Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o carácter dinámico dos ciclos de produción e de inflación, e os efectos que a política monetaria e fiscal teñen sobre elas. |
A1 A2 A3 A5 A8 A10 A11 A13
|
B1 B2 B4
|
C1
|
Entender o papel das expectativas nas decisións de consumo e investimento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A10 A12
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Entender o concepto de tipo de cambio e o papel das políticas económicas e comerciais na súa determinación. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B7 B8
|
C1 C2
|
Analizar a interrelación entre as variables macroeconómicas e as políticas de estabilización nas economías abertas.
|
A2 A3 A6 A8 A10
|
B1 B2 B7
|
C1 C2
|
Valorar a Macroeconomía e os modelos económicos de forma crítica |
A3 A4 A7 A10 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C6 C8
|
Analizar os procesos de axuste da economía no medio prazo. |
A2 A3 A5 A8
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A demanda. |
1.1 Equilibrio do mercado de bens, multiplicador e curva IS (repaso de "Principios de Macroeconomía").
1.2 Expectativas e comportamento prospectivo: consumo e investimento.
1.3 Demanda e desigualdade.
1.4 Consumo, investimento e a curva IS. |
2. A oferta. |
2.1 Determinantes do desemprego estrutural.
2.2 Equilibrio do lado da oferta e desigualdade.
2.3 Rixideces nominais, curva de Phillips e ciclo económico. |
3. O modelo das 3 ecuacións. |
3.1 O papel do Banco Central na estabilización.
3.2 Preferencias do Banco Central e regras monetarias.
3.3 O modelo das 3 ecuacións. |
4. Expectativas e política macroeconómica. |
4.1 Curva de Phillips, expectativas e inflación.
4.2 Hipótese sobre expectativas, sesgo de inflación e inconsistencia temporal.
4.3 Expectativas de inflación ancoradas e histérese. |
5. Entorno financeiro e macroeconomía. |
5.1 Tipos de interese, bancos e mercados financeiros.
5.2 O negocio da banca.
5.3 Operacións de política monetaria en réximes de reservas escasas e amplas. |
6. Política fiscal. |
6.1 O papel da política fiscal na estabilización.
6.2 As dinámicas da débeda.
6.3 A restrición orzamentaria do goberno e a equivalencia Ricardiana. |
7. O modelo das tres ecuacións nunha economía aberta |
7.1 O mercado de divisas e a condición de paridade descuberta dos tipos de interese.
7.2 O equilibrio nunha economía aberta.
7.3 A estabilización nun sistema de tipos de cambio flexibles. |
8. A economía aberta: demanda e oferta |
8.1 A demanda e a balanza comercial.
8.2 A oferta nunha economía aberta.
8.3 O modelo de medio prazo nunha economía aberta. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 B2 B1 B3 C4 C5 C7 C8 |
17 |
17 |
34 |
Obradoiro |
A3 A4 A7 A9 A11 A12 A13 B2 B3 B4 B8 C1 C2 C3 |
6 |
6 |
12 |
Lecturas |
A3 A7 A9 A11 A13 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C2 |
5 |
10 |
15 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 C4 |
0 |
20 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A3 A4 A7 A8 A9 A11 A13 B2 B1 B8 B9 C3 C4 |
19 |
0 |
19 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A9 A11 A12 A13 B6 C1 C6 |
0 |
35 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As actividades docentes do curso incluirán clases maxistrais. A asistencia, aínda que non obrigatoria, considérase de fundamental importancia para a aprendizaxe da materia. |
Obradoiro |
Realizaranse actividades participativas como debates e análise da actualidade macroeconómica. |
Lecturas |
Lectura de informes profesionais e artigos de prensa sobre a actualidade macroeconómica. |
Traballos tutelados |
Traballo en grupo: estudo da situación macroeconómica dun país. |
Aprendizaxe colaborativa |
Aprendizaxe na aula mediante procura de información, análise de datos e resolución de problemas. |
Proba obxectiva |
Exame final da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumno realizarase nas propias aulas e mediante reunións individuais. Nesta actividade de atención personalizada ao alumno inclúese a acción de titoría en grupos reducidos.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia
poderá utilizar as horas de titoría para calquera aclaración, en calquera caso, para a preparación do exame.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A3 A4 A7 A9 A11 A12 A13 B2 B3 B4 B8 C1 C2 C3 |
Tarefas de procura e interpretación da información, análise de datos e estudo da realidade macroeconómica. |
20 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A9 A11 A12 A13 B6 C1 C6 |
Exame final |
70 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 C4 |
Traballo en grupo: estudo da situación macroeconómica dun país. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será necesario alcanzar unha cualificación final (CF) de 5 sobre 10, e os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. O examen final (EX) cualificaranse sobre 10, debéndose obter un mínimo de 5 puntos para aprobar. Neste caso, Neste caso, é dicir, no caso de obter un mínimo de 5 puntos no exame final, a cualificación final da materia calcularase utilizando a seguinte fórmula:CF=EC+EX(10-EC)/10, onde EC indica a puntuación obtida na avaliación continua durante o curso, que representa o 30% (máx. 3 puntos). A participación activa na clase pode compensar ata un punto sobre dez das demais actividades. É dicir, a "participación" non constitúe unha actividade avaliable por si, senón que pode permitir compensar parcialmente a avaliación recibida nas demais actividades realizadas, no caso de non ter obtido a máxima puntuación. A participación valorarase de forma obxectiva a partir das actividades realizadas na clase. En particular, para a avaliación da participación, teranse en conta as respostas ás preguntas realizadas na clase sobre as lecturas asignadas en cada tema. OUTRAS OBSERVACIÓNS - Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. - Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. - Se incorporará a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas) - Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Olivier Blanchard (2017). Macroeconomía (7.ª edición). Madrid: Prentice Hall
Wendy Carlin, David Soskice (2023). Macroeconomics: institutions, instability, and inequality. Oxford, UK: Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Mankiw, N. G. (2020). Macroeconomía (10a ed.). Antoni Bosh
W. Mitchell, L. Randall Wray y M. Watts (2019). Macroeconomics. London: Red Globe Press
Tony Myatt (2023). The macro-economics anti-textbook. London: Bloomsbury academic |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Macroeconomía/611G01005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Macroeconomía. Crecemento e Dinámica/611G01028 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia solicitarase en formato
dixital (sen impresión). 2. Térase en conta a
importancia dos principios éticos relacionados coa sostenibilidade
nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para
identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|