Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A12
|
B3 B4 B5
|
C5 C8
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A3 A5 A8 A9
|
B1 B6 B7 B8 B9 B10
|
C6 C7
|
Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados.
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
|
A1 A2 A4 A6
|
B2 B5
|
C1 C4
|
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeno tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A1 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A11 A12
|
B3 B4
|
C1 C4 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. CONCEPTO E PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS |
CONCEPTO E CARACTERÍSTICAS
SISTEMA DE APOIO AS DECISIONS DE MARKETING
PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS
MERCADOS E COMPETENCIA: CONCEPTOS BÁSICOS. NORMATIVA |
TEMA 2. FONTES E TÉCNICAS DE INFORMACIÓN |
FONTES DE INFORMACIÓN: CONCEPTO E CARÁCTERISTICAS
CRITERIOS PARA CLASIFICAR FONTES DE INFORMACIÓN |
TEMA 3. MÉTODOS CUALITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL |
DINÁMICA DE GRUPOS
ENTREVISTA EN PROFUNDIDADE
DELPHI
PSEUDOCOMPRA
OBSERVACIÓN
TÉCNICAS PROXECTIVAS Y DE CREATIVIDADE
OTRAS TÉCNICAS. |
TEMA 4. MÉTODOS CUANTITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL |
- CONCEPTO. CARACTERÍSTICAS E CLASES
- PANEIS: CONSUMIDORES-DETALLISTAS-AUDIENCIAS |
TEMA 5. A ENQUISA |
- VENTAXAS DERIVADAS DO USO DE ENQUISAS
- CLASES DE ENQUISAS
- DESEÑO DE CUESTIONARIOS
- MEDICION Y ESCALAS
- O MUESTREO: CONCEPTOS BÁSICOS-DISEÑO MUESTRAL-PROCEDEMENTOS DE MUESTREO-TAMAÑO MUESTRAL
- ANÁLISE DA INFORMACIÓN:TÉCNICAS DE ANALISE
-BIVARIANTE-MULTIVARIANTE- PROTECCIÓN DE DATOS: CONCEPTOS BÁSICOS. PRINCIPIOS. DERECHOS Y OBLIGACIONES |
TEMA 6. O INFORME FINAL |
ESTRUCTURA INFORME E PRESENTACIÓN ORAL
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 B1 |
16 |
32 |
48 |
Estudo de casos |
A4 A6 A8 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B7 B9 C1 C5 C6 |
10 |
50 |
60 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A4 A6 A8 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C1 C6 C8 |
6 |
30 |
36 |
Proba de ensaio |
A6 B2 B3 B5 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación na aula dos diferentes temas con apoio de medios audiovisuais.
|
Estudo de casos |
Resolución de varios casos prácticos individuaiss o en grupo. Estas prácticas serán entregadas nos plazos fixados / expostos oralmente sios profesores o estiman necesario. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudo de mercado. O punto de partida, para cada un dos grupos, constitúeo a elección dun tema de investigación. O alumno/s establecerá un proceso de investigación sobre un acontecemento que considere importante a nivel empresarial, establecendo as fontes e o tipo de información necesarias, as análises estatísticas que se deben aplicar e, por último, expoñerá as súas conclusións. Neste sentido, (salvo proposta do propio grupo aceptada por profesores) o tema do traballo será asignado polo profesor e versará sobre calquera materia relacionada co ámbito social, económico, político, tecnolóxico, ambiental…
|
Proba de ensaio |
O exame final está formado por dúas probas (ensaio - desenvolvemento e/o opción múltiple)
É OBRIGATORIO obter unha nota mínima de corte en ambas as probas do examen para superar a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Realizarase un seguimento dos diferentes traballos nas horas de titoría.
Así mesmo, realizaranse titorías a grupos reducidos para resolver dúbidas sobre a materia, casos e traballos a realizar. Comunicarase con antelación o lugar, data e hora. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A4 A6 A8 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B7 B9 C1 C5 C6 |
Contémplase a realización de casos prácticos relacionados cos contidos teóricos da materia, en base a lecturas de documentos de traballo, asistencia a charlas ou outras posibles actuacións. Serán avaliados tendo en conta a súa presentación oral, escrita, a claridade, creatividade e aplicación dos fundamentos teóricos.
Valórase positivamente na cualificación a PARTICIPACIÓN activa e a acitud do alunmo durante o curso. |
30 |
Proba de ensaio |
A6 B2 B3 B5 |
Os profesores da materia realizarán un EXAMEN FINAL compuesto al menos por 2 PROBAS que poden incluir preguntas de ensaio /desenvolvemento /resposta múltiple.
É NECESARIO ALCANZAR UNHA CUALIFICACIÓN MÍNIMA EN CADA PROBA PARA SUPERAR A MATERIA (NOTA DE CORTE DE 4,5 PUNTOS SOBRE 10 PUNTOS EN CADA PROBA)
No caso de no alcanzar dicha nota de corte en cada proba, a puntuación do examen final é 0 puntos. |
45 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A4 A6 A8 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C1 C6 C8 |
Durante o cuadrimestre os alumnos elaborarán un proxecto de investigación. Os traballos valoraranse atendendo a:
• Organización e traballo en equipo/individual durante o cuadrimestre
• Presentación, estrutura, razoamento e creatividade
• Documentación/bibliografía/otros recursos utilizados.
• Especial atención ás conclusións e recomendacións.
Valórase positivamente na cualificación a PARTICIPACIÓN activa e a acitud do alunmo durante o curso |
25 |
|
Observacións avaliación |
CONDICIÓNS DE AVALIACIÓN Está prohibido o acceso ás probas de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles non autorizados. Estudantes han de acreditar a súa personalidade mediante a exhibición da tarxeta de estudante UDC ou mediante o documento nacional de identidade ou documento identificativo equivalente. TIPOS DE CUALIFICACIÓN Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial: aínda que estean exentos de asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios que os alumnos a tempo completo. Neste sentido, na presente guía contémplanse varias horas de atención personalizada.
Cualificación de non presentado: alumnos que só participen en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. AVALIACIÓN PRIMEIRA OPORTUNIDADE
Criterios avaliación: avaliación continua / exame final
Criterio 1. Avaliación continua* (55% da cualificación final) - Casos prácticos, proxecto de investigación, asistencia a xornadas, conferencias e participación individual en aula. Os casos prácticos e o proxecto de investigación deben ser presentados por escrito e/o expostos oralmente nas datas fixadas polos profesores. Na exposición oral tense en conta o dominio da materia a partir das preguntas formuladas. Neste sentido, a cualificación de cada un dos membros dun mesmo grupo de traballo poderá ser diferente.
A entrega fóra de prazo, ou non presentar oralmente prácticas/proxecto en datas fixadas conleva a valoración da práctica con 0 puntos.
- Asistencia - Participación - Soft skills
Valorarase positivamente na avaliación continua a participacíón, actitude e outras cualidades do alunnado durante o curso (pensamento crítico, pensamento creativo, traballo en equipo, resolución de problemas, ética, liderado, comunicación, atención aos detalles, etc).
Durante o cuatrimestre controlarase aleatoriamente a asistencia á aula. NON SE VALORARÁ POSITIVAMENTE AOS ALUMNOS CUNHA PORCENTAXE SUPERIOR AO 20% DE FALTAS DE ASISTENCIA. Criterio 2 Exame final (45% da cualificación final) O exame final está composto de polo menos 2 PROBAS que poderán incluír indistintamente preguntas de desenvolvemento /resposta múltiple. É NECESARIO ALCANZAR UNHA CUALIFICACIÓN MÍNIMA EN CADA PROBA (NOTA DE CORTE DE 4,5 PUNTOS SOBRE 10 PUNTOS EN CADA PRUEBA). No caso de non alcanzar a nota de corte en cada proba a puntuación do exame final é 0 puntos. AVALIACIÓN SEGUNDA OPORTUNIDADE
Polo menos 2 probas (100% DA CUALIFICACIÓN FINAL = VALOR 10 puntos) . Preguntas de resposta múltiple e/o preguntas de ensaio/desarrollo acerca dos contidos incluídos no programa da materia así como dos casos prácticos e dos proxectos de investigación.
É necesario alcanzar unha puntuación mínima en cada proba para superar a materia (nota de corte de 4,5 puntos sobre 10 en cada proba). No caso de non superar a nota de corte, a cualificación da proba é 0 puntos. CONVOCATORIA ADIANTADA
Criterio de avaliación similar ao aplicado para a segunda oportunidade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
VARIOS (). DOCUMENTOS, WEBINARS, PÁGINAS WEB, PRÁCTICAS AULA. PLATAFORMA MODDLE UDC
Estrella Ramón Antonio y otros (2019). Estructura,elaboración y desarrollo de proyectos de Investigación de mercados. EDUAL
Grande Esteban Ildefonso (2017). Fundamentos técnicas de investigación comercial. ESIC
Trespalacios Gutiérrez, Juan A. (2016). Investigación de mercados. Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística I/611G02006 | Introdución ao Marketing/611G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Distribución Comercial/611G02030 | Dirección Comercial/611G02035 | Coportamento do Consumidor. Productos e Marcas/611G02037 |
|
|