Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacitar para xestionar os tributos relacionados co ámbito empresarial. |
AP4
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP8 BP9 BP10
|
|
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
Que os estudantes sepan aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco coñecidoss dentro dos contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con a sua área de estudio. |
|
BP1 BP2
|
|
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido |
|
BP4 BP5
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- Concreción da relación procedemento administrativo-procedeimentos tributarios. O procedemento de aplicación dos tributos e a normativa do procedemento administrativo. |
- |
- Aspectos xerais de os procedementos de aplicación dos tributos. Información y asistencia a os obligados tributarios. Colaboración social na xestion tributaria. Tecnologías informáticas e telemáticas. |
- |
- Normas comunes nos procedementos tributarios. Fases: iniciación, desarrollo e terminación. Obligación de resolver: plazos y efectos. A proba. As notificacions. Denuncia pública. Potestades de comprobación e investigación. |
- |
- A liquidación do tributo. |
- |
- Procedementos de xestión: declaracións, autoliquidaciones, comunicación de datos. Procedemento de devolución, procedemento iniciado por declaración, procedemento de verificación de datos, procedemento de comprobación limitada. |
- |
-A inspección dos tributos: funcions, facultades. Documentación dass actuaciones inspectoras. O procedemento inspector: fases. |
- |
- O procedimiento de recaudación: a recaudación en período voluntario.A recaudación en período executivo. O procedemento de apremio. O embargo. |
- |
- Procedemento sancionador en materia tributaria. |
- |
- Revisión de actos tributarios: a revisión de oficio: actos nulos de pleno dereito e anulables, a revocación,a rectificación de errores e a devolución de ingresos indebidos. |
- |
- Revisión de actos tributarios a través do recurso. O recurso de reposición. A reclamación económico-administrativa. Especial referencia a a suspensión do acto impugnado. O procedemento abreviado ante órganos unipersonais. |
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A4 B1 B2 B4 B5 B9 B10 C3 C4 C5 C6 C7 |
12 |
24 |
36 |
Sesión maxistral |
A4 B1 B2 B4 B5 B8 C3 C4 C5 C6 C7 |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 |
12 |
24 |
36 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 |
0 |
28 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Técnica mediante hay que resolverse uhna situación problemática concreta, a partir dos coñocementos que se han traballado, que pode ter más de unha posible solución. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, a introducción de algunhas preguntas dirixidas a os estudantes, co a finalidade de transmitir coñocementos e facilitar o aprendixaxe.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Os casos son resoltos públicamente sen prexuízo de atención individual.
Existirán titorías, en grupos reducidos, para discusión, análises e solución de caso prácticas.
Para o alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia acordarase un calendario específico de titorías |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 |
Realizar un traballo en grupo sobre as materias seguintes, que se propoñen,
ou sobre outra calquera que o alumno propoña, sempre que este relacionada cos impostos. En principio proponse os seguintes traballos :
a) A repartición da fiscalidade dun pais entre impostos directos e indirectos.
b) Importancia dos tributos cedidos ás CCAA
c) A fiscalidade do comercio electrónico.
d) A Unión Europea e a armonización fiscal
e) Estudo dalgún outro modelo tributario doutro pais de Europa e a súa comparación con España |
60 |
Proba obxectiva |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 |
Examen práctico. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1) PROCEDIMIENTOS TRIBUTARIOS Centro Estudios Financieros 2023 2) MEMENTO FISCAL 2023 Autores. Varios Edit. Francis Lefebre 3) TODO FISCAL 2023 Edit. CiSS 4) SISTEMA FISCAL ESPAÑOL TOMOS I Y II Autor. Eduardo Albi.- Editorial Ariel 5) PROCEDIMIENTOS TRIBUTARIOS 2023 Autores Varios Editorial Francis Lefbvre 2023 6) RECLAMACIONES Y RECURSOS TRIBUTARIOS https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.../Recursos.../Recursos__reclamaciones__ 7) Manuales de la AEAT 8) Guia de recursos y reclamaciones tributarias. Editorial CISS PRAXIS. Autores: Diego Ruiz, Mejias Lopez |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para contribuír á consecución dunha contorna sustentable inmediata e ao cumprimento do obxectivo da actuación número 5: “Docencia e investigación ambiental e social saudables e sostibles” do Plan de Acción Campus Verde Ferrol, solicitarase a entrega de traballos documentais nesta materia en formato virtual e / ou soporte informático (a entrega realizarase a través de moodle ou correo electrónico, en formato dixital sen necesidade de imprimilos). Se é necesario facelos en papel: non se empregarán plásticos, se empregará impresión a dobre cara, se empregará papel reciclado, se evitará a impresión de borradores e a importancia dos principios éticos relacionados cos valores. de Sostibilidade debe terse en conta nos comportamentos persoais e profesionais. Facilitarase a plena integración do alumnado/profesorado con diversidade funcional. Tal e como recollen as distintas normativas aplicables á docencia universitaria, nesta materia deberá incorporarse a perspectiva de xénero (utilizarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autores de ambos sexos, fomentarase a participación do alumnado na clase...) . Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influír no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. Deben detectarse as situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|