Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Capacidade para analizar as necesidades de información que se presentan nun contorno e levar a cabo en todas as súas etapas o proceso de construción dun sistema de información. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B2 |
Traballo en equipo. |
B3 |
Capacidade de análise e síntese. |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B5 |
Habilidades de xestión da información. |
B6 |
Toma de decisións. |
B7 |
Preocupación pola calidade. |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade). |
B10 |
Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática |
B13 |
Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática |
B14 |
Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais |
B17 |
Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos |
B21 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B22 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B23 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B24 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B25 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender os dereitos e as obrigas do cliente e as responsabilidades do analista |
|
BP6 BP7 BP14 BM1 BM2
|
CP1
|
Coñecer as necesidades da organización e a determinación de requisitos. |
|
BP2 BP4 BP5 BP13 BP14 BM1 BM2
|
CP1
|
Coñecer linguaxes e modelos para a análise. |
|
BP3 BP10 BM3 BM5
|
CP6
|
Saber validar fluxos de traballo e definir prototipos. |
AP8
|
BP1 BP8 BP9 BP17
|
CP6
|
Redacción, revisión e validación da especificación de requisitos dunha aplicación software. |
AP8
|
BP3 BP6 BP7 BP14 BM2 BM4
|
CP1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
O cliente e o analista. |
Requisitos de negocio |
Identificando os requisitos de negocio.
Definir a visión e o alcance do proxecto |
O usuario |
Identificando os usuarios.
Clasificar os grupos de usuarios.
Os representantes dos usuarios. |
Elecitación de requisitos |
Actividades facilitadas e non facilitadas.
Preparación e seguemento das actividades de elicitación. |
Comprendendo os requisitos de usuario |
Organización dos requisitos de usuario.
Aproximación de casos de uso e historias de usuario. |
Escribindo os requisitos |
Identificando os requisitos individuais.
Carácterísticas desexables das declaración indiviais de requisitos e das coleccións de requisitos. |
A Especifiación dos requisitos de software |
O documento de especificación de requisitos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 |
21 |
40 |
61 |
Proba mixta |
A8 B1 |
2 |
0 |
2 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 |
21 |
56 |
77 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento da parte teórica coa exposición dos fundamentos necesarios da Análise e Deseño, as Linguaxes de Modelado, as Metodoloxías do proceso de desenvolvemento e, por último, algúns principios de Organización e Control de proxectos de Sistemas de Información.
Tratarase de estimular a participación propondo o comentario e discusión crítica dos conceptos explicados. |
Proba mixta |
Avaliación do coñecemento dos contidos teóricos e prácticos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Aplicación dos coñecementos teóricos a un caso práctico, incluíndo entrevistas con clientes e análise dos requisitos expostos. O alumno debe ser capaz de redactar e validar unha especificación de requisitos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Neste apartado inclúese a orientación necesaria para resolver os exercicios, aclarar dúbidas e conceptos, e discutir as achegas e participación tanto individual, como de Grupo Reducido.
Avaliarase o traballo individual do alumnado.
Promoveranse os valores de igualdade seguindo as recomendacións actuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 |
Desenvolverase un caso práctico en grupo, realizando unha serie de entrevistas cun cliente. O alumnado ten que obter os requisitos, analizalos e presentar unha especificación de requisitos ó cliente. |
50 |
Proba mixta |
A8 B1 |
Examen final, é preciso acadar un 40% da valoración neste apartado para superar a materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
- A cualificación final será a suma das cualificacións obtidas en cada un dos apartados anteriormente descrito. A nota máxima será un catro cando a/o estudante non acade o 40% da valoración na proba mixta - Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Valacich, Joseph S.; George, Joey F. (2020). Modern Systems Analysis and Design. Pearson Education
Wiegers, Karl E.; Beatty, Joy (2013). Software Requirements. Microsoft Press
Kendall, Kenneth E.; Kendall, Julie E. (2020). Systems analysis and design. Pearson Education |
|
Bibliografía complementaria
|
Booch, Rumbaugh, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : guía del usuario. Addison Wesley
Rumbaugh, Booch, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : manual de referencia. Addison Wesley
Gamma, Helm, Johnson, Vlissides (). Patrones de diseño : elementos de software orientado a objetos reutilizable. Addison Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|