Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A117 |
CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis |
A118 |
CE54 - Coñecer e empregar os métodos da toma de mostras para cultivos a súa derivación e interpretación |
A121 |
CE57 -Coñecer e aplicar os protocolos diagnósticos e de catalogación de risco cirúrxico |
A123 |
CE59 - Coñecer e empregar a historia clínica, valorar e aplicar o protocolo preoperatorio e o consentimento informado |
B26 |
CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B27 |
CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B29 |
CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé. |
B35 |
CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica |
B38 |
CG11 -Incorporar os principios éticos e legais da profesión na práctica, actuando sempre en base ao cumprimento das obrigacións deontolóxicas, da lexislación vixente e dos criterios de normopraxis, integrando os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C16 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o concepto e características da infección en centros sanitarios |
A117
|
B26 B35 B38
|
|
Identificar as medidas de prevención e control da infección en podoloxía |
A117
|
B27 B38 B39
|
C15
|
Describir, identificar e utilizar os antisépticos e desinfectantes de uso xeral en podoloxía |
A117
|
B26 B27 B35 B38
|
C11 C15
|
Describir e realizar os procesos de limpeza, desinfección e esterilización do material clínico e cirúrxico de podoloxía |
A117
|
B26 B27 B39
|
C11
|
Describir e realizar as técnicas de lavado de mans hixiénico e cirúrxico no marco da prevención da infección |
A117
|
B26 B27 B35 B39
|
|
Describir e aplicar as medidas de prevención da infección de localización cirúrxica |
A117
|
B29
|
|
Xestionar as características ambientais (humidade, temperatura, ventilación, etc) de ambientes clínicos e cirúrxicos no marco da prevención da infección |
A117
|
B38 B39
|
C15 C16
|
Describir e aplicar as medidas de xestión dos residuos en ambientes clínicos e cirúrxicos |
A117
|
B35 B38 B39
|
C16
|
Coñecer as características e manexo do instrumental cirúrxico |
A117
|
|
|
Coñecer os métodos de toma de mostras para cultivos a súa derivación e interpretación |
A118
|
B26 B35 B38 B39
|
C15
|
Coñecer a catalogación de risco cirúrxico |
A121
|
B29 B35 B39
|
|
Coñecer o protocolo preoperatorio e o consentimento informado |
A123
|
B26 B27 B35 B38 B39
|
C11 C15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Infección relacionada coa asistencia sanitaria: conceptos e características, prevención e control en Podoloxía |
1.- Conceptos generales.
2.- Limpieza y desinfección del medio clínico.
3.- Antisépticos y desinfectantes de uso general en el ámbito clínico.
4.- Normas de utilización y conservación de antisépticos y desinfectantes. |
Limpieza, desinfección y esterilización del material clínico. |
1.- Introducción al proceso de limpieza.
2.- Ejecución del proceso de limpieza.
3.- Conservación del material y comprobación de su funcionamiento.
4.- Métodos de empaquetado para esterilización.
5.- Métodos de esterilización.
6.- Sistemas de control |
Instrumental quirúrxico |
1.- Composición, características e fabricación do instrumental cirúrxico.
2.- Clasificacións do instrumental cirúrxico.
3.- Identificación e manexo do instrumental cirúrxico.
4.-Coidados do instrumental |
Lavado de manos como medida de prevención de la infección hospitalaria.
|
1.- Agentes de lavado.
2.- Métodos de lavado de manos.
3.- Lavado de manos rutinario.
4.- Lavado de manos quirúrgico.
5.- Colocación de guantes estériles
6.- Preparación del campo estéril.
|
Infección nosocomial relacionada con herida quirúrgica.
|
1.- Conceptos generales. Clasificación de las intervenciones quirúrgicas.
2.- Etiología y factores de riesgo de la infección hospitalaria relacionada con herida quirúrgica.
3.- Focos y modos de adquisición de la infección. Criterios diagnósticos de la infección de la herida quirúrgica.
4.- Preparación del paciente para cirugía.
5.- Recomendaciones de los CDC.
|
Higiene del medio sanitario.
|
1.- Limpieza y desinfección del medio sanitario.
2.- Ambientes quirúrgicos.
3.- Gestión de los residuos sanitarios.
|
Toma de mostras para cultivos |
1.- Procedimiento de obtención de mostras.
2.- Protocolo de pedido, manexo, conservación e transporte de mostras.
|
Enfermedades infecciosas en el ámbito sanitario |
1.- Precauciones universales de prevención de la infección en el personal sanitario
2.- Síndrome de Inmunideficiencia Humana
3.- Hepatitis B
4.- Hepatitis C
5.- Tuberculosis
6.- Enfemedad de Cretzfeldt-Jakob
7.- Otras enfermedades contagiosas
8.- Clasificación de riesgos laborales |
Protocolo preoperatorio e consentimento informado |
1.- Historia clínica.
2.- Protocolo preoperatorio.
3.- Consentimento informado.
4.- Avaliación cirúrxica preoperatoria. |
Catalogación do risco quirúrgico |
1.- Criterios de selección de pacientes e clasificación ASA.
2.- Criterios de cirurxía maior ambulatoria ( CMA) e curta estancia |
Módulo práctico I: Preparación prequirúrgica.
|
1.- Vestimenta quirúrgica.
2.- Lavado quirúrgico de manos.
3.- Colocación de guantes estériles.
4.- Circulación bloque quirúrgico
|
Módulo práctico II: Esterilización de instrumental |
1.- Limpieza, descontaminación y empaquetado
2.- Esterilización por vapor
3.- Controles de eficacia |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A117 A118 A121 A123 B27 B29 B38 C16 |
21 |
22 |
43 |
Obradoiro |
A118 A121 A123 C11 |
12 |
14 |
26 |
Aprendizaxe colaborativa |
A118 A121 A123 B26 B35 B39 C11 C15 |
2 |
20 |
22 |
Prácticas de laboratorio |
A117 A118 |
9 |
9 |
18 |
Proba obxectiva |
A117 A118 A121 A123 |
2 |
38 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os contidos teóricos básicos da materia serán impartidos mediante lección maxistral, pero cun enfoque participativo por parte do estudiante. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os estudantes en grupos desenvolverán un traballo de síntese e de corte práctico relativo a un dos contidos dos temas de materia. |
Prácticas de laboratorio |
Usarase a metodoloxía de aprendizaxe práctica-reflexiva para a realización obrigatoria das prácticas da materia. |
Proba obxectiva |
Exame teórico presencial, con 3 preguntas de desenvolvemento e 30 preguntas tipo test.
A proba será elaborada co fin de valorar o nivel de coñecementos teóricos do estudante. Por iso este exame realizarase sobre a totalidade dos contidos da materia e todos os contidos desenvoltos tanto nas sesións maxistrais, como nos talleres e nas prácticas de laboratorio e que serán publicados no Campus Virtual da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A118 A121 A123 C11 |
Avaliarase en función da participación nos mesmos. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A118 A121 A123 B26 B35 B39 C11 C15 |
A realización do traballo tutelado é obrigatoria. Valorarase: adecuación ao guión solicitado, integración de coñecementos teóricos básicos na aplicación práctica, estilo e bibliografía. |
10 |
Proba obxectiva |
A117 A118 A121 A123 |
Exame teórico escrito con 3 preguntas de desenvolvemento e 30 preguntas tipo test. Será necesario superar ambas as partes (obter máis de 1,5/3 na parte de desenvolvemento e máis de 15 preguntas netas correctas) para superar o exame.
INSTRUCIÓNS DO EXAME DE DESENVOLVEMENTO:
- As respostas ás preguntas de desenvolvemento poden contestarse en calquera dos idiomas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia.
- A resposta á pregunta exposta, cubrirase nos espazos dispoñibles para a resposta.
INSTRUCIÓNS DO EXAME TEST:
-Cada pregunta test respondidas de forma incorrecta descontará o valor de 1/5 dunha pregunta correcta. En cada pregunta test só hai unha resposta totalmente correcta.
En caso de que o exame se faga no campus virtual:
- Unha vez aberto o cuestionario pregúntalas tipo irán aparecendo unha a unha (preguntas e respostas que son diferentes e en orde aleatoria para cada estudante), gardando tras cada paso á pregunta seguinte a resposta marcada (onde sempre hai unha engadida de Non sabe/Non contesta), non sendo posible volver atrás.
- Pregúntalas tipo test irán aparecendo consecutivamente e a resposta de cada unha quedará gardada e constará como enviada en canto pásese á seguinte, polo que en caso dalgún fallo puntual de conexión ou do sistema poderase volver conectar e volver á última pregunta non contestada, pero en ningún caso poderase volver atrás nas preguntas, polo que en caso de non marcar ningunha resposta antes de pasar á seguinte quedará rexistrada como non contestada.
NORMAS XERAIS DO EXAME:
- Depositar carteiras, maletíns, bolsos, abrigos, apuntamentos e dispositivos electrónicos (incluíndo teléfonos móbiles e reloxos de calquera tipo) nos percheros e mesas do fondo da clase.
- Non portar pantalóns curtos nin saias e levar pelo recolleito, cos pavillóns auditivos visibles.
- Durante o exame na mesa só deberán de estar o exame, a tarxeta identificativa do estudante (DNI ou tarxeta UDC) e un máximo de 2 bolígrafos azuis non borrables.
- A copia e o acceso con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles (incluíndo teléfonos móbiles, auriculares e reloxos de calquera tipo) será causa suficiente de expulsión da proba o que implicará a cualificación de suspenso (nota numérica de 0) na convocatoria da materia (en ambas as oportunidades).
- Non escribir baixo ningún concepto na mesa nin mobiliario da aula.
|
60 |
Prácticas de laboratorio |
A117 A118 |
Avaliarase o proceso de aprendizaxe práctica-reflexiva (1 punto) e a realización dun exame práctica en grupo (1 puntos). Nota máxima: 2 puntos Nota mínima a alcanzar: 1 punto. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario obter unha media de 5 sobre 10 na cualificación global da materia, asistir e superar a totalidade das prácticas de laboratorio e superar a proba obxectiva. Se a cualificación da proba obxectiva é inferior a 5 sobre 10, non se sumarán as cualificacións relativas ao resto de apartados e a cualificación será "SUSPENSO", cunha nota numérica igual á do exame. Se en caso de non acudir á totalidade das prácticas a cualificación da materia será de non presentado, independentemente de se o alumno preséntase ou non a proba obxectiva e a cualificación na mesma. Non presentado: aqueles estudantes que non acudan á totalidade das prácticas, obterán a cualificación de non presentado, independentemente de se o alumno preséntase ou non a proba obxectiva e a cualificación na mesma. Matricula Parcial: O alumnado debe informar o profesorado desta situación como moito ata un mes despois do inicio das clases. Neste caso o estudante poderá avaliarse pola modalidade ordinaria ou pola modalidade alternativa na que a proba obxectiva supoñerá o 60 %, as prácticas de laboratorio o 20% e o traballo colaborativo o 20% (que nese caso farase de xeito individual). Sendo necesario superar o exame e a totalidade das prácticas para superar a materia. Dispensa académica: O alumnado debe informar o profesorado desta situación como moi tarde un mes despois do inicio das clases. Neste caso a porcentaxe de asistencia aos seminarios e clases será levado á proba obxectiva, polo que a proba obxectiva supoñerá o 70 %, as prácticas de laboratorio o 20% e o traballo colaborativo (que neste caso realizarase individualmente) o 10%. Sendo necesario superar o exame e a totalidade das prácticas para superar a materia. Oportunidade Adiantada: Consistirá nunha proba de avaliación cunha parte práctica (25%) e unha parte teórica (75%). Sendo necesario superar as dúas partes para aprobar a materia. Non presentados: Serán non presentados aqueles estudantes que aínda participando nos laboratorios non se presenten á proba mixta. Matricula de Honra: adxudicarase a aqueles estudantes cunha cualificación igual ou superior ao 95% do total da materia con cualificación de sobresaliente tanto na práctica de laboratorio, como en en a proba mixta (sendo necesario obter sobresaliente tanto en pregúntalas test como nas preguntas de desenvolvemento). No caso de que haxa cualificacións iguais que cumpran os requisitos nun número superior á posibilidade de MH realizarase un exame oral de 5 preguntas. Segunda oportunidade: O alumno presentado a 2ª oportunidade previa realización e superación das prácticas de laboratorio, aplicaranse os mesmos criterios e porcentaxes que na primeira oportunidade, e terá que realizar e super a proba obxectiva. O alumnado que non realizou e superou as prácticas de laboratorio, para superar a materia terá que realizar obrigatoriamente e superar estas prácticas no seguinte curso académico, tendo en conta que pode volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só as partes que non realizou e as que non superou con apto, ademais de ter que facer a proba de exame teórico final. 2ª e posteriores matrículas: O alumno que cursase a materia un ano e non supere a materia, gardaráselle as notas das partes superadas tendo que repetir as partes non superadas. PLAXIO En caso de plaxio, aplicarase o seguinte: - Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Bases Biolóxicas e Físicas do Movemento Humano/750G02106 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 |
|
Materias que continúan o temario |
Cirurxía Podolóxica Avanzada/750G02130 | Cirurxía Podolóxica 2/750G02129 | Cirurxía Podolóxica 1/750G02128 |
|
Observacións |
OBXECTIVOS DE DESENVOLVEMENTO SUSTENTABLE: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de realizarse en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
POLÍTICAS DE XÉNERO Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|