Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identifica as aplicacións e funcións da electrónica industrial na Enxeñaría |
A29 A30
|
B6
|
C1
|
Analiza e deseña etapas electrónicas de potencia en corrente continua e alterna, así como circuítos de control e protección de dispositivos de potencia. |
A29 A30
|
B2 B3 B4
|
C6
|
Calcula e deseña circuítos de control electrónico para sistemas eléctricos |
A29 A30
|
B4
|
C6
|
Conoce os fundamentos tecnolóxicos, modelos e criterios de selección dos dispositivos semiconductores de potencia. |
A30
|
B1
|
|
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica de potencia |
A29 A30
|
B5 B7 B12
|
|
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos de potencia. |
A29
|
B2 B7
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 0: Electrónica de potencia. Repaso de conceptos. |
-Repaso de conceptos xerais.
-Repaso de conceptos eléctricos.
-Repaso de conceptos electrónicos. |
Bloque 1: Electrónica de potencia. Compoñentes fundamentais. |
-Diodos e Transistores de potencia.
-O tiristor e o triac. Outros elementos.
-Circuítos básicos. Proteccións.
-Novos semiconductores de potencia: IGBT, MCT... |
Bloque 2: Electrónica de potencia. Circuitos e aplicacións. |
-Rectificadores non controlados.
-Rectificadores controlados.
-Convertidores AC-AC. Interruptores estáticos.
-Convertidores DC-DC.
-Convertidores DC-AC (Investidores).
-Aplicacións principais.
-Efectos sobre a rede eléctrica. Harmónicos e factor de potencia. |
Contenidos da memoria de verificación asignados a cada bloque |
Introducción á electrónica de potencia: aplicacións, funcións e dispositivos: Bloque 0
Dispositivos electrónicos de potencia: Bloque 1
Circuítos de control e protección: Bloque 1
Convertidores CA-CC: Bloque 2
Convertidores CC-CC: Bloque 2
Convertidores CC-CA: Bloque 2
Convertidores CA-CA: Bloque 2
Convertidores resonantes: Bloque 2 |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A29 A30 B1 B2 B3 B6 B7 |
30 |
0 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A29 A30 B4 B5 C3 C6 |
15 |
0 |
15 |
Solución de problemas |
A30 B4 B5 B12 C1 |
15 |
0 |
15 |
Traballos tutelados |
A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 |
0 |
67 |
67 |
Proba mixta |
A29 A30 B1 B4 B5 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas e casos prácticos. |
Traballos tutelados |
Serán traballos voluntarios, pero que representa o 15% da calificación total da asignatura. O que non os realice optará como máximo ó 85% da nota total nas probas obxetivas. |
Proba mixta |
Consiste na realización dunha proba obxetiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Realizarase tanto na resolución de problemas como nas prácticas de laboratorio.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá realizar sesión periódicas co coordinador da materia a través de Microsoft Teams ou correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A29 A30 B4 B5 C3 C6 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
15 |
Proba mixta |
A29 A30 B1 B4 B5 |
Examen tipo proba mixta |
70 |
Traballos tutelados |
A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 |
Serán trabajos voluntarios que implican deseño, cálculo, simulación e montaxe dun circtuito de potencia |
15 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio, obtendo a lo menos un 50% na proba de evaluación das mesmas No marco das "Prácticas de laboratorio" incluiranse aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, entregas propostas, ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado. É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar. Se non se superan os mínimos da proba obxectiva ou da proba de laboratorio e suma total é superior aos 50 puntos, a nota final será de 45. Os alumnos que se acollan a matrícula parcial, poderán
acordar co profesor a posibilidade de facer actividades alternativas as
obligatorias e presenciais. Os criterios para aprobar a asignatura na segunda oportunidade e na convocatoria adiantada (decembro), son os mesmos que para a primeira.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Juan D. Aguilar Peña (2005). Electrónica de Potencia. Universidad de Jaen
Daniel W Hart (2005). Electrónica de Potencia. Pearson Prentice Hall
Muhammad H. Rashid (2005). Electrónica de Potencia, circuitos, dispositivos y aplicaciones. Pearson Prentice Hall. Ca |
|
Bibliografía complementaria
|
Barrado Bautista, Andrés (2007). Problemas de electrónica de potencia. Prentice Hall |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 | Fundamentos de Automática/770G01017 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 | Fundamentos de Electrónica/770G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|