Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Prácticas en empresa Código 614522018
Titulación
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía
Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría de Computadores
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Matemáticas
Coordinación
Sanchez Maroño, Noelia
Correo electrónico
noelia.sanchez@udc.es
Profesorado
Dorado de la Calle, Julian
Eiras Franco, Carlos
Fariña Martinez, Antonio
Fernández Lozano, Carlos
Ladra González, Susana
Puente Castro, Alejandro
Sanchez Maroño, Noelia
Vila Taboada, Marta
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
carlos.eiras.franco@udc.es
antonio.farina@udc.es
carlos.fernandez@udc.es
susana.ladra@udc.es
a.puentec@udc.es
noelia.sanchez@udc.es
marta.vila.taboada@udc.es
Web http://www.master.bioinformatica.fic.udc.es/
Descrición xeral Esta materia permite que o alumno poida adquirir as competencias da titulación a través de traballo en empresas ou institucións públicas. O seu obxetivo é completar a formación do mestrado con estancias nestas entidades colaboradoras nas que experimentar o desenvolvemento da actividad de investigación ou profesional nunha contorna productiva. Dende a Facultade de Informática establécense convenios con distintas empresas ou institucións para a realización destas prácticas curriculares. Sen embargo, non é unha lista pechada, senón que está aberta a novas relación en función do interese das empresas o dos estudantes.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A3 CE3 - Analizar , deseñar , desenvolver, implementar , verificar e documentar solucións software eficientes sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais no eido da Bioinformática
A6 CE6 – Capacidade para identificar as ferramentas software e fontes de datos de bioinformática máis relevantes, e adquirir destreza no seu uso
A7 CE7 - Capacidade para identificar a aplicabilidade do uso da bioinformática ao ámbito clínico
B1 CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade de formular xuízos en base a información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e principios subxacentes a públicos especializados e non especializados, de xeito claro e inequívoco
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo.
B8 CG3 - Ser capaz de traballar en equipa, en especial de carácter interdisciplinar
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 CT7 - Manter e asentar estratexias encamiñadas a actualización científica como criterio de mellora profesional.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Poseer experiencia real sobre a actividade de investigación ou profesional dentro das empresas ou institucións públicas no ámbito da bioinformática e a informática da saúde AP3
AP6
AP7
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP8
CP3
CP5
CP6
CP7
CP8
Obtención de habilidades lingüísticas comunicativas (comprensión, expresión, etc.) faladas e escritas en entornos profesionais. BP4
BP8
Obtención das técnicas necesarias para a realización dun informe ou memoria sobre un traballo realizado nun contorno laboral. AP3
AP6
BP4
BP8
CP3
Adaptación a novos entornos profesionais. BP8
Experiencia do desempeño profesional do estudiante e das funcións encomendadas nun contorno real de empresa. AP3
AP6
AP7
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP8
CP3
CP5
CP6
CP7
CP8
Capacitación para formar parte dun equipo de traballo nas diferentes tarefas que se lle asignan AP3
AP6
AP7
BP1
BP2
BP3
BP4
BP8
CP6

Contidos
Temas Subtemas
Prácticas externas en empresas ou institucións públicas do ámbito da bioinformática As prácticas realízanse en empresas e institucións do ámbito da bioinformática e tecnoloxía aplicada as ciencias da vida e da saúde
O estudante será supervisado por un titor profesional e outro académico.
O estudante debe entregar unha memoria final.
O titor profesional debe emitir un informe sobre as actividades realizadas.
O titor académico avaliará o estudiante en base a memoria realizada e o informe do titor profesional.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A3 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B8 C3 C5 C6 C7 C8 0 70 70
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC As prácticas van a depender do tipo de centro onde se leva a cabo o traballo que dependerá tamén do perfil do estudante.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
A realización das prácticas require a asignación dun titor profesional e dun titor académico.

O tutor profesional levará a cabo o seguimento do traballo do alumno e supervisará a memoria de traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A3 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B8 C3 C5 C6 C7 C8 El estudiante informará al tutor académico de las tareas que está realizando.

Al finalizar las prácticas, el estudiante entregará un informe en el que enumera y explica detalladamente las tareas realizadas, el entorno tecnológico utilizado -herramientas, estándares y metodologías-, evitando preguntas que puedan considerarse confidenciales.

El tutor profesional enviará un informe confidencial al coordinador de la asignatura y al tutor académico evaluando al estudiante en diferentes aspectos.

De acuerdo con el Reglamento de Prácticas Académicas Externas de los estudiantes de la Universidad de A Coruña (Aprobado por el Consejo de Gobierno de 23 de abril de 2013 y modificado por los acuerdos del Consejo de Gobierno de 27/02/2015, 29/09/2015 , 29/05/2018, 06/04/2019 y 11/03/2022) el tutor académico será el encargado de “Evaluar, en su caso, y proponer la calificación del período de prácticas curriculares” (Artículo 28, i)) . y para ello tomará “como base el seguimiento del estudiante, el informe del responsable de las tutorías en la institución colaboradora, los informes de seguimiento emitidos y el informe final elaborado por el estudiante” ( artículo 30). En este máster será determinante para la evaluación el informe del tutor profesional y el informe final elaborado por el estudiante.
100
 
Observacións avaliación

Pare a elaboración de informes e memorias, usaránse os formularios xenéricos da UDC, dispoñibles no momento de redactar esta guía aquí:

https://www.udc.es/es/emprego/practicas/Modelosdeconvenioseformularios/

Por normativa académica, o número de Matrículas de Honra (MH) é limitado (xeralmente so 1), o procedemento para otorgala será:

  • Todos os estudantes que obteñan unha nota igual ou superior a 9,5 serán candidatos á MH.
  • Unha comisión formada polos titores académicos dos candidatos á mención de MH decidirá o estudiante/s que acadará/n a MH.


Fontes de información
Bibliografía básica

As plantillas e procesos de petición de empresas realízase a través do campus virtual 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ás bases de datos/614522002
Introdución á bioloxía molecular /614522004
Xenética e evolución molecular/614522005
Xenómica/614522006
Estruturas de datos e algoritmia para secuencias biolóxicas/614522013
Procesamento avanzado de secuencias biolóxicas/614522020
Aplicacións e tendencias en bioinformática e enxeñaría biomédica/614522021
Xestión do coñecemento biomédico/614522022
Deseño e xestión de proxectos de investigación/614522023
Intelixencia computacional para datos de alta dimensionalidade/614522024
Enxeñaría biomecánica. sensorización e telemedicina/614522014
Fundamentos de neurociencia/614522015
Neuroenxeñaría e innovación en neurociencia/614522016
Sistemas de información sanitaria/614522017
Visualización médica avanzada/614522019
Intelixencia computacional para bioinformática/614522012
Fundamentos de bioinformática/614522008
Métodos estatísticos avanzados en bioinformática/614522009
Análise de imaxes biomédicas/614522010
Computación de altas prestacións en bioinformática/614522011
Introdución á programación/614522001
Probabilidade. estatística e elementos de biomatemática/614522007
Fundamentos de intelixencia artificial/614522003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Traballo fin de mestrado/614522025

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías