Identifying Data 2024/25
Subject (*) Information Systems Analysis Code 614502006
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Landín Piñeiro, Alfonso
E-mail
alfonso.landin@udc.es
Lecturers
Landín Piñeiro, Alfonso
E-mail
alfonso.landin@udc.es
Web http://udconline.udc.gal/
General description Modelos de análises de requisitos. Desenvolvemento
de requisitos (necesidades do cliente e produto, especificación, análise, documentación e validación). Escenarios e casos de uso. Xestión de requisitos (entendemento, acordos, xestión de cambios, trazabilidad, identificación de inconsistencias, accións correctivas). Patróns de Análises. Modelado conceptual. Desenvolvemento e despregamento. Contextualización e transferencia de coñecemento multidisciplinar. Técnicas de negociación, comunicación e dinámica de grupo.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A8 Capacidade para analizar as necesidades de información que se presentan nun contorno e levar a cabo en todas as súas etapas o proceso de construción dun sistema de información.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B2 Traballo en equipo.
B3 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade para organizar e planificar.
B5 Habilidades de xestión da información.
B6 Toma de decisións.
B7 Preocupación pola calidade.
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar.
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade).
B10 Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática
B13 Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática
B14 Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais
B17 Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos
B21 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B22 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B23 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B24 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B25 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Comprender os dereitos e as obrigas do cliente e as responsabilidades do analista BJ6
BJ7
BJ14
BC1
BC2
CJ1
Coñecer as necesidades da organización e a determinación de requisitos. BJ2
BJ4
BJ5
BJ13
BJ14
BC1
BC2
CJ1
Coñecer linguaxes e modelos para a análise. BJ3
BJ10
BC3
BC5
CJ6
Saber validar fluxos de traballo e definir prototipos. AJ8
BJ1
BJ8
BJ9
BJ17
CJ6
Redacción, revisión e validación da especificación de requisitos dunha aplicación software. AJ8
BJ3
BJ6
BJ7
BJ14
BC2
BC4
CJ1

Contents
Topic Sub-topic
Introdución O cliente e o analista.
Requisitos de negocio Identificando os requisitos de negocio.
Definir a visión e o alcance do proxecto
O usuario Identificando os usuarios.
Clasificar os grupos de usuarios.
Os representantes dos usuarios.
Elecitación de requisitos Actividades facilitadas e non facilitadas.
Preparación e seguemento das actividades de elicitación.
Comprendendo os requisitos de usuario Organización dos requisitos de usuario.
Aproximación de casos de uso e historias de usuario.
Escribindo os requisitos Identificando os requisitos individuais.
Carácterísticas desexables das declaración indiviais de requisitos e das coleccións de requisitos.
A Especifiación dos requisitos de software O documento de especificación de requisitos.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 21 40 61
Mixed objective/subjective test A8 B1 2 0 2
Laboratory practice A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 21 56 77
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Desenvolvemento da parte teórica coa exposición dos fundamentos necesarios da Análise e Deseño, as Linguaxes de Modelado, as Metodoloxías do proceso de desenvolvemento e, por último, algúns principios de Organización e Control de proxectos de Sistemas de Información.
Tratarase de estimular a participación propondo o comentario e discusión crítica dos conceptos explicados.
Mixed objective/subjective test Avaliación do coñecemento dos contidos teóricos e prácticos da materia.
Laboratory practice Aplicación dos coñecementos teóricos a un caso práctico, incluíndo entrevistas con clientes e análise dos requisitos expostos. O alumno debe ser capaz de redactar e validar unha especificación de requisitos.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Description
Neste apartado inclúese a orientación necesaria para resolver os exercicios, aclarar dúbidas e conceptos, e discutir as achegas e participación tanto individual, como de Grupo Reducido.

Avaliarase o traballo individual do alumnado.
Promoveranse os valores de igualdade seguindo as recomendacións actuais.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Laboratory practice A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 Desenvolverase un caso práctico en grupo, realizando unha serie de entrevistas cun cliente. O alumnado ten que obter os requisitos, analizalos e presentar unha especificación de requisitos ó cliente. 50
Mixed objective/subjective test A8 B1 Examen final, é preciso acadar un 40% da valoración neste apartado para superar a materia 50
 
Assessment comments

- A cualificación final será a suma das cualificacións obtidas en cada un dos apartados anteriormente descrito. A nota máxima será un catro cando o alumno non acade o 40% da valoración na proba mixta

- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario


Sources of information
Basic Valacich, Joseph S.; George, Joey F. (2020). Modern Systems Analysis and Design. Pearson Education
Wiegers, Karl E.; Beatty, Joy (2013). Software Requirements. Microsoft Press
Kendall, Kenneth E.; Kendall, Julie E. (2020). Systems analysis and design. Pearson Education

Complementary Booch, Rumbaugh, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : guía del usuario. Addison Wesley
Rumbaugh, Booch, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : manual de referencia. Addison Wesley
Gamma, Helm, Johnson, Vlissides (). Patrones de diseño : elementos de software orientado a objetos reutilizable. Addison Wesley


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.