Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os usos habituales das TIC no campo de diseño de contenidos, tanto impresos como audiovisuais o multimedia (periódicos, revistas, CD- ROM, Internet, televisión, vídeo, etc). Proporcionar os criterios para a creación e dirección de proxectos, así como a remodelación e sistematización de rediseños relacionados con os medios de comunicación. Capacitar aos alumnos para a interpretación de os diferentes códigos e xéneros informativos, formativos, de entretenimiento e publicitarios, así como as súas diferentes aplicacións, arquitecturas e funcionalidades específicas. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución.
|
1.1. Información, comunicación e deseño.
|
2. Códigos e soportes para a información. |
2.1. Publicidade, educación e entretemento. |
3. TIC's aplicadas ao deseño de medios impresos. |
3.1. Evolución histórica.
3.2. Tipografía, composición e retículas.
3.3. Deseño e conceptos básicos de periódicos e revistas.
3.4. Gráficos, tintas e papel.
3.5. Impresión offset. |
4. TIC's aplicadas ao deseño audiovisual. |
4.1. Preproducción: storyboards e ilustración. Composición e escenografía.
4.2. Produción: edición de vídeo. Iluminación e son.
4.3. Posprodución: edición, efectos, gráficos. Medios técnicos. |
5. TIC's aplicadas ao deseño dixital. |
5.1. Linguaxe multimedia.
5.2. Deseño e interactividade.
5.3. Redes sociais e novos medios. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
30 |
50 |
80 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
22 |
44 |
66 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supón unha excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenrolo de habilidades por parte do alumnado. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxetiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
-As actividades e prácticas teñen como obxectivo atender as necesidades e dúbidas do alumnado relacionadas xa sexa coa parte teórica como coa parte práctica.
-As actividades iniciais serán realizadas nas horas de prácticas nos primeiros días de clase.
-A presentación oral realizaráse por grupos de traballo no derradeiro día de clase.
-A atención personalizada realizaráse tanto en tutorías presenciais ou vía Teams, como consultas puntuais a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
Exercicio Gráfico (20% da nota)
Exercicio Audiovisual (20% da nota)
Exercicio Multimedia con Exposición Oral (20% da nota)
Os traballos realizaranse en grupos |
60 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
Examen tipo test ou de preguntas curtas (40% da nota)
Traballo personal do alumno |
40 |
|
Observacións avaliación |
ALUMNADO
A TEMPO PARCIAL ou CON DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA: 60%
traballos prácticos. Realizaránse de maneira individual. 40%
exame NOTA IMPORTANTE PARA TODO O ALUMNADO MATRICULADO NA ASIGNATURA EN
CALQUEIRA MODALIDADE: O
sistema de avaliación será o mesmo para as dúas oportunidades (xuño e xullo). E
necesario aprobar cada unha das partes de xeito independente para aprobar a
totalidade da asignatura. A
calificación de "non presentado" outorgarase en caso de non
presentarse ao exame. As
faltas de ortografía e a mala redacción na presentación das prácticas ou no
exame, poderán ser motivo de suspenso. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na
materia na oportunidade correspondente. Tódala
información máis detallada sobre a asignatura (materia teórica, pliego de
condicións dos traballos, datas de entrega, tutorías personalizadas, etc)
colgarase en documentos PDFs no Moodle da asignatura.
NOTA APOIO A DIVERSIDADE "A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/) ou no seu defecto, co tutor/a ADI da EUDI". NORMATIVA Aplicarase os apartados 1º e 2º do artigo 32 da Lei Orgánica 10/2022 de 6 de setembro sobre "Medidas relativas á avaliación, verificación e acreditación de centros e de títulos universitarios". Aplicarase o artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
T4- Bordwell,David y Thompson, Kirstin (2002). El arte cinematográfico: una introducción. Paidós Ibérica
T3- El-Mir, Amado José y otros (1995). Diseño, color y tecnología en prensa. Editorial Prensa Ibérica
T2- Lockwood, Robert (1992). El diseño de la noticia. Ediciones B, Barcelona
T5- Orihuela José Luis (2000). Introducción al diseño digital. Anaya Multimedia
T1- Norman, Donald (2006). La psicología de los objetos cotidianos. Nerea
T4- Rummel, Manuel (1998). Producción de video digital para multimedia. Thomson Paraninfo, S.A
T4- Millerson, Gerald (1998). Técnicas de realización y producción en televisión. IORTV
T4- Castillo, José María (2004). Televisión y Lenguaje Audiovisual.. IORTV
T3- Baines, Phil y Haslam, Andrew (2005). Tipografía: función, forma y diseño. Gustavo Gili, D.L
T5- Nielsen, Jakob (2000). Usabilidad: diseño de sitios web. Prentice Hall. Madrid
T5- Pring, Roger (2000). w w w. Tipografìa: 300 diseños tipográficos para sitios web. Barcelona Gustavo Gili |
|
Bibliografía complementaria
|
T3- García, Mario (1984). Diseño y remodelación de periódicos. Eunsa, Pamplona
T5- Bou Bauzá, Guillem (1997). El guión multimedia. Madrid Anaya Multimedia
T3- Leslie, Jeremy (2003). Nuevo diseño de revistas. Gustavo Gili, D.L
T5- Patrick J. Lynch y Sarah Horton (2000). Principios de diseño básicos para la creación de sitios web. Barcelona, GG |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Expresión Gráfica/771G01015 | Semiótica e Psicoloxía da Percepción/771G01031 | Expresión Artística/771G01041 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Tecnoloxías da Información e a Comunicación II/771G01037 |
|
Observacións |
Plan de Acción Green Campus Ferrol: Docencia e investigación saudable e sustentable, ambiental e social.
1. Traballos que se realizan nesta materia:
- Para a entrega da Práctica 1 de impresión Offset, empregaranse as carpetas recicladas suministradas polo profesorado.
- As Prácticas 2 e 3 son dixitais na súa concepción.
2. Recoméndase facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
4. Traballarase para fomentar valores de respecto e igualdade.
5. En situacións de discriminación por razón de raza e/o xénero, intentarase correxilas na medida do posible.
6. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades.
|
|