase, cando
sexa posible utilizar bibliografía de ambos os sexos) e fomentaranse valores de
respecto e igualdade. PLAXIO: Na
realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non
orixinal, incluído aquel que se obteña a través de internet, sen indicación
expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado
con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades
disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o correspondente procedemento MATERIAL DOCENTE. Tanto o material empregado na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción destes materiais para poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou moi grave de acordo ao Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e una infracción grave ou moi grave da lei da propiedade intelectu |
|