Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas. |
A2 |
Contrastar as condicións de seguridade nos centros de traballo e describir as técnicas de seguridade dirixidas a vixiar e previr o risco de accidentes. |
A3 |
Categorizar os riscos relacionados cos principais contaminantes químicos, físicos e biolóxicos no traballo, e coñecer as principais estratexias de prevención. |
A4 |
Avaliar os riscos relacionados coa carga física e psíquica no traballo e propoñer as medidas adecuadas de prevención. |
A5 |
Coordinar as actividades de formación e información en materia preventiva, de carácter xeral, a todos os niveis, e nas materias propias da súa área de especialización. |
A6 |
Desenvolver o deseño e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais e a súa integración na empresa. |
A7 |
Integrar as técnicas afíns á prevención: xestión da calidade, xestión medioambiental, prevención de riscos patrimoniais e seguridade vial. |
A8 |
Aplicar o marco normativo sobre a prevención de riscos laborais. |
A9 |
Analizar e previr situacións de grave risco, catástrofe ou calamidade pública. |
A10 |
Desenvolver un sistema de autoprotección para centros, establecementos e dependencias, e o correspondente plan de emerxencia para accións de prevención de riscos, alarma, evacuación e socorro. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
|
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9 AJ10
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Condicións de Traballo e Saúde |
1.1. Concepto amplo de saúde: OMS
1.2. A Saúde Laboral, un dereito dos traballadores
1.3. Condicións de traballo: concepto e clases
|
2. Riscos |
2.1. Concepto
2.2. Clases de riscos laborais
2.3. Casos prácticos |
3. Danos derivados do traballo: Accidentes laborais
|
3.1. Concepto de accidente e incidente
3.2. Causas dos accidentes
3.3. Clasificación dos accidentes
3.4. Xestión dos accidentes: o parte de accidente
3.5. Casos prácticos |
4. Danos derivados do traballo: Enfermedades profesionais |
4.1. Concepto
4.2. Requisitos de recoñecemento
4.3. Factores determinantes
4.4. Clasificación das enfermedades profesionais: Cadro de enfermedades
4.5. Xestión da enfermedade profesional: o parte de enfermedad |
5. Prevención de riscos laborais |
5.1. Concepto de prevención
5.2. Técnicas medicas de prevención
5.3. Técnicas preventivas: Seguridade Laboral, Hixiene Industrial, Ergonomía e Psicosociología
|
6. Normativa,actuación dos órganos administrativos competentes e xestión da prevencion na empresa |
6.1. Normativa legal e técnica
6.2. Organismos administrativos: INSHT,ISSGA Inspección do traballo, etc.
6.3. Xestión da prevención:empresario, traballador designado,servizo de prevención alleo, servizo de prevención propio
6.4 O plan de prevención de riscos laborais |
7. A protección frente a os riscos laborais |
7.1. Concepto
7.2. Medidas de proteción colectiva
7.3. Equipos de proteción individual (EPIs) |
8. Bases estadísticas aplicadas á prevención |
8.1. Estadísticas de accidentes
8.2. Indices estadísticos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 |
7 |
11 |
18 |
Case study |
A2 A3 A4 A9 A10 |
7 |
14 |
21 |
Oral presentation |
B1 B4 B5 C1 C3 C7 |
7 |
7 |
14 |
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
2 |
18 |
20 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais |
Case study |
Estudo e comentario casos prácticos dando como resultado a achega de traballos |
Oral presentation |
Os alumnos, organizados en grupos, deberán abordar a realización dun traballo según listado de temáticas disponibles e máis xerar un documento pdf e material de avaliación, así como realizar unha exposición e defensa do mismo ante os compañeiros |
Objective test |
Preguntas de resposta breve |
Personalized attention |
|
Description |
Sesións en equipo con TICs
Asistencia a xornadas, conferencias
Debate orientado
Exposición dunha materia o tema
Explicación polo profesor con preguntas a os estudantes
Reunión en grupos reducidos con preguntas e respostas
Guia na análise e comentaro das fontes |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 |
Pasarase folla de sinaturas todos os días |
0 |
Case study |
A2 A3 A4 A9 A10 |
Os alumnos enfrontaranse a casos prácticos: traballos ou test, relacionados con cada tema e plantexados na clase.
Os traballos poderán ser sometidos a análise antiplaxio na plataforma "Turnitin" e penalizaranse ou ben rexeitaranse aqueles cunha alto grado de coincidencia.
A achega fóra do prazo establecido levará unha penalización dun 25% |
35 |
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
Exame presencial |
40 |
Oral presentation |
B1 B4 B5 C1 C3 C7 |
Se puntuará la calidad del material entregado: contenidos, formato, redacción, así como la defensa realizada ante profesor y compañeros |
25 |
|
Assessment comments |
The deliveries of compulsory and additional assignments of the subject as well as the practical workshop books made by the students will be in digital format, and preferably through the Moodle platform. Assignments submitted outside of the established deadline will be penalized with up to 25% of the grade. It is recalled that the academic fraud commission implies, according to the UDC's Student Disciplinary Regulations, "the qualification of suspension in the call in which the fault is committed and with respect to the subject in which it was committed: the student will be qualified with "suspension" ( numerical grade 0) in the corresponding call for the academic year, whether the commission of the fault occurs in the first opportunity or in the second" Regarding the call for a second chance, you must deliver a new set of practices and also pass the corresponding exam Regarding the extraordinary call, you must deliver a new set of practices and also pass the corresponding exam
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
In line with the Green Campus objectives, the delivery of the documentary work carried out in this subject will be done through Moodle, in digital format without the need to print them The full integration of students who, for physical, sensory, psychological or socio-cultural reasons, experience difficulties in accessing appropriate, equal and profitable university life will be facilitated. |
|