Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A25 |
Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica. |
A26 |
Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica dixital e microprocesadores. |
A29 |
Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
A33 |
Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprende a estrutura e funcionamento básico dun microprocesador. |
A2 A3 A4 A5 A26 A29
|
B3 B4 B6
|
C1 C2 C3
|
Deseña sistemas baseados en microcontrolador a nivel hardware e software para aplicacións industriais. |
A2 A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34
|
B1 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7
|
Programa dispositivos electrónicos programables e utiliza con soltura as súas ferramentas de desenvolvemento.
|
A2 A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34
|
B1 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C6 C7
|
Coñece as técnicas de conexión de periféricos nun sistema baseado en microcontrolador. |
A2 A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Arquitectura dos microprocesadores |
1.1. Introdución.
1.2. Arquitectura Von Neumann.
1.3. Arquitectutra Harvard.
1.4. Memorias. Mapa de memoria.
1.5. Buses.
1.6. Unidade Central de Procesos
1.7. Unidade de Entrada/Saída. |
TEMA 2: Microcontroladores e periféricos específicos |
2.1. Introdución aos Microcontroladores.
2.2. Organización de memoria.
2.3. Xogo de Instrucións
2.4. Portos de E/S.
2.5. Temporizadores e Contadores.
2.6. Interrupcións.
2.7. Modos de baixo consumo.
2.8. Dispositivos de Supervisión.
2.9. Comunicacións Serie.
2.10. E/S analóxicas. |
TEMA 3: Deseño de sistemas baseados en microcontrolador a nivel hardware e software. |
3.1. Programación en ensamblador de microcontroladores.
3.2. Programación en linguaxe C de microcontroladores. |
TEMA 4: Aplicacións industriais de sistemas baseados en microcontrolador. |
4.1. Desenvolvemento a nivel hardware y software de aplicacións industriais baseadas en microcontrolador. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 A33 B1 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C7 |
20 |
0 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
29 |
0 |
29 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
0.5 |
9.5 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
0 |
15 |
15 |
Solución de problemas |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
10 |
16 |
26 |
Proba mixta |
A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
2.5 |
30 |
32.5 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 |
1 |
10 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
6.5 |
0 |
6.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais serven para desenvolver os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá na realización práctica de sistemas electrónicos baseados en microcontrolador (software e hardware), facendo que o alumno utilice as ferramentas de desenvolvemento (Adestrador, Ensamblador, Compilador, Simulador, Emulador, Tarxetas de Desenvolvemento, Analizador Lóxico, etc. ) necesarias para a implementación dos devanditos deseños. |
Proba de resposta múltiple |
Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase e/ou ao mesmo tempo que a proba mixta da 1ª Oportunidade. |
Prácticas a través de TIC |
Durante o curso propoñeranse problemas/supostos prácticos para a súa resolución. |
Solución de problemas |
Durante sesións presenciais formularanse supostos prácticos para a súa resolución teórica e/ou práctica no laboratorio. |
Proba mixta |
A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia. |
Presentación oral |
Durante o curso propoñerase a realización de polo menos un traballo que terá que ser defendido/presentado oralmente. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Presentación oral |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada que pode realizarse de forma presencial no horario establecido ou de forma non presencial por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia. A proba mixta realizarase nas convocatorias oficiais da 1ª Oprotunidade e da 2ª Oportunidade. |
50 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 |
Durante o curso propoñerase a realización de polo menos un traballo que terá que ser defendido/presentado oralmente. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
A súa realización e valoración positiva é imprescindible para aprobar a materia. |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
Realizarase unha única proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, ao mesmo tempo que a proba mixta da 1ª Oportunidade. |
15 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia hai que obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e Proba mixta, a condición de que se cumpran as seguintes condicións: . Que se realizasen as Prácticas de laboratoriocon unha puntuación maior ou igual que 5. . Que se obtivese na Proba mixta unha puntuación maior ou igual que 20. No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final será o resultado da suma de Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e Proba mixta, sempre que sexa menor que 40 puntos. En caso contrario a nota final será de 40 puntos sobre 100. As notas das actividades de avaliación continua (Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral e Proba de resposta múltiple) só serán válidas ata a convocatoria adiantada do curso académico seguinte. Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓNAO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5)(04/05/2017)" non se lle esixe unha asistencia mínima ás clases e/ou actividades con excepción das prácticas de laboratorio, sendo o sistema de avaliación o anteriormente indicado. No caso de que non se participase nas actividades avaliables realizadas durante o curso, a nota final será a nota ponderada da proba mixta e da proba de resposta múltiple. Os criterios de avaliación da 2º oportunidade son os mesmos que os da 1º oportunidade. Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada (Decembro) son os mesmos que os da 1º oportunidade. A comisión de fraude académica levará consigo a aplicación das sancións disciplinarias
establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2023/007335
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Informática/770G01002 | Fundamentos de Electrónica/770G01018 | Electrónica Dixital/770G01023 | Sistemas Dixitais I/770G01026 | Instrumentación Electrónica I/770G01027 | Enxeñaría de Control/770G01028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Electrónica de Potencia/770G01036 |
|
Materias que continúan o temario |
Instrumentación Electrónica II/770G01039 | Deseño de Equipos Electrónicos/770G01040 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado.- Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medionatural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores dasostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contornapara modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|