Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Capacidade para analizar as necesidades de información que se presentan nun contorno e levar a cabo en todas as súas etapas o proceso de construción dun sistema de información. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B2 |
Traballo en equipo. |
B3 |
Capacidade de análise e síntese. |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B5 |
Habilidades de xestión da información. |
B6 |
Toma de decisións. |
B7 |
Preocupación pola calidade. |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade). |
B10 |
Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática |
B13 |
Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática |
B14 |
Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais |
B17 |
Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos |
B21 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B22 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B23 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B24 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B25 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os dereitos e as obrigas do cliente e as responsabilidades do analista |
|
BJ6 BJ7 BJ14 BC1 BC2
|
CJ1
|
Coñecer as necesidades da organización e a determinación de requisitos. |
|
BJ2 BJ4 BJ5 BJ13 BJ14 BC1 BC2
|
CJ1
|
Coñecer linguaxes e modelos para a análise. |
|
BJ3 BJ10 BC3 BC5
|
CJ6
|
Saber validar fluxos de traballo e definir prototipos. |
AJ8
|
BJ1 BJ8 BJ9 BJ17
|
CJ6
|
Redacción, revisión e validación da especificación de requisitos dunha aplicación software. |
AJ8
|
BJ3 BJ6 BJ7 BJ14 BC2 BC4
|
CJ1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución |
O cliente e o analista. |
Requisitos de negocio |
Identificando os requisitos de negocio.
Definir a visión e o alcance do proxecto |
O usuario |
Identificando os usuarios.
Clasificar os grupos de usuarios.
Os representantes dos usuarios. |
Elecitación de requisitos |
Actividades facilitadas e non facilitadas.
Preparación e seguemento das actividades de elicitación. |
Comprendendo os requisitos de usuario |
Organización dos requisitos de usuario.
Aproximación de casos de uso e historias de usuario. |
Escribindo os requisitos |
Identificando os requisitos individuais.
Carácterísticas desexables das declaración indiviais de requisitos e das coleccións de requisitos. |
A Especifiación dos requisitos de software |
O documento de especificación de requisitos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 |
21 |
40 |
61 |
Mixed objective/subjective test |
A8 B1 |
2 |
0 |
2 |
Laboratory practice |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 |
21 |
56 |
77 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Desenvolvemento da parte teórica coa exposición dos fundamentos necesarios da Análise e Deseño, as Linguaxes de Modelado, as Metodoloxías do proceso de desenvolvemento e, por último, algúns principios de Organización e Control de proxectos de Sistemas de Información.
Tratarase de estimular a participación propondo o comentario e discusión crítica dos conceptos explicados. |
Mixed objective/subjective test |
Avaliación do coñecemento dos contidos teóricos e prácticos da materia. |
Laboratory practice |
Aplicación dos coñecementos teóricos a un caso práctico, incluíndo entrevistas con clientes e análise dos requisitos expostos. O alumno debe ser capaz de redactar e validar unha especificación de requisitos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
|
Description |
Neste apartado inclúese a orientación necesaria para resolver os exercicios, aclarar dúbidas e conceptos, e discutir as achegas e participación tanto individual, como de Grupo Reducido.
Avaliarase o traballo individual do alumnado.
Promoveranse os valores de igualdade seguindo as recomendacións actuais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 |
Desenvolverase un caso práctico en grupo, realizando unha serie de entrevistas cun cliente. O alumnado ten que obter os requisitos, analizalos e presentar unha especificación de requisitos ó cliente. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
A8 B1 |
Examen final, é preciso acadar un 40% da valoración neste apartado para superar a materia |
50 |
|
Assessment comments |
- A cualificación final será a suma das cualificacións obtidas en cada un dos apartados anteriormente descrito. A nota máxima será un catro cando o alumno non acade o 40% da valoración na proba mixta - A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Sources of information |
Basic
|
Valacich, Joseph S.; George, Joey F. (2020). Modern Systems Analysis and Design. Pearson Education
Wiegers, Karl E.; Beatty, Joy (2013). Software Requirements. Microsoft Press
Kendall, Kenneth E.; Kendall, Julie E. (2020). Systems analysis and design. Pearson Education |
|
Complementary
|
Booch, Rumbaugh, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : guía del usuario. Addison Wesley
Rumbaugh, Booch, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : manual de referencia. Addison Wesley
Gamma, Helm, Johnson, Vlissides (). Patrones de diseño : elementos de software orientado a objetos reutilizable. Addison Wesley |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|