Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identifica las ineficiencias de los sistemas electricos y los fenomenos energéticos que las provocan, cuantifica estos fenómenos y propone dispositivos de mejora para dichas ineficiencias. |
A4 A15
|
B1 B4 B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Ineficiencias en la redes eléctricas |
|
2. Redes eléctricas con receptores inductivos y capacitivos lineales. Ineficiencia por reactiva. |
|
3. Instalaciones eléctricas desequilibradas. Fenómenos energéticos asociados con el desequilibrio. Tecnicas de compensación de los desequilibrios. |
|
4. Instalaciones con receptores no lineales. Distorsión armónica.
Medidas correctoras de la distorsión. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A15 B1 B4 |
12 |
42 |
54 |
Sesión maxistral |
A4 A15 |
12 |
18 |
30 |
Proba obxectiva |
A15 B1 |
2 |
6 |
8 |
Prácticas de laboratorio |
A15 B5 |
7.5 |
11.25 |
18.75 |
|
Atención personalizada |
|
1.75 |
0 |
1.75 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Desenvolvemento de tarefas, que permiten asentar os coñecementos teóricos e prácticos, que poden ir dende formular problemas e traballos breves e sinxelos ata outros con certa complexidade. |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Levarase a cabo mediante unha exposición oral, complementada con medioa audivisuales e multimedia, é cuxo fin transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
Proba de evaluacíón onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dun xeito obxectivo. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio son unha actividade fundamental para a aprendizaxe desta materia. Consisten en supostos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Se realizan en las correspondientes tutorías, donde a iniciativa del alumno se resuelven, o aclaran las posibles dudas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A15 B1 B4 |
Poderanse realizar a cabo varios traballos tutelados ao longo do curso, cuxa entrega será obrigatoria e que tratarán sobre problemas ou tarefas propostas, relacionados coa materia.
Os traballos tutelados representan o 50% da nota final da materia, e que se sumará cando a nota obtida na proba obxectiva sexa igual ou superior a 3.0 sobre 10.0 puntos. |
50 |
Proba obxectiva |
A15 B1 |
Ao final do cuadrimestre e nas datas fixadas oficialmente polo centro, levarase a cabo esta proba obxectiva final.
Esta proba que pode alternar preguntas tipo problema e tipo cuestión teórica, representa o 30% da nota final da materia. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A15 B5 |
As sesións de prácticas de laboratorio son de obrigada asistencia, e é indespensable telas aprobadas para poder superar a materia.
As prácticas de laboratorio representan o 20% da nota final da materia, e que se sumará cando a nota obtida na proba obxectiva sexa igual ou superior a 3.0 puntos sobre 10.0 puntos. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Todas as actividades, que contribúen á nota final do alumno, serán cualificadas sobre 10.0 puntos. Para poder sumar os puntos das actividades denominadas como Solución de problemas" e "Prácticas de laboratorio", na nota da "Proba obxectiva" o alumno terá que ter alcanzado un mínimo de 4.0 puntos. Segunda oportunidade: a avaliación nesta ocasión será a mesma que a primeira oportunidade, mantendo os pesos das actividades. Convocatoria avanzada: nesta convocatoria o 100% da cualificación corresponderá á obtida na Proba Obxectiva. O alumnado con reconoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá realizar a totalidade das actividades obrigatorias nalgún dos horarios establecidos de antemán. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará implicará que o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
León Martínez, V; Montañana Romeu, J. (2017). Circuitos Conductivos Lineales. Universidad Politénica de Valencia
León Martínez, Vicente; Montañana Romeu, Joaquín. (2001). Ineficiencias de los Sistemas Eléctricos.. Universidad Politécnica de Valencia |
|
Bibliografía complementaria
|
Asea Brown Boveri (2011). Cuaderno Técnico nº 8. ABB
Balcells, Josep y otros. (2011). Eficiencia en el uso de la energía eléctrica.. marcombo
Graña López, Manuel Ángel, León Martínez, Vicente y Montañana Romeu, Joaquín. (2012). Fenómenos de desfase en sistemas trifásicos desequilibrados lineales.. Editorial Académica Española
Félice, E. (2001). Perturbaciones Armónicas.. Paraninfo Thomson
Sastry Vedam, R; Sarma, Mulukutla. (2009). Power Quality. VAR Compensation in Power Systems.. CRC Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 | Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Noutra orde de cousas, para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Incorporase a perspectiva de xénero na docencia desta materia (empregarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)
|
|