Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir, analizar e interpretar a metodoloxía económica dirixida ao estudo do funcionamento dous mercados e a competencia entre as empresas a un nivel intermedio, empregando modelos matemáticos sinxelos e apoio gráfico. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C8
|
Entender as interrelacións existentes entre as principais variables microeconómicas e como destas derivánse implicacións sobre a dirección e xestión empresarial. |
A4 A5 A6 A7 A8
|
|
C1 C4 C6
|
Saber traballar individualmente e en equipo,, de forma autónoma e utilizando diversas fontes de información |
A12 A13
|
B6
|
C1 C5 C7
|
Fomentar a actitude crítica e transmitir os valores do esforzo, do traballo, da formación continua, así coma do respeto á diversidade, facendo fincapé na importancia, por exemplo, da igualdade de xénero e no coidado da linguaxe. |
|
B9
|
C4 C6 C7 C8
|
Expresar un pensamento crítico e innovador que permita un desenvolvemento da profesión eficaz e versátil, á vez que avaliar distintos principios normativos e de benestar social |
A1 A5 A6 A7 A9 A10 A11
|
B2 B3 B4 B6 B7 B9
|
C1 C2 C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE 1. O PODER DE MERCADO. MONOPOLIO |
1. O poder de mercado e a competencia imperfecta
2. Coste social do monopolio. Regulación
3. Monopsonio e cadeas verticais
4. Discriminación de precios
5. A competencia monopolística
|
PARTE 2. FALLOS DE MERCADO E O PAPEL DO ESTADO |
6. Introducción
7. Externalidades
8. Bens públicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
25.5 |
42.5 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A8 A9 A12 A13 B1 B3 B8 C2 C6 |
10 |
15 |
25 |
Lecturas |
A7 A9 C2 C7 C8 |
0 |
6 |
6 |
Proba obxectiva |
B2 B1 B3 B4 B5 B7 B8 C3 |
4 |
32 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
A7 A9 A10 C2 C3 C6 C8 |
10 |
4 |
14 |
Seminario |
A5 A12 B3 C1 C4 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Discusión dirixida |
A1 B2 B4 C1 C6 |
6 |
4 |
10 |
Portafolios do alumno |
A5 B3 B5 C1 C8 |
0 |
4.5 |
4.5 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos por parte do profesorado, complementada con medios audiovisuais, e preguntas dirixidas ao estudiantado, que poderán ter carácter oral ou escrito. Poderán ser presenciais ou virtuais.
|
Solución de problemas |
Cuestións teóricas ou prácticas para resolver, que poderán plantexarse no contexto das sesións maxistrais, nos seminarios ou ben como traballo persoal do estudantado. Así mesmo, poderase requirir a entrega dos resultados da resolución dos problemas teóricos ou prácticos plantexados, tanto en soporte papel como dixital, a través da entrega directa, mediante a plataforma on-line, do correo electrónico ou de calquera outro sistema indicado polo profesorado. Poderán ser presenciais ou virtuais. |
Lecturas |
Lectura de textos académicos ou de actualidade. En lingua galega, española ou extranxeira. |
Proba obxectiva |
Trátase dunha proba para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén pode construirse cun só tipo dalgunha destas preguntas. Poderá incluír tanto preguntas de carácter teórico como práctico ou problemas. Poderase realizar online a través da plataforma Moodle ou de forma presencial. |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado tratará de aplicar o uso das TIC para aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico, baseadas en documentación escrita, audiovisual e de calquera índole, relacionada coa materia, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. Trátase de ampliar coñecementos e obter información para facilitar a aprendizaxe autónoma e o razoamento crítico. A plataforma Moodle será un vehículo importante para a aplicación desta metodoloxía. |
Seminario |
Clases en grupos reducidos de alumnos para análise detallada de problemas concretos do temario. Se realizarán de forma
virtual. |
Discusión dirixida |
Exercicios e cuestións teóricas e prácticas analizadas e resoltas en sesións interactivas (poderán ser presenciais ou virtuales) |
Portafolios do alumno |
Espazo para que o alumnado recolla as evidencias do traballo realizado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Discusión dirixida |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
A equipa docente estará dispoñible para á atención personalizada aos estudiantes, sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportuno, en relación co temario da asignatura. Particularmente para a resolución problemas, lecturas, etc.
Durante o desenvolvemento das sesións interactivas atenderase ao alumnado de forma individualizada, seguindo dous problemas que poidan xurdir antes das preguntas formuladas.
As TGR poderán impartirse de forma presencial ou online.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A7 A9 A10 C2 C3 C6 C8 |
Proporanse exercicios virtuais, que serán entregados ao equipo docente polos medios indicados. Formarán parte da avaliación continua. |
10 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A8 A9 A12 A13 B1 B3 B8 C2 C6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polo alumnado ás cuestións prácticas plantexadas. Poderanse realizar probas escritas, presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. |
10 |
Discusión dirixida |
A1 B2 B4 C1 C6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. |
10 |
Proba obxectiva |
B2 B1 B3 B4 B5 B7 B8 C3 |
Valoraranse os coñecementos adquiridos ao longo do curso. A proba poderá consistir en preguntas de carácter teórico ou práctico.
Ademais das probas finais, durante o curso poderase realizar probas escritas para avaliar os coñecementos adquiridos.
As probas pódense facer presencialmente ou en liña.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
1.- A calificación final (CF) determinaráse do seguinte xeito: CF=EC+EX(10-EC)/10 donde EC é a calificación obtida na evalución continua e EX é a calificación no exame final. Para superar a materia será necesario alcanzar como mínimo 5 puntos sobre 10 no exame final. 2.- A efectos de evaluación, a valoración das solucións propostas polo alumno, tanto no estudio de casos, como na solución de problemas, conforman a calificación de evaluación continua (EC) do alumno/a. Este tipo de evaluación realizaráse exclusivamente nas horas destinadas a tales efectos, ben sexa presencialmente ou vía Moodle. A puntuación máxima que un alumno/a podrá acadar neste concepto será de 3 puntos. 3.- Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades incluindo a convocatoria adiantada. En todas elas realizaránse as probas finais nas datas establecidas. 4.- A cualificación de non presentado corresponderá ao alumnado que non participe en actividades de avaliación ou que soamente o faga naquelas que supoñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación total, independentemente da que sería a cualificación final obtida. OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. RECOMENDACIÓNS: Para preparar as probas utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material entregado nas clases. Aconséllase que se resolvan sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Serrano, R. and Feldman, A. (2018). A short course in intermediate microeconomics with calculus. Cambridge
Antelo, Manuel (2023). El funcionamiento de los mercados no competitivos. Pirámide
Goolsbee, A., Levitt, S. Syverson, C. (2015). Microeconomía. Reverté
Serrano, R. y Feldman, A.M. (2016). Microeconomía Intermedia. Garceta
Goolsbee, A.; Levitt, S. D. and Syverson, C. (2016). Microeconomics. Macmillan education |
|
Bibliografía complementaria
|
Varian, H. R. (2020). Intermediate microeconomics : a modern approach. W.W. Norton & Co.
Pindyck, Robert S.; Rubinfeld, Daniel L. (2013). Microeconomía. Pearson
Varian, H. (). Microeconomía Intermedia. Antoni Bosch
Carrasco, A. y otros (). Microeconomía intermedia. Problemas y cuestiones. McGraw-Hill
Pindyck, R. S. and Rubinfeld, D. L. (2018). Microeconomics. Pearson Education |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Matemáticas I/611G01009 | Matemáticas II/611G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría Microeconómica/611G01023 |
|
Observacións |
Recoméndase seguir con asiduidade as indicacións e novidades da plataforma MOODLE, xa que esta plataforma, xunto coas clases presenciais, constitúe un sistema esencial de comunicación entre a equipa docente e o estudantado. Ademáis, fanse as seguintes observacións e recomendacións, con carácter xeral: 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 5. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporare a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). 6. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 7. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
ATENCIÓN Á DIVERSIDADE:O curso poderá adaptarse ao alumnado que requira a adopción de medidas orientadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionadas coa saúde mental). Se é o caso, deberán dirixirse aos servizos dispoñibles na UDC/no centro: nos prazos oficiais estipulados con anterioridade a cada cuadrimestre, coa Unidade de Atención á Diversidade ( Servizos de apoio ao estudantado (udc.es)); no seu defecto, co titor ADI da Facultade. |
|