Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamento dos diferentes mercados: O mercado do diñeiro, o mercado do traballo, o mercado de bens. |
A1 A2 A7
|
B3
|
|
Coñecer a determinación da renda de equilibrio. Primeiro nunha economía simple, pechada e sen sector público.
|
A2 A3
|
B1 B5
|
C1
|
Coñecer o papel do sector exterior e o papel do sector público e determinar o equilibrio nun modelo económico aberto e con sector público.
|
A1 A2 A4
|
B2 B6
|
|
Coñecer a formulación e os efectos das políticas económicas de demanda: fiscais e monetarias. Coñecer as políticas de oferta. |
A3 A5 A6 A8 A9 A10 A11
|
B4 B8
|
C4 C5
|
Coñecer o papel da banca e dos bancos centrais no financiamento do sistema económico.
|
A2 A3 A12
|
B7
|
C6 C7
|
Coñecer a nivel introdutorio a teoría dos ciclos económico |
A8 A9 A13
|
B9
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A CIENCA MACROECONOMICA |
1. ¿Qué estudia a macroeconomía?
2. ¿Cómo pensan os macroeconomistas? |
2. OS DATOS DA MACROECONOMIA |
1. Producción agregada
2. Outras grandes variables macroeconómicas
3. Modelos macroeconómicos e variables agregadas
4. Unha breve historia da macroeconomía
5. Tres conceptos centrais arredor dos cales se organiza a asignatura |
3. O MERCADO DE BENS: A CURVA IS |
1. A composición do PIB
2. A demanda de mercadorías
3. A determinación da producción de equilibrio
4. O investimento é igual ao aforro: unha forma alternativa de pensar o equilibrio no mercado de bens
5. A determinación da producción de equilibrio. O investimento como variable endóxena: a curva IS
6. O investimento é igual ao aforro: unha representación alternativa da curva IS (equilibrio no mercado de bens)
7. O goberno é omnipotente? un aviso |
4. O MERCADO DE ACTIVOS: A CURVA LM |
1. Os mercados financeiros: un suposto de agregación
2. A demanda de diñeiro
3. Oferta de diñeiro
4. Determinación do tipo de interese e da curva LM
5. A política monetaria e as operacións de mercado aberto |
5. O MERCADO DE BENS E O MERCADO DE ACTIVOS: O MODELO IS-LM
|
1. Introdución
2. O mercado de bens e a relación IS: revisión
3. Os mercados financeiros e a relación LM: revisión
4. Xuntando as relacións IS e LM
5. Demanda agregada
6. ¿Como se axusta o modelo IS-LM aos feitos? |
6. O LADO DA OFERTA DA ECONOMIA
|
1. Introdución: unha breve revisión
2. O lado da oferta da economía: determinación do prezo
3. O lado da oferta da economía: determinación salarial
4. O mercado de traballo: a taxa natural de desemprego
5. A curva de Phillips: do nivel de prezos á taxa de inflación
6. Tipos de interese nominais e reais
7. A taxa de interese real e o modelo IS-LM
8. Os tipos de interese nominal e real: a regra de política monetaria
|
7. XUNTANDO TODOS OS MERCADOS: O MODELO IS-LM-PC |
1. A taxa de interese real e o modelo IS-LM: unha revisión
2. Modelo IS-LM-PC |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C7 |
17 |
34 |
51 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 |
25 |
25 |
50 |
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
5 |
29 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloxías dispoñibles. Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle presenten. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc. Na aula se poderán propoñer problemas que os alumnos deberán resolver, así como a realización de traballos. Os problemas e los casos terán estreita relación con cada un dos temas que se explicaron nas sesións magistrales. A medida que se van explicando os temas, poderanse propoñer evaluacións dos temas tratados.
Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema.
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación continua da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha é válida), en ensayo (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de raciocionio (argumentar, relacionar, etc). Tamén poderase construir cún só tipo de algunha destas preguntas. |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha é válida), en ensayo (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de raciocionio (argumentar, relacionar, etc). Tamén poderase construir cún só tipo de algunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Proba mixta |
|
Descrición |
As TGR, poderán impartirse de forma presencial ou on line, e dividiranse en 2 sesions de 2 horas, e prevese que sua programación teña lugar en torno as semanas 7 e 13 do cuadrimestre.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 |
Correspóndese con unha ou varias actividades (avaliación continua do estudante), que poderá consistir en probas tipo test, resolución de problemas, desenvolvemento de preguntas curtas, etc. Cando as actividades (avaliación continua) estean baseadas en probas tipo test, as preguntas incorrectas restarán puntuación. Para aprobar a materia será necesario acadar un mínimo do 50% sobre o 100% da cualificación en cada unha das actividades. |
50 |
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
Este exame final programarase coincidindo coa data da convocatoria da primeira oportunidade. Deberase acadar un mínimo do 50% do 100% da nota. Para optar á primeira oportunidade requírese unha asistencia mínima ao 75% das clases da materia.
Se a materia non se supera na convocatoria da primeira oportunidade (avaliación continua durante o curso e exame final da primeira oportunidade), o alumno deberá realizar a segunda oportunidade que abarcará todos os contidos da materia. Aqueles alumnos que decidan realizar a segunda oportunidade (sesión de xullo) terán que afrontar un exame cun peso do 100% da nota final da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. 3. Comportamento Fraudulento: Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta. O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario B) TIPOS DE CALIFICACION: 1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, independentemente da calificación acadada. 2. Calificación de suspenso (nota numérica de "0"): Caso de comportamento fraudulento 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: Agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: Os criterios de avaliación previamente indicados neste apartado. 2. Segunda oportunidade: Só haberá un exame na "segunda oportunidade" (convocatoria de xullo) onde o peso deste exame será o 100% da nota final da asginatura. O exame de segunda oportunidade consistirá en preguntas de opción múltiple. O exame da segunda oportunidade tamén pode incluír preguntas curtas para explicar o contido da materia e / ou a resolución de problemas. 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD O. (2006). MACROECONOMÍA 4º edc.. PEARSON PRENTICE HALL
DORNBUSCH, R. FISCHER, S. Y STARTZ, R. (2004). MACROECONOMIA 9ª EDICION . McGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA,S.A.U
BELZUNEGUI ORMAZABAL, B., CABRERIZO DE MIGUEL, J., PADILLA GIMENO, R. Y VALERO PERANDONES, I. (2013). MACROECONOMIA. PROBLEMAS Y EJERCICIOS RESUELTOS. PEARSON
WYPLOSZ, C., BURDA, M. (1994). MACROECONOMIA: UN TEXTO EUROPEO . ARIEL ECONOMIA
JONES, CHARLES I. (2014). MACROECONOMICS 4TH EDITION. W.W. NORTON & COMPANY, INC.
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2012). MACROECONOMICS 5 EDICION. PEARSON
MANKIW GREGORY N. (2016). MACROECONOMICS 9TH EDITION. WORTH PUBLISHERS
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2013). MACROECONOMICS. A EUROPEAN PERSPECTIVE. PEARSON
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. Y OTROS (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: LIBRO DE EJERCICIOS, TEST Y EXÁMENES RESUELTOS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE
PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: TEMAS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais.
3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 5. As tutorias realizaranse a través de teams 6. Perspectiva de xénero 6.1: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación
para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as
de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 6.2: Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade.
6.3: Deberanse detectar situacións de discriminación
por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|