Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Prácticas Externas Optativas Código 610441022
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía
Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Rodriguez Belmonte, Esther
Correo electrónico
esther.belmonte@udc.es
Profesorado
Arufe Gonda, María del Carmen
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Folgueira Otero, Mónica
Insua Pombo, Ana Maria
Rioboo Blanco, Carmen
Rodriguez Belmonte, Esther
Silvar Pereiro, Cristina
Correo electrónico
maria.arufe@udc.es
esper.cerdan@udc.es
m.folgueira@udc.es
ana.insua@udc.es
carmen.rioboo@udc.es
esther.belmonte@udc.es
c.silvar@udc.es
Web http://ciencias.udc.es/gl/bmcx-intro
Descrición xeral As prácticas externas constitúen un período de aprendizaxe profesional en empresas e institucións colaboradoras, supervisadas por un/unha titor/a académico/a (pertencente á Comisión Académica do máster) mais o/a titor/a de empresa.

Coordina as prácticas externas María Esther Rodríguez Belmonte.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
As prácticas externas contribúen á formación das/os estudantes para a súa posterior integración profesional e posibilítanlles o acceso á aprendizaxe de técnicas, protocolos, aptitudes e actitudes necesarias para a súa formación e integración profesional. AI1
AI2
AI3
AI8
AI13
BI2
BI4
BI6
BI7
BM2
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Cada estudante será asignado a unha empresa / institución. A titora ou titor na empresa elaborará un plan descritivo das prácticas e da metodoloxía. Este plan tamén incluirá os calendarios para a realización das prácticas e os métodos de asesoría e control por parte dos supervisores da empresa. Hai un formulario estándar dispoñible na páxina Web do máster.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A13 B4 B6 2 2 4
Traballos tutelados A2 A1 A3 A8 A13 B2 B4 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 125 0 125
Resumo A3 A8 B4 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 0 20 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades encamiñadas a explicar o proxecto formativo e labores a desenvolver na empresa ou institución aos estudantes, así como á planificación temporal das mesmas.
Traballos tutelados Esta metodoloxía refírese a un traballo práctico na empresa / institución. O seu desenvolvemento específico para cada caso será á proposta da titora ou titor na empresa.
Resumo A/O estudante desenvolverá unha memoria na que son recollidas as técnicas e procedementos desenvolvidos durante a súa permanencia na empresa e a súa avaliación persoal da aplicación deste coñecemento para resolver problemas relacionados coas áreas de aplicación do máster e o seu potencial para o desenvolvemento de negocios.

Hai un formato de tipo dispoñible na páxina Web do máster.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Resumo
Actividades iniciais
Descrición
Orientarase ás/ós estudantes na elección e modo de realización das Práctcias Externas e no modo de elaborar e presentar a memoria escrita.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A1 A3 A8 A13 B2 B4 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 O/A titor/a na empresa fai un informe sobre as habilidades desenvolvidas polo estudante. 50
Resumo A3 A8 B4 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 A/O estudante elabora un informe sobre as prácticas externas que debe contar coa aprobación da titora ou titor na empresa e a supervisora ou supervisor académico. Existe un formulario estándar da memoria que está dispoñible para as/os estudantes na páxina Web do máster.

A/O titor/a académico/a avalía o informe da empresa e mais o informe presentado polo/a estudante e á súa vez, emite un informe cunha recomendación de cualificación.
50
 
Observacións avaliación

O proceso xeral de avaliación do PEX baséase en tres procesos

a) O informe do titor da empresa

b) O informe elaborado polo titor académico que avalía o informe do titor na empresa e a memoria presentada polo alumno.

c) A avaliación conxunta da Comisión do Mestrado das probas recollidas en a) e b )

Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica""dedicación ao estudo""permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

Específico para cada actividade. Será indicado ao estudante pola titora ou titor da empresa.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Perspectiva de Xénero.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...).

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

Programa Green Campus Facultade de Ciencias.

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a) Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático
b) De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara
- Empregarase papel reciclado
- Evitarase a realización de borradores



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías