Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Economía do Sector Público Código 611532009
Titulación
Máster Universitario en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Rivera Castiñeira, M. Berta
Correo electrónico
b.rivera@udc.es
Profesorado
Rivera Castiñeira, M. Berta
Correo electrónico
b.rivera@udc.es
Web
Descrición xeral Esta e unha materia xeral e introductoria que comprende a temática relacionada co estudo de: a actividade financeira do Sector Público, seu alcance e xustificación. A identificación do Sector Público como axente principal da actividade económica, tanto na vertinte administrativa como productiva. A concepción do público e a necesidade do se manteñemento e protección, identidade do Gasto Público. Estudo e interpretación dos Orzamentos Públicos como documento principal da actividade e xestión pública. Por todo, o obxetivo dista materia e dobre: por unha parte identificar a actuación pública e xustificar a sua necesidade e por outro introducir o alumno na medición da actividade pública a través da xestión orzamentaria.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 CE1 - Conocimiento de las herramientas matemáticas, estadísticas y econométricas necesarias para manejar con rigor los modelos económicos
A4 CE4 - Capacidad para modelar situaciones económicas concretas y obtener resultados con datos numéricos aplicando las técnicas econométricas pertinentes.
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A7 CE7 - Identificar los elementos que introducen ineficiencias en la asignación de recursos por parte de agentes, instituciones y sistemas económicos.
A8 CE8 - Analizar y proponer cambios en el diseño de las organizaciones y de los sistemas de incentivos que mejoren el funcionamiento de los mismos en tener de su eficiencia.
A9 CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que las sustentan– a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
B10 CG5 - Capacidad para la crítica y la defensa intelectual de las soluciones propuestas.
B13 CG8 - Capacidad para entender y explicar datos económicos y para trabajar con ellos mediante las técnicas más actuales.
C3 CT3 - Sostenibilidad y compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable y eficiente de los recursos.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C6 CT6 - Capacidad de gestión de la información.
C10 CT10 - Capacidad de análisis y síntesis.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Identificar e comprender as causas que xustifican a intervención pública. A defensa do público e o interese colectivo. AM5
AM7
AM8
AM9
AM11
AM12
BM1
BM2
BM8
BM10
CM4
CM6
CM10
Identificar a estructura, dimensión e impacto económico do Sector Público, Indicadores da actividade púbilica e a sua interpretación. AM1
AM4
AM7
AM9
AM11
AM12
BM3
BM4
BM6
BM8
BM10
BM13
CM3
CM4
CM5
CM6
CM10
Evaluar e interpretar as magnitudes orzamentarias báscas en termos da Contabildade Pública e que define o funcionamento do Sector Público AM5
AM7
AM11
AM12
BM1
BM2
BM5
BM8
CM3
CM10
Identificar os principais factores de sostenibildade do Sector Público. AM5
AM7
AM8
AM12
BM4
BM5
BM6
BM8
CM3
CM5
CM10

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INTRODUCCIÓN A ACTIVIDADE FINANCEIRA DO SECTOR PÚBLICO 1.1. O OBXETO DE ESTUDO. A ACTIVIDADE FINANCEIRA DO SECTOR PÚBLICO: CARACTERÍSTICAS E CONCEPTO DE NECESIDADE COLECTIVA.
1.2. O SECTOR PÚBLICO COMO SUXETO DA ACTIVIDADE FINANCEIRA PÚBLICA: DELIMITACIÓN, COMPOÑENTES E CARACTERÍSTICAS DEFINITORIAS.
TEMA 2. COMPORTAMIENTO E NECESIDADE DA INTERVENCIÓN PÚBLICA. 2.1. ESTUDO DAS RAZONS QUE XUSTIFICAN A INTERVENCIÓN PÚBLICA DESDE UNHA PERSPECTIVA DE EFICIENCIA E EQUIDADE: OS FALLOS DO SECTOR PÚBLICO O SEU COMPORTAMENTO, A ELECCIÓN PÚBLICA.
2.2. O GASTO PÚBLICO: CARACTERISTICAS E ESTRUCTURA. PRINCIPIO DE UTILIDADE PÚBLICA.
TEMA 3. OS INSTRUMENTOS ECONÓMICO-FINANCEIROS DO SECTOR PÚBLICO. INDICADORES ORZAMENTARIOS. 3.1. O ORZAMENTO PÚBLICO COMO UN INSTRUMENTO POLÍTICO E ECONÓMICO: DEFINICIÓN, CARACTERÍSTICAS E ESTRUCTURA.
3.2. O ANALISE ORZAMENTARIO APLICADO: FUNCIONAMENTO, FINANCIACIÓN, REDISTRIBUCIÓN E ENDEUDAMIENTO. CONCEPTO DE EFICIENCIA ECONÓMICA, DÉFICIT PÚBLICO, DEBEDA PÚBLICA, OUTROS INDICADORES ORZAMENTARIOS.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A7 A8 B8 C5 C6 1.5 15.5 17
Sesión maxistral A9 A11 A12 B3 B5 B8 9 30 39
Estudo de casos A4 A1 A7 A8 A11 B1 B2 B4 B6 B8 B10 C3 C4 4.5 12 16.5
Proba obxectiva A1 A5 A9 B13 C6 C10 1.5 0 1.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Realización de estudios comparados y de evolución dos Orzamentos Públicos, a través do estudo do seu funcionamento xeral e a sua relación con outras administracions públicas. Trabajo sobre necesidade da intervención pública e identificación da forma más conveninte o respeto.
Todas as horas son presenciais.
Sesión maxistral Exposición dos materiais didácticos, orientación o estudo da intervención pública e resolución de dúbidas.
Todas as horas son presenciais.
Estudo de casos Obtención dos indicadores orzamentarios básicos a partir do estudo aplicado do Orzamento. Interpretación sobre o carácter público das instituciones que interven la acción colectiva.
Todas as horas son presenciais.
Proba obxectiva Proba consistente en preguntas en formato tipo test, sobre conceptos básicos da asignatura acerca de actividade financeira do Sector Público e a sua interacicón co resto da economía e sociedade no seu conxunto.
Todas as horas son presenciais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Estudo de casos
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Resolución de dúbidas e orientación ó estudio. Seguimento e supervisión na realización de traballos. Tanto mediante a actividade na aula como a través de medios telemáticos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A5 A9 B13 C6 C10 Examen onde se evaluará a comprensión polo alumno dos conceptos básicos impartidos na asignatura. A proba poderá consistir en un examen tipo test, examen de preguntas cortas, ou unha combinación de ambos. 50
Traballos tutelados A7 A8 B8 C5 C6 Avaliación dos traballos dacordo ao seguemento das normas do método científico. Valorarase que os traballos presenten a estructura exposta na clase, e respondan ás hipóteses de investigación plantexadas na aula. Valorarase que os traballos presenten propostas e recomendacións de políticas públicas. Os traballos serán expostos nunha sesión final ao remate do periodo de clases expositivas. 50
 
Observacións avaliación

Nota para a avaliación: para aprobar a asignatura e necesario acadar o 50% da nota en cada unha das partes da avaliación. As condicións de avaliación da 1ª e 2ª oportunidade son as mesmas.

Avaliación segunda oportunidade e convocatoria extraordinaria: o sistema de avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para a segunda oportunidade e a convocatoria extraordinaria. 

Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumno cando so participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación obtida.

Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica
- Albi Ibañez; González-Páramo; Zubiri. (2009): ECONOMIA PÚBLICA I Y II. ARIEL, MADRID.
- Paniagua Soto y Navarro Pascual. (2011): HACIENDA PÚBLICA I Y II. PEARSON EDUCATION, MADRID.
- Rosen, H.S. (2002): HACIENDA PÚBLICA, McGRAW HILL, MADRID.
- Stilitz, J.E. (1988): LA ECONOMIA DEL SECTOR PÚBLICO. ANTONI BOCH ED. 3ª 2006, BARCELONA.
- Del Campo, M.O. y Ferreiro, F.J. (2012). DE LA ADMINISTRACION A LA GESTIÓN DE LOS SERVICIOS PÚBLICOS. ED. EGAP, CONSELLERIA DE LA PRESIDENCIA, XUNTA DE GALICIA.
- Barreiro, M. y Del Campo, M.O. (2019). FUNDAMENTOS ECONÓMICOS Y DE LA HACIENDA PUBLICA. ED. REPROGRAFIA NOROESTE, S.L. A CORUÑA.
- Busto, A. (2007): LECCIONES DE HACIENDA PÚBLICA. ED. COLEX, MADRID.
- Casal, B. y Del Campo, M.O. (2019). INTRODUCCION A LA ECONOMIA DEL SECTOR PÚBLICO. ED. REPROGRAFIA NOROESTE, S.L. A CORUÑA.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Técnicas de Investigación/611532006
Análise de Conxuntura Económica e Crecemento/611532002
Análise de Decisións Económicas e Mercados/611532001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Modelos de Xestión Pública/611532010

Materias que continúan o temario

Observacións

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2.- Facilitarase a integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria

3.- As tutorías faranse a través de teams

4.- Traballarase para fomentar valores de respecto e igualdade.

5- Perspectiva de xénero. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías