Identifying Data 2024/25
Subject (*) Corporate Finance Code 611507008
Study programme
Mestrado Universitario en Dirección e Administración de Empresas (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Fernandez Castro, Angel Santiago
E-mail
angel.fernandez.castro@udc.es
Lecturers
Alvarez Dominguez, Maria America
Fernandez Castro, Angel Santiago
E-mail
america.alvarez@udc.es
angel.fernandez.castro@udc.es
Web
General description Esta materia pretende achegar aos estudantes as competencias necesarias que lle facilitan a elaboración do plan financeiro dunha empresa. A partir do proxecto empresarial que desenvolven no primeiro cuadrimestre do mestrado, deberán tomar decisiones no ambito financiero para elaborar os estados financeiros previsonais que permitirán avaliar a viabilidade do proxecto empresarial e a súa capacidade de xeración de valor para o accionista.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A2 CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa.
A8 CE08 - Ser capaz de elaborar, transmitir e defender un plan de empresa a partir dos modelos de planificación financeira e usando as ferramentas informáticas comúns no ámbito empresarial.
A9 CE09 - Preparar informes económicos-financeiros que satisfagan as necesidades dos usuarios.
A10 CE10 - Ler e interpretar estados financeiros.
A11 CE11 - Deseñar estratexias corporativas, competitivas e políticas de empresas.
A15 CE15 - Aprender os principios básicos de dinámica de sistemas e as técnicas de simulación dinámica.
A21 CE21 - Deseñar sistemas de información para a empresa.
A22 CE22 - Manexar ferramentas informáticas para a xestión de empresas.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial.
B7 CG2 - Resolver problemas empresariais.
B8 CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva.
B9 CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial.
B10 CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial
B11 CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas.
B12 CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial.
B14 CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora.
C1 CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido
C2 CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía.
C3 CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional.
C4 CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo.
C5 CT05 - Capacidade de análise e síntese
C6 CT06 - Comunicación oral e escrita.
C7 CT07 - Capacidade crítica.
C8 CT08 - Capacidade de liderado
C9 CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma.
C10 CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
C11 CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Comprender como debe organizarse a función contable para proporcionar a información necesaria no ámbito interno e a demandada polos terceiros alleos á empresa. Entender a importancia da información económico-financeira para a xestión da empresa. AJ8
AJ9
AJ10
AJ15
AJ21
AJ22
BJ3
BJ4
BJ9
BJ10
CJ4
CJ5
CJ6
CJ11
Comprender a lóxica financiera na análise dos problemas e situacións e na toma de decisións empresariais AJ8
AJ9
AJ10
BJ2
BJ6
BJ7
BJ8
BJ14
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ9
CJ10
CJ11
Tomar decisións no contorno económico-financiero no que opera a empresa e avaliar as suas implicacións en relación ao resto de áreas funcionais. AJ8
AJ9
AJ10
BJ11
BJ12
CJ1
CJ2
CJ3
CJ8
Comprender as vinculacións existentes entre a formulación dun plan financeiro, a súa implantación e control. AJ2
AJ8
AJ9
AJ10
AJ11
BJ1
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ14
CJ4
CJ5
Proximidade ao mundo profesional, desenvolvendo unha tarefa que lles permita decidir se dende o punto de vista económico-financeiro se pode levar a cabo unha iniciativa empresarial. AJ8
AJ9
AJ10
BJ4
BJ6
BJ8
CJ4
CJ7
CJ11

Contents
Topic Sub-topic
Lectura e interpretacíón da información contable histórica. Análise da información contable. Especificaranse na aula en función dos casos para a analizar
Información contable previsional. Utilidade para determinar la viabilidade económica financeira e a creación de valor dun proxecto. Especificaranse na aula en función dos casos para analizar
Decisións vinculadas ás actividades da explotación: ingresos e gastos Especificaranse na aula en función dos casos para a analizar
Decisións de capital corrente Especificaranse na aula en función dos casos para a analizar
Decisións de investimento Especificaranse na aula en función dos casos para a analizar
Decisións de financiamento Especificaranse na aula en función dos casos para a analizar
Os fluxos de tesouraría Especificaranse na aula en función dos casos para a analizar
Viabiliade económico financeira e creación de valor a partir do plan financeiro Especificaranse na aula en función dos casos para a analizar

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A8 A9 A10 A11 B14 C1 C7 12 12 24
Case study A2 A8 A9 A10 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 18 54 72
Directed discussion C2 C3 C4 C5 C6 6 18 24
Oral presentation A9 A10 B4 C4 C5 C6 C10 4 12 16
Document analysis A9 A10 1 3 4
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesorado introducirá os conceptos financeiros e contables necesarios para o desenvolvemento dos casos.
Case study Os grupos de traballo asignados resolverán cuestións de carácter económico- financeiro do proxecto que se lles asigne ao comezo do cuadrimestre. Será o profesor/a quen asesore ao alumnado sobre cuestións económico/financeiras que faciliten que poidan desenvolver o plan financeiro obxectivo da materia. Ademais as TIC seran unha herramenta fundamental para o desenvolvemento dos proxectos.
Directed discussion A partir do intercambio de ideas dos estudantes guiados por unha metodoloxía inducida polo docente, deberán formular unha discusión fundamentada orientada á toma de decisións.
Oral presentation Os estudantes de maneira individual ou en grupo deberán defender na aula a validez das decisión adoptadas dentro dos problemas que se identifiquen.
Document analysis Os estudantes deberán adquirir habilidades no manexo de diferentes fontes documentais e bases de datos que lles axuden no proceso de formulación e resolución dos problema.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Oral presentation
Document analysis
Case study
Description
O profesorado organizará sesións de titoría individual e en grupo para clarificar e discutir os diferentes aspectos dos traballos e casos, profundar en contidos de maneira específica e resolver dúbidas.O profesorado ademais de atender ás cuestións expostas polos estudantes en cada unha das clases, atenderaos de forma máis ampla e personaliza nas sesións de tutorías.

Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, deberán informar ao comenzo do curso. Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. Nos horarios de tutoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia.

As tutorías serán a través de TEAMS.


Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Case study A2 A8 A9 A10 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metoloxía do caso empregando os coñocementos específicos desta materia.
Terase en conta o traballo desenvolvido polo grupo, así como a achega individual e o aproveitamento acadado por cada un dos seus membros.
100
 
Assessment comments
O traballo en equipo debe ser realizado de forma equitativa por todos os seus membros, evitando a descompensación nas achegas individuais ao grupo. No caso de que algún membro non realice a súa correspondente contribución ao equipo, non poderá superar a materia en primeira oportunidade; en segunda oportunidade e na Convocatoria Extraordinaria terá que elaborar pola súa conta toda a tarefa asignada ao equipo, expoñéndoa en caso necesario.


Sources of information
Basic IGAPE (). Crear unha empresa. http://www.igape.es/gl/crear-unha-empresa/crear-unha-empresa
Berk, J.; DeMarzo, P. (2017). Finanzas Corporativas. Pearson
Durbán, S.;Irimia, A.I.; Oliver, M.D.; Palacín, M.J. (2009). Planificación financiera en la práctica empresarial. Ediciones Pirámide, Madrid.
Brealey, R.;Myers, S.; Allen, F. (2010). Principios de Finanzas Corporativas. McGraw-Hill,9ª Ed.

Ademáis, será o propio estudante quen busque as referencias documentais e materiais bibliográficos para resolver os problemas que se lle formulen. 


Adicionalmente os docentes proporán materiais concretos ao longo do desenvolvemento da materia.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1. The delivery ofthe documentary works that are made in this subject:

a. It will berequested in virtual format and/or computer support

b. It will realisethrough Moodle, in digital format without needing to print them

2. The importanceof the ethical principles related to the values of sustainability in thepersonal and professional behaviours must be taken into account.

3. Work will bedone to identify and modify prejudices and sexist attitudes and the environmentwill be influenced in order to modify them and promote values of respect andequality.

4. The fullintegration of students who for physical, sensory, psychic or socioculturalreasons experience difficulties to an adequate, egalitarian and profitableaccess to university life, will be facilitated.

5. Additionalremarks:

In a hybrid teaching method,in-person and online sessions will be blended according to the guidelines issued by the UDC.

Using electronic devices(laptops, tablets, mobile phones and so on) will be permitted only for academic purposes.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.