Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Contribuir a comprender o funcionamento real da economía na sociedade contemporánea. Paralelamente plantexar a obriga de todo ciudadán de contribuir cos seus tributos o sosten das necesidades colectivas e unha mellor comprensión da natureza destas últimas. |
|
B7 B11
|
C4 C5
|
Aprendizaxe reflexivo, crítico e autónomo |
|
B8 B3 B5
|
C6
|
Capacidade de análise crítico dos coñecementos adquiridos, capacidade de síntese e capacidade de aplicación práctica dos conceptos teóricos |
A5 A15
|
B6 B1 B3
|
C6 C7
|
Capacidade de búsqueda da información, selección e evaluación da documentación económica e información xeral |
A9
|
B6
|
|
Utilización de técnicas informáticas para a obtención da información e tratamento dos problemas económicos |
A9
|
B13
|
|
Capacidade de análise de conceptos fundamentais da Economía e Facenda Pública, útiles no só para os alumnos de Dereito como tal, sino tamén como cidadáns que consumen, invisten, reciben subvencións públicas, pagan impostos e adoptan otras moitas decisións en materia económica. |
A4 A7 A15
|
B7 B4
|
|
Capacidade de expresión oral e escrita |
|
B12
|
C1
|
Capacidade de traballo en equipo |
|
B10
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PROGRAMA DE PRINCIPIOS DE ECONOMÍA E FACENDA PÚBLICA
PARTE I. PRINCIPIOS DE ECONOMÍA
Tema 1. A macroeconomía: conceptos básicos.
Tema 2: O desemprego e a inflación.
Tema 3. As funcións do diñeiro.
Tema 4. O crecimento económico e o desenvolvemento.
Tema 5. As novas tecnoloxías e os fondos next-generation |
Tema 1. A macroeconomía: conceptos básicos.
1.1: ¿Qué e a Macroeconomía?
1.2: Conceptos básicos.
Tema 2: O desemprego e a inflación.
2.1 O desemprego.
2.2 A inflación.
2.3 A curva de Phillips.
Tema 3. As funcións do diñeiro.
3.1 Origen y tipos de diñeiro.
3.2 A oferta monetaria e a demanda de diñeiro.
3.3 O Banco Central Europeo e o euro.
Tema 4. O crecemento económico e o desenvolvemento.
4.1 O crecimento económico.
4.2 O desenvolvemento e as tres vías da sostenibilidade.
Tema 5. As novas Tecnoloxías e os fondos Next-Generation
5.1. Novas Tecnoloxias
5.2. Fondos Next-Generation |
PARTE II. FACENDA PÚBLICA: FUNDAMENTOS E GASTO PÚBLICO
Tema 6. O Obxecto de estudo da Facenda Pública.
Tema 7. O Suxeito da actividade financeira O Sector público.
Tema 8. Os Enfoques da Teoría da Facenda Pública.
Tema 9. O Papel do Sector Público na Economía.
Tema 10. A Teoría dos Bens Públicos e a sua provisión.
Tema 11. O Gasto Público.
|
Tema 6. O Obxecto de estudo da Facenda Pública.
6.1. Fundamentos da Facenda Pública e Economía Pública.
6.2. Características da actividade financeira do Sector Público.
Tema 7. O Suxeito da actividade financeira O Sector Público.
7.1. Concepto, delimitación e compoñentes.
7.2. características do Grupo Público ou Sector Público.
Tema 8. Os Enfoques da Teoría da Facenda Pública.
8.1. O Tratamento Normativo da Facenda Pública.
8.2. O Tratamento Positivo da Facenda Pública.
Tema 9. O Papel do Sector Público na Economía.
9.1. A Facenda Pública no Pensamento Económico: introducción.
9.2. A intervención pública para acadar a eficiencia.
9.3. A intervención pública para acadar a equidade.
9.4. A intervención pública para acadar a estabilidade macroeconómica.
9.5 Tipos e instrumentos da intervención pública.
Tema 10. A Teoría dos Bens Públicos e a sua provisión.
10.1. Bens Sociais e Bens Privados.
10.2. Os fallos do mercado: consumo non rival e non exclusión vía prezos.
10.3. Bens Mixtos.
Tema 11. O Gasto Público.
11.1. Definición e características.
11.2. Clasificacions dos Gastos Públicos.
11.3. Principios Xerais do Gasto Público. |
PARTE III. FACENDA PUBLICA: OS INGRESOS PÚBLICOS
Tema 12. Os Ingresos Públicos: tributos e impostos.
Tema 13. O Sistema Impositivo Español.
Tema 14. O Orzamento Público.
Tema 15. A Teoría Xeral da Imposición: custos e incidencia.
|
Tema 12. Os Ingresos Públicos: tributos e impostos.
12.1. Ingresos Públicos: definición e clasificacións.
12.2. Tributos e Impostos: definicións e clasificacións.
12.3. Estrutura dun Tributo.
12.4. Principios da Imposición.
Tema 13. O Sistema Impositivo Español.
13.1. Marco Legal Básico.
13.2. Clasificación impositiva Estatal.
13.3. Clasificación impositiva Autonómica.
13.4. Clasificación impositiva Municipal.
Tema 14. O Orzamento Público.
14.1. Definicións, características e Ciclo Orzamentario.
14.2. Principios orzamentarios e Orzmentos Xeraís do Estado.
14.3. Estrutura, contidos e funcións orzamentarias.
14.4. Clasifiación Económiica dos Orzamentos. Indicadores de medida do tamaño do Sector Público.
14.5 Análise Orzamentario aplicado.
Tema 15. A Teoría Xeral da Imposición: custos e incidencia.
15.1. Custos impositivos, o exceso de gravamén.
15.2. Imposición óptima: eficiencia e reparto da carga tributaria.
15.3. Incidencia Impositiva. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
B6 B10 B13 B1 B3 B5 C1 C4 C5 |
2 |
3 |
5 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A7 A15 B11 B1 B4 |
40 |
40 |
80 |
Estudo de casos |
A7 A9 B7 B12 B3 B5 C6 C7 |
18 |
27 |
45 |
Proba obxectiva |
A7 B6 B8 B4 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Lectura de forma razoada e crítica da bibliografía para o seguimento do curso |
Sesión maxistral |
Explicación polo profesor de cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as suas relacións. |
Estudo de casos |
O profesorado explicará previamente a presentación dos casos prácticos a metodoloxía que debe seguirse e a orientación técnica para a sua resolución favorable. |
Proba obxectiva |
Consistirá nun examen final da asignatura que será escrito. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Consistirá nun sistema de tutorías por parte do profesorado donde se atenderá de forma persoal ao alumno. Os medios empregados serán o correo electrónico para dúbidas, consultas e seguimento dos casos, moodle para depositar ficheiros e demas materiais e Teams para reunións e actividades de grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A7 A9 B7 B12 B3 B5 C6 C7 |
A evaluación dos casos o exercicios prácticos será feita ben a través de preguntas tipo test con respostas de cálculo numérico cunha soa resposta correcta ou ben mediante exercicios prácticos feitos por escrito na aula. Desta forma o alumno deberá mostrar a compresión en canto a experiencia práctica adquirida. |
20 |
Proba obxectiva |
A7 B6 B8 B4 |
Se fará un exámen conxunto de ambas partes: Economía e Facenda Pública, que terá caracter eliminatorio. Os exámenes aprobados tendrán a condición de liberados ata a conclusión do curso, e decir, quen aprobe unha parte da asignatura en maio so ira o examen de xullo coa parte suspensa. Non se gardan ditos aprobados para anos posteriores.
Para superar a asignatura se require unha media de 5 puntos entre ambas partes: Economía e Facenda Pública, sendo para elo necesario acadar na parte suspensa un mínimo de 4,5 puntos.
A respectiva proba final (obxectiva) será escrito e tipo test, con preguntas de resposta multiple e unha soa resposta correcta, o 20% das preguntas serán de comprensión da parte aplicada da materia.
A nota final da asignatura estará formada pola media ponderada en base o número de horas/crédito con que conta cada parte da asignatura.
Na 2ª oportunidade será recuperable a parte correspondente a proba práctica, según as especificacions recollidas nas observacions a evaluación. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Nota a evaluación: no caso dos alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa de exención de asistencia, a evaluación será feita a través da proba obxectiva, que representará o 100% da calificación en ambalas oportunidades. Na segunda oportunidade o alumno/a, que opte por recuperar o 20% correspondente a proba práctica feita durante o período de docencia, o podrá facer contestando as preguntas que al efecto se entregaran tras concluir a parte correspondente a proba obxetiva, preguntas que seguirán a metodologxa descrita como "estudo de casos" (test o exercicios prácticos). As persoas que opten por recuperar a nota da parte práctica, deben ter en conta que a nota da parte práctica recollida na calificación será a obtida nesta segunda oportunidade. No caso de plaxio ou copia na realización de calquer proba o alumno automática será excluido da mesma, e toda a puntuación que obtuviese en dita convocatoria ou oportunidade le será eliminada. Por ello, si o alumno tivera puntuación na proba práctica ou estudo de caso, esta le sería anulada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Del Campo Villares, M. O. y Montes Solla P. (2022). Fundamentos Económicos y de la Hacienda Pública. A Coruña: Reprografía do Noroeste (2ª edición). Barreiro Gen, Mª. y Del Campo Villares, M. O.
(2019). Fundamentos Económicos y de la Hacienda Pública. A Coruña: Reprografía do Noroeste (1ª edición). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios económico-contables da empresa/612G01005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización constitucional do Estado/612G01009 |
|
Materias que continúan o temario |
Fundamentos de Dereito Financeiro/612G01018 | Dereito Tributario/612G01029 |
|
|