Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a función do Dereito de Familia como sistema regulador das relacións familiares tanto no ámbito personal como patrimonial. |
A1 A2 A3 A4 A7
|
B6 B8 B9 B10 B2 B3 B5
|
|
Coñecer os dereitos, principios e valores constitucionais que resultan de aplicación á familia a ás relacións entre familiares. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8
|
B6 B8 B9 B10 B2 B3 B5
|
|
Comprender a evolución social e xurídica do modelo de familia comparando a súa realidade histórica e actual. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6
|
B6 B8 B9 B10 B2 B3 B5
|
C8
|
Manexar as leis, a xurisprudenza e a doctrina existente en materia de Dereito de Familia. |
A9 A14
|
B6 B10
|
|
Interpretar e analizar críticamente as normas integrantes do Dereito de Familia no seu correspondente entorno casuístico. |
A10
|
B4
|
C4 C7
|
Utilizar os métodos alternativos de solución de conflitos familiares. |
A8 A15
|
|
|
Resolver de xeito efetivo os conflitos de familia fomentando o mantemento das relacións intersubxetivas entre familiares. |
|
B7
|
|
Afrontar os conflitos de familia cumplindo coas exixencias éticas propias da profesión e asumindo a responsabilide derivada da actuación profesional. |
|
B11
|
|
Comprender e redactar os documentos xurídicos cuxo otorgamento exixen as relacións de familia. |
A11
|
|
|
Dominar as novas tecnoloxías aplicables ao Dereito de Familia. |
A13
|
B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A FAMILIA E O DEREITO DE FAMILIA |
Composición da Familia
Dereito de Familia, Código e Constitución.
Caracteres do Dereito de Familia.
Evolución da Familia. |
TEMA 2
A OBRIGA DE ALIMENTOS |
Natureza e caracteres.
Suxeitos
Obxeto e contido
Nacemento e extinción |
TEMA 3
O MATRIMONIO |
Concepto e natureza
A evolución da regulación do matrimonio en España.
O matrimonio entre persoas do mesmo sexo.
A promesa de matrimonio.
As parellas de feito |
TEMA 4
REQUISITOS DO MATRIMONIO |
O expediente matrimonial.
A capacidade matrimonial.
O consentemento matrimonial.
A forma do matrimonio.
A inscrición do matrimonio no Rexistro Civil.
|
TEMA 5
OS EFECTOS DO MATRIMONIO |
Os efectos personais e patrimoniais do matrimonio.
O principio de igualdade xurídica entre os cónxuxes.
Os deberes conxugais
O domicilio conxugal |
TEMA 6
A NULIDADE E SEPARACIÓN |
As crises matrimoniais
A nulidade do matrimonio
A separación matrimonial
A disolución do matrimonio. O divorcio.
A mediación familiar |
TEMA 7
EFECTOS COMÚNS Á NULIDADE, SEPARACIÓN E DIVORCIO |
Medidas previas á presentación da demanda
Medidas provisionais derivadas da admisión da demanda
Medidas definitivas: contido
|
TEMA 8
O MATRIMONIO E A SUA ECONOMIA |
Os aspectos patrimoniais do matrimonio
O réxime económico matrimonial primario
As capitulacións matrimoniais
Oas doazóns por razón do matrimonio |
TEMA 9
A SOCIEDADE DE GANANCIAIS (PARTE PRIMEIRA) |
Concepto e natureza e comezo
Masas patrimoniais: bens gananciais e privativos
A autonomía da vontade na determinación dos bens da sociedade de gananciais.
A proba da pertenza dos bens: A presunción de ganancialidade |
TEMA 10
A SOCIEDADE DE GANANCIAIS (PARTE SEGUNDA) |
Cargas da sociedade de gananciais
Réxime de responsabilidade dos bens gananciais
Xestión e disposición dos bens gananciais
Actos anómalos e irregulares
O deber de información |
TEMA 11
A SOCIEDADE DE GANANCIAIS (PARTE TERCEIRA) |
Causas de disolución da sociedade de gananciais
Comunidade posterior a disolución
Liquidación e división da sociedade de gananciais
As atribucións preferentes
Liquidación en caso de pluralidade de sociedades
Os bens gananciais e o Rexistro da Propiedade |
TEMA 12
O RÉXIME DE SEPARACIÓN DE BENS |
Concepto e caracteres.
Vixencia
Publicidade
Principios inspiradores.
O deber de contribución ás cargas do matrimonio.
A presunción muciana de carácter concursal. |
TEMA 13
O RÉXIME DE PARTICIPACIÓN |
Concepto e características.
Regulación aplicable ao réxime de participación.
Vixencia e extinción.
Normas de liquidación. |
TEMA 14
A FILIACIÓN |
Concepto, clases e efectos.
Determinación da filiación matrimonial.
Determinación da filiación non matrimonial.
Accións de filiación.
Accións de impugnación.
Filiación derivada de técnicas de reproducción asistida. |
TEMA 15
A PATRIA POTESTADE |
Concepto, natureza e caracteres.
Elementos subxetivos.
Contido.
Modificación, suspensión e extinción.
|
TEMA 16
AS INSTITUCIÓNS DE GARDA |
Descripción do sistema.
As institucións de garda na Lei 8/2021 |
TEMA 17
O ACOLLEMENTO |
Tipos.
Procedemento.
Extinción. |
TEMA 18
A ADOPCIÓN |
Características xerais
Adoptantes.
Adoptado.
Procedemento.
Efectos.
Extinción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A8 A10 A12 B10 B11 B12 B2 B4 C4 |
6 |
3 |
9 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A15 B6 B7 B8 B9 B3 C7 |
3 |
3 |
6 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A6 A9 A11 B3 B5 |
3 |
3 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
A9 A13 B6 B13 B5 |
2 |
4 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 B2 B3 |
21 |
20 |
41 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A6 A9 A10 B7 B10 B11 B12 B2 B3 |
12 |
16 |
28 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A6 A12 |
2 |
20 |
22 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A6 A10 A11 A14 B9 B10 B2 B3 B4 B5 C8 |
2 |
19 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Esta actividade consistirá na explicación por parte do profesor e durante a primeira aula do curso, da Guía Docente, de xeito que os estudantes poidan ter una idea clara da forma na que vaise desenrrolar o cuadrimestre. |
Discusión dirixida |
Esta actividade será realizada de xeito presencial e consistirá na posta en común de opinións sobre unha materia ou ben na resolución común de problemas actuais que estean directamente relacionados con obxecto de estudo. |
Lecturas |
Lecturas de libros, artigos ou sentencias en sesións presenciales ou non presenciais. |
Prácticas a través de TIC |
Trátase de que os estudantes manexen as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación precisas para o exercicio da sua profesión e para a aprendizaxe. Esta actividade require atención personalizada en traballo presencial e traballo no presencial. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais constituirán un apoio ao estudo do manual recomendado, co obxecto de facilitar a comprensión dos conceptos, figuras e cuestións esenciais da asignatura. |
Estudo de casos |
Se propondrán casos prácticos que deberá resolver o alumno. O obxetivo dos casos será colocar ao alumno en situacións parecidas as que sobreveñen na práctica cotidián das distintas profesións xurídicas. |
Proba obxectiva |
Cando remate o cuatrimestre realizarase un examen escrito de preguntas para desenrrolar ou ben un examen tipo test, a elección do profesor. O examen versará sobre os contidos da materia expostos e explicados durante o cuatrimestre. |
Traballos tutelados |
O profesor suxerirá o desenrrolo de traballos tutelados, individuais ou en grupo, sobre un tema concreto. Estos traballos deberán ser expostos oralmente na clase, si o profesor así o especifica. Esta actividade precisa de traballo non presencial e atención personalizada. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
No referente as practicas mediante TICS, preténdese que cada un dos estudantes poida realizar a sua labor nun posto informático, en donde despois de impartir unhas explicacións xerais sobre o manexo da ferramenta tecnolóxica, o profesor encargará a realización de concretas actividades que serán supervisadas persoalmente. Durante a actividade do estudo de casos, parte do traballo do alumno debe desenrrolarse co profesor presente; de tal modo que se poidan plantexar consultas personalizadas ao mesmo.
Se prevé que o estudo final e global dos distintos contidos da asignatura plantee dúbidas razoables, que deberán ser resoltas persoalmente polo profesor. Mediante a realización dos traballos tutelados, a atención personalizada do profesor é necesaria para encauzar e orientar o tema a tratar, ensinar sobre os aspectos metodolóxicos, seleccionar a biliografía, resolver as dúbidas que vaian surxindo e asesorar en todas aquelas cuestións que requiran os estudantes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A6 A12 |
Consistirá nun examen escrito de preguntas para desenrrolar, ou ben nun examen tipo test, según decida o profesor da asignatura na quenda correspondente. |
80 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A6 A9 A10 B7 B10 B11 B12 B2 B3 |
Resolución de casos prácticos. Esta actividade poderá ser sustituida pola realización doutras actividades propostas polo profesor da asignatura na quenda correspondente (comentario de textos jurídicos, sentencias, autos, noticias, etc)
|
20 |
|
Observacións avaliación |
A nota de fora de examen se garda ata a segunda convocatoria.
- Os alumnos que teñan solicitado e concedido o "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" poderán realizar o examen sobre 10 puntos. No caso de que o alumno copie no exame o plaxie algún traballo , terá a calificación de 0 presentarase a oportuna solicitud para a incoación dun procedemento disciplinario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martínez de Aguirre Aldaz, C. (coord.) (2021). Curso de Derecho Civil IV: Derecho de familia. Edisofer, Madrid |
Recoméndase a utilización de calquera manual que estea actualizado a setembro de 2021 debido a que debe conter as importantes reformas intrroducidas pola Lei 8/2021, do 2 de xuño pola que se reforma a lexislación civil y procesual para o apoio das persoas con discapacidade no exercicio da súa capacidade xurídica. .
|
Bibliografía complementaria
|
AAVV Bercovitz Rodríguez-Cano coordinador (2023). Manual de Derecho Civil. Derecho de Familia. Bercal |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito da persoa/612G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito de obrigas e danos/612G01016 |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Contratación/612G01024 | Dereitos Reais/612G01027 | Dereito de Sucesións/612G01034 |
|
Observacións |
Se aconsella aos estudantes seguir o sistema de avaliación continua asistindo regularmente as aulas (teóricas e prácticas) e realizando os traballos non presenciais que sexan encargados polo profesor.
Só os alumnos que soliciten e se lle conceda o "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" poderán realizar o examen sobre 10 puntos. |
|