Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Principios de Macroeconomía Código 611G01005
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Lopez Rodriguez, Jesus
Correo electrónico
jesus.lopez.rodriguez@udc.es
Profesorado
Lopez Rodriguez, Jesus
Pociña Sánchez, Brais
Rungo , Paolo
Correo electrónico
jesus.lopez.rodriguez@udc.es
brais.psanchez@udc.es
paolo.rungo@udc.es
Web
Descrición xeral A macroecomia e unha materia fundamental nas titulacións do Grado en Economía. Por tratarse dunha materia que se imparte no primeriro curso, o nivel será introdutorio, se bien han de quedar ben fundamentados os conceptos e as interrelacións macroeconómicas básicas.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer o funcionamento dos diferentes mercados: O mercado do diñeiro, o mercado do traballo, o mercado de bens. A1
A2
A7
B3
Coñecer a determinación da renda de equilibrio. Primeiro nunha economía simple, pechada e sen sector público. A2
A3
B1
B5
C1
Coñecer o papel do sector exterior e o papel do sector público e determinar o equilibrio nun modelo económico aberto e con sector público. A1
A2
A4
B2
B6
Coñecer a formulación e os efectos das políticas económicas de demanda: fiscais e monetarias. Coñecer as políticas de oferta. A3
A5
A6
A8
A9
A10
A11
B4
B8
C4
C5
Coñecer o papel da banca e dos bancos centrais no financiamento do sistema económico. A2
A3
A12
B7
C6
C7
Coñecer a nivel introdutorio a teoría dos ciclos económico A8
A9
A13
B9
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. A CIENCA MACROECONOMICA 1. ¿Qué estudia a macroeconomía?
2. ¿Cómo pensan os macroeconomistas?
2. OS DATOS DA MACROECONOMIA 1. Producción agregada
2. Outras grandes variables macroeconómicas
3. Modelos macroeconómicos e variables agregadas
4. Unha breve historia da macroeconomía
5. Tres conceptos centrais arredor dos cales se organiza a asignatura
3. O MERCADO DE BENS: A CURVA IS 1. A composición do PIB
2. A demanda de mercadorías
3. A determinación da producción de equilibrio
4. O investimento é igual ao aforro: unha forma alternativa de pensar o equilibrio no mercado de bens
5. A determinación da producción de equilibrio. O investimento como variable endóxena: a curva IS
6. O investimento é igual ao aforro: unha representación alternativa da curva IS (equilibrio no mercado de bens)
7. O goberno é omnipotente? un aviso
4. O MERCADO DE ACTIVOS: A CURVA LM 1. Os mercados financeiros: un suposto de agregación
2. A demanda de diñeiro
3. Oferta de diñeiro
4. Determinación do tipo de interese e da curva LM
5. A política monetaria e as operacións de mercado aberto
5. O MERCADO DE BENS E O MERCADO DE ACTIVOS: O MODELO IS-LM

1. Introdución
2. O mercado de bens e a relación IS: revisión
3. Os mercados financeiros e a relación LM: revisión
4. Xuntando as relacións IS e LM
5. Demanda agregada
6. ¿Como se axusta o modelo IS-LM aos feitos?
6. O LADO DA OFERTA DA ECONOMIA
1. Introdución: unha breve revisión
2. O lado da oferta da economía: determinación do prezo
3. O lado da oferta da economía: determinación salarial
4. O mercado de traballo: a taxa natural de desemprego
5. A curva de Phillips: do nivel de prezos á taxa de inflación
6. Tipos de interese nominais e reais
7. A taxa de interese real e o modelo IS-LM
8. Os tipos de interese nominal e real: a regra de política monetaria
7. XUNTANDO TODOS OS MERCADOS: O MODELO IS-LM-PC 1. A taxa de interese real e o modelo IS-LM: unha revisión
2. Modelo IS-LM-PC

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C7 17 34 51
Proba obxectiva A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 25 25 50
Proba mixta A1 A6 A11 A12 A13 5 29 34
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloxías dispoñibles. Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle presenten. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc. Na aula se poderán propoñer problemas que os alumnos deberán resolver, así como a realización de traballos. Os problemas e los casos terán estreita relación con cada un dos temas que se explicaron nas sesións magistrales. A medida que se van explicando os temas, poderanse propoñer evaluacións dos temas tratados.

Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación continua da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha é válida), en ensayo (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de raciocionio (argumentar, relacionar, etc). Tamén poderase construir cún só tipo de algunha destas preguntas.
Proba mixta Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha é válida), en ensayo (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de raciocionio (argumentar, relacionar, etc). Tamén poderase construir cún só tipo de algunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Proba mixta
Descrición
As TGR, poderán impartirse de forma presencial ou on line, e dividiranse en 2 sesions de 2 horas, e prevese que sua programación teña lugar en torno as semanas 7 e 13 do cuadrimestre.

Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 Correspóndese con unha ou varias actividades (avaliación continua do estudante), que poderá consistir en probas tipo test, resolución de problemas, desenvolvemento de preguntas curtas, etc. Cando as actividades (avaliación continua) estean baseadas en probas tipo test, as preguntas incorrectas restarán puntuación. Para aprobar a materia será necesario acadar un mínimo do 50% sobre o 100% da cualificación en cada unha das actividades. 50
Proba mixta A1 A6 A11 A12 A13 Este exame final programarase coincidindo coa data da convocatoria da primeira oportunidade. Deberase acadar un mínimo do 50% do 100% da nota. Para optar á primeira oportunidade requírese unha asistencia mínima ao 75% das clases da materia.

Se a materia non se supera na convocatoria da primeira oportunidade (avaliación continua durante o curso e exame final da primeira oportunidade), o alumno deberá realizar a segunda oportunidade que abarcará todos os contidos da materia. Aqueles alumnos que decidan realizar a segunda oportunidade (sesión de xullo) terán que afrontar un exame cun peso do 100% da nota final da materia.
50
 
Observacións avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 

 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 

 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. 

3. Comportamento Fraudulento: Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta. O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario

 B) TIPOS DE CALIFICACION

 1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, independentemente da calificación acadada. 

2. Calificación de suspenso (nota numérica de "0"): Caso de comportamento fraudulento

 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: Agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación 

 C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN

 1. Primeira oportunidade: Os criterios de avaliación previamente indicados neste apartado.

 2. Segunda oportunidade: Só haberá un exame na "segunda oportunidade" (convocatoria de xullo) onde o peso deste exame  será o 100% da nota final da asginatura. O exame de segunda oportunidade consistirá en preguntas de opción múltiple. O exame da segunda oportunidade tamén pode incluír preguntas curtas para explicar o contido da materia e / ou a resolución de problemas. 

 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final.


Fontes de información
Bibliografía básica BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD O. (2006). MACROECONOMÍA 4º edc.. PEARSON PRENTICE HALL
DORNBUSCH, R. FISCHER, S. Y STARTZ, R. (2004). MACROECONOMIA 9ª EDICION . McGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA,S.A.U
BELZUNEGUI ORMAZABAL, B., CABRERIZO DE MIGUEL, J., PADILLA GIMENO, R. Y VALERO PERANDONES, I. (2013). MACROECONOMIA. PROBLEMAS Y EJERCICIOS RESUELTOS. PEARSON
WYPLOSZ, C., BURDA, M. (1994). MACROECONOMIA: UN TEXTO EUROPEO . ARIEL ECONOMIA
JONES, CHARLES I. (2014). MACROECONOMICS 4TH EDITION. W.W. NORTON & COMPANY, INC.
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2012). MACROECONOMICS 5 EDICION. PEARSON
MANKIW GREGORY N. (2016). MACROECONOMICS 9TH EDITION. WORTH PUBLISHERS
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2013). MACROECONOMICS. A EUROPEAN PERSPECTIVE. PEARSON
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. Y OTROS (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: LIBRO DE EJERCICIOS, TEST Y EXÁMENES RESUELTOS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE
PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: TEMAS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

5. As tutorias realizaranse a través de teams

6. Perspectiva de xénero

6.1: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

6.2: Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

6.3: Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías