Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A11 |
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A12 |
Historia das relacións laborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A22 |
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A1Marco normativo regulador das relacións laborais.
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais.
A12 Historia das relacións laborais.
|
A1 A3 A11 A12
|
|
|
transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
Dirixir grupos de persoas.
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais.
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
Aplicar os coñecementos á práctica.
Traballo en equipos.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
A13 A14 A15 A22 A27 A31
|
B1 B5 B9
|
C1 C4 C6
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Motivación para a calidade.
Adaptación a novas situacións.
Sensibilidade cara a temas medioambientais.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
A32 A33
|
B2 B6 B12 B13 B17
|
C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. LA TEORÍA DE LAS RELACIONES LABORALES. |
1. las relaciones laborales como objeto de estudio.
2. Dimensiones bñasicas de las relaciones laborales.
3. Tipos de relaciones laborales.
|
TEMA 2. TEORIAS Y MODELOS DE ANÁLISIS DE LOS SISTEMAS DE RELACIONESS LABORALES.
|
1. Las teorías clásicas y modernas de las relaciones laborales.
2. Los "clásicos" de la teoría de las relaciones laborales (etapa de los orígenes de los sistemas de relaciones laborales).
3. Etapa de consolidación de teorías especificas sobre las relaciones laborales.
4. Etapa de la institucionalización de las relaciones laborales y sus teorías explicativas.
5. Aportaciones más recientes en la teoría de las relaciones laborales.
|
TEMA 3. LAS DIMENSIONES TRANSNACIONAL, INTERNACIONAL Y EUROPEA DE LAS RELACIONES LABORALES. |
A) La dimensión transnacional (teorías explicativas).
B) Marcos supranacionales de relaciones laborales.
C) La dimensión internacional: el papel de la Organización Internacional del Trabajo.
D) El proceso de "europeización" de las relaciones laborales. La Unión Europea.
|
TEMA 4. LOS ACTORES DE LAS RELACIONES LABORALES. EL ESTADO.
|
1. El Estado como actor de las relaciones laborales y sus medios de actuación.
2. La función del Estado en las relaciones laborales.
3. Funciones de legitimación: funciones de regulación, de mediación y de arbitraje.
4. La "reorientación" del Estado en materia de relaciones laborales (políticas neoliberales, la desregulación normativa).
|
TEMA 5. LOS ACTORES DE LAS RELACIONES LABORALES: LOS SINDICATOS Y LAS ORGANIZACIONES EMPRESARIALES.
|
A) La representación de los traabajadores: los sindicatos.
1. El papel del sindicalismo en el sistema de relaciones laborales.
2. Marco normativo del sindicalismo en el derecho español.
3. Desafíos actuales del sindicalismo.
B) El empresario y las asociaciones empresariales.
1. El asociacionismo empresarial en España.
2. La Confederación Española de Organizaciones empresariales (CEOE).
3. La acción empresarial colectiva.
4. La acción de los empresarios como empleadores.
|
TEMA 6. LAS POLÍTICAS DE PACTO SOCIAL EN MATERIA LABORAL.
|
1. El diálogo social y el gobierno negociado.
2. Delimitación técnica del diálogo social.
3. Los mecanismos de participación insttucional.
|
TEMA 7. EL CONFLICTO LABORAL. PROCEDIMIENTOS DE COMPOSICIÓN Y MEDIOS DE PRESIÓN. |
1. Teorías sobre el conflicto laboral.
2. Tipología del conflicto laboral.
3. La conflictividad laboral en España y Europa.
4. Los procedimientos de composición de los conflictos laborales (judiciales y extrajudiciales). La resolución autónoma de los conflictos.
5. Los medios de presión en el conflicto laboral.
|
TEMA 8. LOS MODELOS Y SISTEMAS COMPARADOS DE RELACIONES LABORALES. |
1. Los sistemas de relaciones laborales desde una perspectiva teórica. La dialéctica entre convergencia y divergencia.
2. Modelos comparados de relaciones laborales.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 A11 A12 A13 A14 A22 A27 A31 A32 A33 B1 B2 B5 |
2 |
6 |
8 |
Traballos tutelados |
A3 A11 A12 A13 A15 A32 A33 B9 B13 B17 C1 C4 |
20 |
40 |
60 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A12 A14 A27 A32 A33 B6 B12 C6 C7 C8 |
27 |
54 |
81 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación e preguntas longas. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Sesión maxistral |
Exposición oral en inglés e castelán, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo dos contidos desta materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.
Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nas titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual) e ten especial utilidade para o alumnado con dispensa de asistencia ou matrícula parcial.
Non se debe confundir atención personalizada con titoría académica, xa que esta fai referencia á necesidade de asignar a cada alumno un titor desde primeiro curso ata que finaliza os estudos universitarios de grao, co obxectivo de ofrecer un soporte permanente e formal naqueles momentos nos que debe tomar decisións.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A11 A12 A13 A14 A22 A27 A31 A32 A33 B1 B2 B5 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
80 |
Traballos tutelados |
A3 A11 A12 A13 A15 A32 A33 B9 B13 B17 C1 C4 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
20 |
|
Observacións avaliación |
El alumno habrán de presentarse a un examen finalc sobre el temario del programa. El examen constará de preguntas de contestación larga o corta, e incluso podra ser tipo test, o una mezcla de todo o parte de ello. La calificación será sobre diez. El examen final será en las fechas oficiales establecidas por el Centro. Valorado el examen final, se incorporará a la evaluación la nota de los trabajos. Este será el sistema de evaluación será aplicable también a los estudiantes con dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia. El sistema de evaluación para la 2ª oportunidad es el mismo. La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará directamente la calificación de suspenso '0' en la materia en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier calificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria. Según recoge la normativa vigente para la docencia universitaria, se incorpora la perspectiva de sexo en esta materia. Se trabajará para identificar y modificar prejuicios y actitudes sexistas y se razonará para modificalos y fomentar valores de respeto e igualdad. Se detectarán situaciones de discriminación por razón de sexo, proponiéndose, en su caso, acciones y medidas orientadas a su corrección.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MARTINEZ GIRON, J., y ARUFE VARELA, A. (Úlltima edición). Derecho Crítico del Trabajo. Atelier
MARTINEZ GIRON, J., ARUFE VARELA, A., y CARRIL VAZQUEZ, X.M. (Última edición´). Derecho del Trabajo. Netbiblo
MONEREO PÉREZ, J.L. Y VVAA (Última edición´). Manual de Teoría de las Relaciones Laborales. Madrid. Ed. Tecnos.
RIBON SEISDEDOS, M.A. (Úlltima edición). Teoría de las Relaciones laborales. Aproximación desde la sociología..
J.M.BLANCH RIBAS (Coord.) (Útima edición). Teoría de las Relaciones laborales. Fundamentos.. Universitat oberta de Catalunya
J.M.BLANCH RIBAS (Coord.) (Úlltima edición). Teoría de las Relaciones laborales.Desafíos.. Universitat oberta de Catalunya |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Dereito/760G01001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito Societario e Cooperativo/760G01006 | Historia Social e Política contemporánea/760G01009 |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito do Traballo I/760G01011 | Dereito Sindical II/760G01014 | Dereito da Seguridade Social I/760G01021 | Auditoría Laboral/760G01035 | Dereito Laboral Comunitario e Institucións da Unión Europea/760G01036 | Historia Social do Traballo/760G01040 | Procedemento Administrativo Laboral e Sancionador/760G01042 | Relacións Laborais no ámbito Naval e Marítimo-Pesqueiro/760G01043 | Dereito Sindical I/760G01013 | Dereito do Traballo II/760G01012 | Dereito da Seguridade Social II/760G01022 |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia a clase, a realización de todas as actividades que se planifiquen na mesma e a participación nos actos académicos e non académicos organizados tanto polos profesores que imparten a materia como polo centro. Advírtese expresamente aos alumnos de que nesta materia faise uso, como medio preferente para o desenvolvemento da materia, das plataformas Moodle e Teams, polo que é responsabilidade do alumno o uso desta ferramenta e a súa periódica consulta. |
|