Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a función do Dereito, o seu carácter sistemático e interdisciplinar, tendo como punto de partida os principios e valores constitucionais, o que comporta:
1. Unha comprensión do Dereito tanto na súa evolución histórica como na súa realidade actual.
2. Coñecemento das estruturas xurídico-políticas nacionais e internacionais.
3. O manexo das fontes xurídicas básicas para esta materia (a súa interpretación e análise), e o seu acceso a través de diversas tecnoloxías.
4. A elaboración de documentos xurídicos e redacción técnica de traballos de introdución á investigación.
5. A práctica da oratoria xurídica. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10
|
B7 B8 B1 B2 B3 B5
|
C2 C3 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Concepto, fontes e principios do Dereito Eclesiástico |
1.1 Relacións poder político-poder religioso na Historia
1.2 Fontes do Dereito Eclesiástico
1.3 Principios do Dereito Eclesiástico
|
Tema 2 A liberdade relixiosa |
2.1 Liberdade relixiosa individual
2.2 Liberdade relixiosa colectiva: as confesións
|
Tema 3
A relixión no espazo público |
3.1 Educación relixiosa
3.2 Asistencia relixiosa e ministros de culto
3.3 A laicidade e as suas consecuencias |
Tema 4.
Sistema matrimonial |
4.1 O casamento no Dereito
4.2 Sistemas matrimoniais. Sistema español |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 B7 B8 B5 C3 C5 C7 |
19 |
28.5 |
47.5 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
2 |
0 |
2 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 |
14 |
21 |
35 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 |
5 |
8 |
13 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 |
0 |
5 |
5 |
Seminario |
A1 A2 A10 B1 B2 B3 C2 C4 C8 |
6 |
9 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición básica da materia obxecto do programa |
Actividades iniciais |
Presentación e introducción da materia |
Proba obxectiva |
Responder a preguntas propostas polo profesor |
Estudo de casos |
Análisis dos supostos prácticos seguindo as orientacións do profesor |
Discusión dirixida |
Debates presenciais ou virtuais |
Traballos tutelados |
Elaboración de traballos dirixidos polo profesor |
Seminario |
Asistencia ou exposición de traballos monográficos sobre un tema proposto |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Tutorías presenciais ou virtuais para orientar aos estudantes.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 |
Debates |
2 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 |
Elaboración de traballos tutelados |
5 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 |
Resolución de casos prácticos ou realización doutras actividades según as orientacións do profesor |
20 |
Seminario |
A1 A2 A10 B1 B2 B3 C2 C4 C8 |
Actividades señaladas por el profesor sobre contenidos del programa |
2 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
Asistencia presencial |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 B7 B8 B5 C3 C5 C7 |
Asistencia presencial e participación activa
|
10 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 |
Examen |
60 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que teñan dispensa de asistencia ás aulas, en virtude das causas xustificadas legalmente e acreditadas, examinaranse dunha
proba final obxectiva que comprenderá entre o 60 e o 80% da cualificación. Dita
proba versará sobre os contidos recollidos nesta guía docente e se
poderá preparar, entre outros, polos manuais aconsellados no punto 8
da mesma (Fontes de información). Deberá presentarse, asimesmo, un traballo segundo as indicacións do profesor do grupo correspondente. O examen poderá ser tipo test, de desenvolvemento de temas da asignatura ou de preguntas e respostas curtas. Os profesores dos distintos grupos explicarán na sesión inicial as metodoloxías e sistemas de avaliación (dentro dos previstos nesta guía) que seguirán no seu grupo. Os criterios de avaliación da segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira, salvo a posibilidade de avaliación continua. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Porras, José M. (coord) y otros (2021). Derecho de la libertad religiosa. Tecnos
Palomino, Rafel (2020). Manual Breve de Derecho Eclesiástico del Estado. Eprints UCM
Mantecón, Joaquín (2018). Pluralismo religioso, Estado y Derecho. Dictus Publishing
Martínez Torrón, Javier (2018). Religion and Law in Spain. Wolters Kluwer |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante asistir á sesión de presentación; o profesor de cada grupo explicará as medoloxías e sistemas de avaliación que empregará, así como a bibliografía o webgrafía complementaria. |
|