Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema |
A2 |
CE2 - Analizar e mellorar o rendimento dunha arquitectura ou un software dado |
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos e as técnicas básicas da computación de altas prestacións |
A4 |
CE4 - Afondar no coñecemento de ferramentas de programación e diferentes linguaxes no campo da computación de altas prestacións |
A8 |
CE8 - Ser capaz de aplicar os coñecementos, capacidades e aptitudes adquiridas á realidade empresarial e profesional, planificando, xestionando e avaliando proxectos no campo da computación de altas prestacións. |
B1 |
CB6 - Posuir e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenrolo e/ou aplicación de ideas, a miudo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires dunha información que, sendo incompleta o limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación do seus coñecementos e xuizos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Ser capaz de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B7 |
CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipótesis razoables. |
B9 |
CG4 - Ser capaz de planificar e realizar tarefas de investigación, desenrolo e innovación en ámbitos relacionados coa computación de altas prestacións |
B10 |
CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións. |
C1 |
CT1 -Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno coñecerá os distintos tipos de arquitecturas paralelas e a súa clasificación. |
AP1 AP3
|
BP1 BP5
|
CP1
|
O alumno coñecerá os conceptos básicos de organización e deseño dunha arquitectura paralela tanto a nivel de microarquitectura como de sistemas multiprocesador. |
AP2 AP8
|
BP2 BP4 BP6
|
|
O alumno coñecerá os principios de deseño e dos principais compoñentes dun sistema multiprocesador. |
AP2 AP3 AP8
|
BP1 BP3 BP7 BP9 BP10
|
CP1
|
O alumno aprenderá a analizar as prestacións dunha arquitectura paralela. |
AP2 AP4 AP8
|
BP4 BP7 BP9
|
CP1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Computadores paralelos |
- Breve Introdución Histórica
- Niveis de paralelismo: dende a microarquitectura ata os supercomputadores
- Clasificación |
Tema 2. Deseño de multiprocesadores, multinúcleo e many-core |
- Introdución
- Características arquitectónicas dos sistemas multiprocesador, multinúcleo e many-core
- Organización do sistema de memoria |
Tema 3. Coherencia de la caché |
- Protocolos de coherencia caché
- Protocolos de snooping (arquitecturas UMA)
- Protocolos baseados en directorios (arquitecturas CC-NUMA) |
Tema 4. Sincronización e consistencia de memoria en multiprocesadores |
- Primitivas de sincronización
- Soporte hardware para sincronización
- Implementaciones software de sincronización
- Modelos de consistencia de memoria
- Comparación entre os modelos de consistencia |
Tema 5. Redes de interconexión |
- Tipos de redes
- Compoñentes básicos dunha rede: ligazóns, encaminadores e interfaces de rede
- Parámetros de rendemento
- Espazo de deseño en redes de interconexión: Clasificación, topología, técnicas de conmutación, algoritmos de encaminamiento, control de fluxo, bloqueos
- Avaliación de prestacións en redes de interconexión |
Tema 6. Sistemas distribuídos: clústers |
Introdución ás arquitecturas clúster
- Arquitectura dun cluster
- Nodos
- Redes de interconexión
- Software
- Paquetes de ferramentas
- Aplicacións das arquitecturas clúster: Alta produtividade, alto rendemento e alta dispoñibilidade
-Planificación e abalo da carga |
Tema 7. Introdución á análise de rendemento. |
- Análise de rendemento: motivación.
- Conceptos básicos sobre a análise do rendemento.
- Caracterización e detección de problemas de rendemento.
- Aspectos arquitectónicos que inflúen no rendemento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 B1 B5 |
22 |
0 |
22 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A4 B2 B6 B10 C1 |
24 |
24 |
48 |
Traballos tutelados |
A8 B3 B4 B7 B9 |
0 |
72 |
72 |
Proba mixta |
B4 B7 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor con axuda de material editado electrónicamente, acompañada por preguntas dirixidas aos estudantes co fin de afianzar os coñecementos e mellorar a aprendizaxe. Pode haber debates sobre algúns puntos específicos dos contidos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse traballos prácticos no laboratorio, ben mediante resolución de problemas ou ben a nivel programación) para apoiar os contidos vistos na sesión maxistral. |
Traballos tutelados |
Os estudantes elaborarán en grupo ou individualmente traballos dirixidos sobre unha temática específica da materia. Nalgúns casos podería solicitarse unha exposición en clase destes traballos para o resto dos compañeiros. |
Proba mixta |
O profesor pode adicar un tempo a preguntar aos estudantes sobre as súas prácticas e traballos tutelados para complementar a avaliación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Prácticas de laboratorio:
Análisis co estudante do traballo práctico no laboratorio, e defensa da súa práctica una vez ha terminado.
Traballos tutelados:
Guía do estudante para a realización do traballo tutelado asignado, verificando periódicamente que estánse a cubrir os obxectivos planificados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A2 A4 B2 B6 B10 C1 |
Valórase o correcto funcionamento, a estructuración do código, e aa comprensión dos conceptos traballados. Tamén valórase a participación activa do estudante durante as sesións de prácticas. |
39 |
Traballos tutelados |
A8 B3 B4 B7 B9 |
No caso de desenvolvemento de código, valoranse os mesmos aspectos que nas prácticas. No caso de traballos escritos, valorase a capacidade de comprensión e síntesis sobre o tema proposto, e a calidade da presentación. |
59 |
Proba mixta |
B4 B7 |
Tanto no caso das prácticas como dos traballos tutelados o profesor pode facer preguntas concretas aos estudantes que poden complementar a avaliación. |
2 |
|
Observacións avaliación |
Consiste nunha avaliación continua baseada na realización de traballos
académicamente dirixidos (60%) e prácticas e seguemento da
participación activa durante as clases (40%). Avaliación
convocatoria ordinaria (Xaneiro): Se realizará segundo a avaliación
continua detallada máis arriba. Non haberá exame da asignatura. Avaliación
convocatoria extraordinaria (Xullo): Para superar a avaliación continua
será necesario entregar os traballos académicamente dirixidos e
prácticas que se teñan suspendido durante a convocatoria ordinaria. Non
haberá exame. NON PRESENTADO Se considerará non presentado o alumno que non teña entregado ningún dos traballos tutelados e prácticas. Durante
os procesos de avaliación os profesores poden solicitar ós estudantes
que se identifiquen pedindo a presentación do DNI ou pasaporte, ou
facendo os controis previos ou posteriores que consideren oportunos. A
aqueles alumnos que presenten traballos ou realicen probas de avaliación
de xeito non presencial, se lles poderá solicitar tamén a firma dixital
dos mesmos e/ou a declaración xurada sobre a autoría dos mesmos.
* Alumnos
matriculados a tiempo parcial: Se dotará de flexibilidad horaria a los alumnos
matriculados a tiempo parcial para la realización de las prácticas/trabajos de
la asignatura usando para ello las horas de tutorías de los profesores.
** Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. |
|