Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE3 - Analizar , deseñar , desenvolver, implementar , verificar e documentar solucións software eficientes sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais no eido da Bioinformática |
A4 |
CE4 - Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en aplicacións Bioinformáticas |
A7 |
CE7 - Capacidade para identificar a aplicabilidade do uso da bioinformática ao ámbito clínico |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade de formular xuízos en base a información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e principios subxacentes a públicos especializados e non especializados, de xeito claro e inequívoco |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B7 |
CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas |
B8 |
CG3 - Ser capaz de traballar en equipa, en especial de carácter interdisciplinar |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C4 |
CT4 - Ser capaz de analizar a realidade, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas a o ben común e ao exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Describir a estrutura funcional do sistema nervioso
|
|
BP1 BP3 BP5 BP6 BP7 BP8
|
|
Entender os elementos básicos de procesamento neuronal |
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6 BP8
|
|
Describir as distintas partes da cortiza cerebral e as súas funcións asociadas |
|
BP1 BP3 BP5 BP7
|
|
Entender o funcionamento do sistema nervioso como unha actividade de rede colaborativa |
AP3 AP4 AP7
|
BP2 BP4
|
|
Comprender o concepto de plasticidad neuronal
|
|
BP1 BP3 BP4 BP6
|
|
Entender que as alteracións da actividade de rede relaciónanse con distintas patoloxías nerviosas |
|
BP3 BP5 BP7
|
|
Coñecer as distintas aproximacións teóricas e modelos do funcionamento cerebral |
AP7
|
BP7 BP8
|
CP6 CP8
|
Relacionar a Neurociencia con outras disciplinas e traballar en equipos multiprofesionales |
AP7
|
BP6 BP7 BP8
|
CP1 CP4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á estrutura e función básica do sistema nervioso |
Sinapsis
Neuronas
Circuítos. |
Descrición do sistema nervioso como un sistema distribuído |
Áreas
Integración |
Redes neuronais e integración |
. |
Redes neuronais por defecto. |
Fisioloxía
Patoloxía |
Análise teórica e modelización computacional das funcións do sistema nervioso |
Comprender cómo se fai unha modelización.
Práctica con neurosimulador.
Informe sobre a aplicación do proceso de modelización |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C8 |
2 |
7 |
9 |
Lecturas |
A3 A4 B1 B5 B6 B7 |
3 |
3 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 |
7 |
7 |
14 |
Proba obxectiva |
A7 B2 B7 C4 |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
A3 B3 B5 B7 |
7 |
14 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba obxectiva |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Presentación oral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Atención personalizada virtual (email/Teams)
O alumno exporá un traballo científico, para a elaboración do mesmo contará co apoio individual do profesor.
As prácticas faranse en grupos reducidos onde os alumnos estarán dirixidos polo profesor á hora de realizar algunhas prácticas que doutra forma serían irrealizables e ininteligibles para o alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 B3 B5 B7 |
Asistenza e participación |
10 |
Lecturas |
A3 A4 B1 B5 B6 B7 |
Participación nas discusións.
Comprensión das lecturas |
10 |
Presentación oral |
B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C8 |
Claridade da exposición
Comprensión dos contidos
Discurso coherente e ordeado |
30 |
Proba obxectiva |
A7 B2 B7 C4 |
Coñecemento da materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carnevale, N.T. & Hines, M.L. (1997). "The NEURON simulation enviroment". 1179-1209.. Neural Computation 9
Larry Squire (Editor), Darwin Berg (Editor), Floyd E. Bloom (Editor), Sascha du Lac (Editor), Anirva (2012). Fundamental Neuroscience, Fourth Edition . Academic Press
Bear, Connors, Paradiso (2016). Neurociencia. La exploración del cerebro . Altamar
Kandel, E (2012). principles of neural science . McGraw-Hill Education
Hines, M. (1992). “NEURON—A program for simulation of nerve equations”. In: Neural Systems: Analysis and Modeling. p. 127-136. F. Eeckman. Norwell, MA: Kluwer
Hines, M. (1994). “The NEURON simulation program”. In: Neural Network Simulation Environments, p. 147-163.. J. Skrzypek. Norwell, MA: Kluwer |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|