Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos da análise semiótica e emprego da terminoloxía básica |
A2 A6
|
B2 B3 B9 B11
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7
|
Capacitamento no manexo das ferramentas da análise dun obxecto |
A1 A5 A7 A8
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C3
|
Coñecemento e emprego da terminoloxía básica da psicoloxía da percepción |
A3 A4 A9 A10
|
B1 B2 B10 B12
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. APROXIMACIÓN Á SEMIÓTICA |
· Conceptos introdutorios.
. Do signo ao texto
. Do texto ao discurso
· Signo lingüístico vs. singo visual.
· Semiótica simbólica, icónica e indicial. |
II. SEMIÓTICA ICÓNICA. ANÁLISE DE IMAXES VISUAIS. |
· A imaxe. Definición. Natureza e orixe.
· Poética e deseño: semiótica das mensaxes visuais.
· O signo icónico: referente, significante e tipo.
· O problema da iconicidade.
· O signo plástico: textura. forma e color.
. Innovación e deseño
. O sistema dos obxectos e a economía política do signo |
III. INTRODUCIÓN A PSICOLOXÍA DA PERCEPCIÓN. |
· Conceptos introdutorios.
. Psicofísica básica
. A percepción visual: sensación e percepción.
· A experiencia perceptiva.
· Teorías clásicas da percepción humana.
. Teoría e medida da discrimininación psicofísica
· Cuantificación da magnitude perceptiva e da información do estímulo
. A atención
|
IV. CONDICIONANTES DA PERCEPCIÓN HUMANA. |
· Estabilidade da experiencia perceptiva
. Paradigmas perceptivos.
· Luz e imaxes.
· Percepción da cor.
· Percepción da forma e textura.
· Percepción do espazo, do movemento e no visual.
· Influencias cognitivas na percepción.
· Novidade e complexidade: determinantes da preferencia e do sentimento.
· Desenvolvemento perceptivo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A4 A7 A8 A9 B1 B4 |
15 |
21 |
36 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A10 A6 B2 B3 C5 C6 C7 |
12 |
25 |
37 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A6 |
11 |
31 |
42 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 |
1 |
31 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
No laboratorio levaranse a cabo exercicios individuais e/ou en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada pola profesora.
Estes exercicios poñerán en práctica algúns dos aspectos tratados nas sesións maxistrais e aulas teóricas.
|
Sesión maxistral |
Explicación oral dos contidos teóricos do temario apoiada e complementada co uso de medios audiovisuais.
En ocasións utilizaranse preguntas para desenvolver unha discusión dirixida en torno a un tema concreto.
|
Traballos tutelados |
Ao longo da materia o alumnado desenvolverá un traballo proposto polo profesor.
(Presencial e traballo autónomo do alumnado). Partindo dun formato seminario dun tema concreto, realizarase unha aproximación á realidade estudada a través da aprendizaxe activa do alumno e búsqueda de información. |
Proba mixta |
Test e pregunta curtas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O desenvolvemento das actividades prácticas, ao igual que durante o traballo tutelado, estará permanentemente tutorizado polo profesor.
Ademáis da resolución de dúbidas o profesor interverá no proceso de execución dos exercicios prácticos e/ou traballo para incorporar novas perspectivas que poidan mellorar o proceso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A4 A7 A8 A9 B1 B4 |
No laboratorio levaranse a cabo pequenos exercicios individuais e en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada polo profesor.
|
50 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 |
Test e pregunta curtas.
|
30 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A6 |
Ao longo da materia o alumnado desenvolverá un traballo proposto polo profesor.
(Presencial e traballo autónomo do alumnado). Partindo dun formato seminario dun tema concreto, realizarase unha aproximación á realidade estudada a través da aprendizaxe activa do alumno e búsqueda de información. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia é preciso ter aprobado a parte das prácticas de laboratorio e o traballo proposto.
Cada traballo ou exercicio práctico non entregado no tempo e forma estipulados supón a súa anulación.Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos traballos e prácticas supoñen unha penalización na cualificación.Actuación contra o plaxio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.Os alumnos/ as con dispensa académica deben contactar co profesor a fin de acordar un itinerario personalizado que permita suplir as ausencias ás sesións maxistrais, horas de traballo en aula e á conferencia / masterclass planificadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fraenza, F. y Perié, A. (2015). El diseño. Del sentido a la acción. Editorial brujas
Braudrillard, J. (1997). El sistema de los objetos. Siglo XXI
Dember, W. (1990). Psicología de la percepción. Alianza Psicología
Norman, D. (1998). Psicología de los objetos cotidianos. Hondarribia
Cobley, P. y Jansz, L. (2004). Semiótica para principiantes. Era Naciente |
Luna, M. D, Tudela, P., Percepción visual. Madrid: Trotta, 2006.
Arnheim, R., Arte y percepción visual. Madrid: Alianza, 2002.
Lillo, J., Psicología de la percepción. Madrid: Debate, 1993.
Dember, W., Psicología de la percepción. Madrid: Alianza, 1990.
Sebeok, T., Signos, una introducción a la semiótica. Barcelona: Paidós, 1996.
Sudjic, D., Il Linguaggio delle cose. Edizione Laterza, 2009.
Deni, M. y Proni, G., La semiotica e il progetto. Milán. FrancoAngeli, 2008.
Polidoro, P., Che cos'è la semiotica visiva. Roma, Carocci, 2008
Costa, J., Diseñar para los ojos. Barcelona, Costa Punto Com, 2008.
|
Bibliografía complementaria
|
Marín, J.M. (2016). Breviario de diseño industrial. Función, estética y gusto. Cátedra
Rodríguez, R. y Mora, K. (2002). Frankenstein y el cirujano plástico. Una guía multimedia de semiótica de la publicidad. Alicante: Universidad de Alicante
Barthes, R. (1990). La aventura semiológica. Paidós
Bajar Eco, U. (1999). La estructura ausente. Lumen |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Márketing/771G01032 | Historia da Arte e do Deseño/771G01038 | Estética/771G01040 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Márketing/771G01032 | Historia da Arte e do Deseño/771G01038 |
|
|