Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CON1-Concept and historical foundation of heritage |
A4 |
CON4-Knowledge about digital heritage entities, modeling and management of heritage information |
A5 |
CON5-Knowledge about the creation and management of heritage projects in the digital environment |
B3 |
HAB3-Be able to establish relationships and interact with the approaches of various disciplines |
B5 |
HAB5-Be able to choose and present the results of all kinds of projects related to the management of digital heritage |
B7 |
DES2-Be able to plan and manage the development along time of a heritage management project |
C1 |
CB1. Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context |
C2 |
CB2. That students know how to apply the knowledge acquired and their problem-solving ability in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ??study |
C5 |
CB5. That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous |
C6 |
CG1. Build, manage and disseminate digital heritage and the digital treatment of heritage in all its meanings |
C7 |
CG2. Apply knowledge in the implementation of heritage projects in the digital environment |
C8 |
CG3. Properly use the technological tools necessary for the acquisition, processing, management and dissemination of digital cultural heritage |
C11 |
CG6. Create original content in the field of cultural heritage combining humanistic and technological knowledge |
C12 |
CT1. Adapt the use and transfer of knowledge to new situations derived from technological change. |
C13 |
CT2. Actively face the resolution of problems in the social and market environment. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Distinguir o patrimonio dixital e o dixitalizado e coñecer as súas características
|
AJ1
|
BJ3
|
CJ1 CJ2 CJ5
|
Ser capaz de identificar entidades do patrimonio dixital, modelar os correspondentes dominios e xestionar información patrimonial
|
AJ4 AJ5
|
BJ3 BJ5
|
CJ1 CJ2 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ11 CJ12
|
Coñecer os procesos de creación e xestión de proxectos patrimoniais na contorna dixital |
AJ4 AJ5
|
BJ3 BJ5 BJ7
|
CJ1 CJ2 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ11 CJ12 CJ13
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. PATRIMONIO DIXITAL E PATRIMONIO DIXITALIZADO
|
Concepto e definición
|
2. ENTIDADES DE PATRIMONIO DIXITAL: FORMAS DE ALMACENAMENTO E ACCESO Á INFORMACIÓN
|
2.1 Definición e tipos de elementos
2.2 Formas de almacenamento: as bases de datos e os seus tipologias
2.3 Acceso á información: buscadores tradicionais, buscadores facetados, linguaxes e formas de interrogación
|
3. MODELADO DA INFORMACIÓN PATRIMONIAL
|
3.1 Definición de modelos, estrutura da información e teoría da representación
3.2. Modelos de datos e metadatos para o patrimonio: ontologías, datos abertos e vocabularios controlados
|
4. XESTIÓN DA INFORMACIÓN PATRIMONIAL
|
4.1 Xestión do patrimonio escrito (textos e documentos). Repositorios de textos completos: as edicións dixitais. Linguaxes de marcado e o estándar TEI.
4.2 Xestión de obxectos e imaxes. Formas de representación de arquivos de imaxes e audiovisuais. Estándares para a súa #poñer# ao dispor: IIIF.
4.3 Xestión de datos: os principios FAIR
|
5. CREACIÓN E XESTIÓN DE PROXECTOS PATRIMONIAIS NA CONTORNA DIXITAL
|
5.1 Fases de creación dun proxecto.
5.2 Procesos de dixitalización e selección de tecnoloxías
5.3 Estratexias de preservación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A4 B3 B5 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 |
10 |
40 |
50 |
Workshop |
A4 A5 B3 B5 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 |
10 |
40 |
50 |
Objective test |
A1 A4 A5 C2 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A5 C1 C2 |
15 |
8 |
23 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Impartiranse clases prácticas nas que, aínda que se darán explicacións teóricas, principalmente se realizarán exercicios, algúns dos cales precisarán de ferramentas TIC, en concreto, Microsoft Access.
Nestas aulas proporanse traballos tutelados que o alumnado terá que realizar de forma individual e entregar nos prazos e segundo as normas que se establecerán durante o curso e quedarán publicados no espazo da materia no Campus Virtual, e que computarán para a avaliación. |
Workshop |
Os alumnos experimentarán o proceso creación dunha edición académica digital curta sobre os documentos propostos pola profesora, poñendo en práctica procesos para a obtención do texto e as imaxes, a aplicación dun modelo TEI, a súa visualización e a posterior xestión dos datos. Terán que elaborar un traballo escrito no que reflexionen sobre as distintas fases do proceso de creación deste proxecto dixital, para presentar as tarefas que teñan realizado e os arquivos elaborados, que tamén se adxuntarán para a súa avaliación. |
Objective test |
Exame dos contidos teórico-prácticos que pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral dos contidos esenciais correspondentes aos temas do programa, que poderá ser apoiada por medios audiovisuais. Proposta de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Workshop |
|
Description |
As titorías da materia permitirán aos estudantes resolver dúbidas sobre os contidos da materia, as prácticas a través das TIC e o obradoiro
En xeral e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as titorías, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. Poderanse realizar titorías por Teams, acordándoas previamente por correo electrónico coas profesoras. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 A4 A5 C2 |
Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas expostas, o nivel de coñecementos e aptitudes demostrado. |
20 |
ICT practicals |
A4 B3 B5 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 |
Valoraranse os traballos entregados segundo os obxectivos descritos no enunciado que se publicará durante o curso. |
40 |
Workshop |
A4 A5 B3 B5 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada unha das actividades prácticas, a capacidade de relacionar os contidos teóricos coas tarefas realizadas e os arquivos elaborados, a calidade das aportacións por parte do alumnado, a coherencia da dúa estrutura, a redacción e a presentación. |
40 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia, é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 4 sobre 10 en cada unha das medologías que se avalían, de non ser así a nota global da materia non será superior a 4,5. Non se avaliarán traballos entregados fóra de prazo ou non acordados cos docentes previamente cando sexa preciso. Cualificaranse cun 0 os traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados ou plaxiados. A cualificación será de non presentado (N. P.), cando non se entreguen os traballos relativos ás prácticas a través de TIC ou o Obradoiro ou non se acuda ao exame. SEGUNDA OPORTUNIDADE Mantéñense as condicións da primeira oportunidade, e engádense as seguintes especificacións: Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas na primeira oportunidade. Será obrigatorio comunicar aos profesores como se abordará a avaliación nesta segunda oportunidade. Cando haxa que elixir un tema para unha das actividades do portafolios ou para o traballo tutelado, se non se fixo durante cUrso, será obrigatorio acordalo cos docentes, como mínimo, un mes antes da data fixada oficialmente para o exame. ALUMNOS CON DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS A CLASE LEGALMENTE RECOÑECIDA: Terán que acordar unha titoría nas dúas primeiras semanas de clase co fin de establecer un plan de traballo idóneo. Non haberá diferenzas no sistema de avaliación en relación co proposto para o resto do alumnado. Escoitar
|
Sources of information |
Basic
|
Gengnagel, Tessa; Neuber, Frederike; Schulz, Daniela (2023). "EDITORIAL: FAIR Enough? Evaluating Digital Scholarly Editions and the Application of the FAIR Data Principles." RIDE 16 . https://ride.i-d-e.de/issues/issue-16/editorial/
Bazzaco, S. (2020). "El reconocimiento automático de textos en letra gótica del Siglo de Oro: creación de un modelo HTR basado en libros de caballerías del siglo XVI en la plataforma Transkribus", JANUS 9 (2020.
Vaughan, N. (2021). "Introducción a la codificación de textos en TEI (parte 1)", Programming Historian en español 5 . https://doi.org/10.46430/phes0053
Vaughan, N. (2021). "Introducción a la codificación de textos en TEI (parte 2)", Programming Historian en español 5 . https://doi.org/10.46430/phes0055
Allés-Torrent, S. (2019). "Introducción a la Text Encoding Initiative". TTHub. Text Technologies Hub: Recursos sobre tecnologías del texto y edición digital.. https://TTHub.io/aprende/introduccion-a-tei/
Sahle, P. (2016). "What is a scholarly digital edition?"In: Driscoll, Matthew-James; Pierazzo, Elena (eds.). Digital scholarly editing: theories and practices.. Cambridge: Open Book Publishers, pp. 19-39.
Unesco (2003). Carta de la UNESCO para la Preservación del Patrimonio Digital. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000229034_spa
Mancinelli, T. y Pierazzo, E. (2020). Che cos'è un'edizione scientifica digitale. Roma: Carocci
(2011). Directrices para la implementación de la digitalización de documentos (UNE-ISO/TR 13028: 2011).
Biblioteca Nacional de Australia (2003). Directrices para la preservación del patrimonio digital. Unesco
IFLA (2002). DIRECTRICES PARA PROYECTOS DE DIGITALIZACIÓN de colecciones y fondos de dominio público, en particular para aquellos custodiados en bibliotecas y archivos. Madrid: Ministerio de Cultura
Unesco / Persist (2021). Directrices UNESCO/PERSIST sobre selección del patrimonio digital para su conservación a largo plazo. https://repository.ifla.org/bitstream/123456789/1390/1/UNESCO%20PERSIST%20sobre%20selecci%C3%B3n%20d
Alvite-Díez, M.-L., & Rojas-Castro, A. (2022). Ediciones digitales académicas: concepto, estándares de calidad y software de publicación.. Profesional De La información, 31(2)
Monella, P. y Rosselli Del Turco, R. (2020). Extending the DSE: LOD support and TEI/IIIF integration in EVT, in Marras, Cristina; Passarotti, Marco; Franzini,Greta; Litta, Eleonora (eds.), Atti del IX Convegno Annuale AIUCD. La svolta inevitabil. Milano (special number of journal Quaderni di Umanistica Digitale), pp. 148-155
DANS (2020). Fair-Aware. Your first steps toward FAIR data(set). https://fairaware.dans.knaw.nl/
Silberschatz, A.; Korth, H.; Sudarshan, S. (2014). Fundamentos de bases de datos . Aravaca: McGraw-Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Madrid: Addison-Wesley
(). International Image Interoperability Framework. https://iiif.io/
Rivero Cornelio, E.; Martínez Fuentes, L.; Reina Juliá, L.; Benavides Abajo, J.; Olaizola Bartolomé (2002). Introducción al SQL para usuarios y programadores. Madid: Thomson
Díez Carrera, C. (2012). La bibioteca digital. Gijón, Trea
Reed, J. (2017). Learn IIIF. https://www.learniiif.org/
Universidad de Cornell (). Llevando la teoría a la práctica: tutorial de digitalización de imágenes. http://preservationtutorial.library.cornell.edu/tutorial-spanish/tutorial_Spanish.pdf
Parthenos (). MANAGE, IMPROVE AND OPEN UP YOUR RESEARCH AND DATA. https://training.parthenos-project.eu/sample-page/manage-improve-and-open-up-your-research-and-data/
van Zundert, J. (2018). On Not Writing a Review about Mirador: Mirador, IIIF, and the Epistemological Gains of Distributed Digital Scholarly Resources. Digital Medievalist, 11(1), p.5.
Connolly, T.; Begg. C. (2005). Sistemas de bases de datos: un enfoque práctico para diseño, implementación y gestión.. Madrid: Pearson
Bazzaco, S. (2018). «El Progetto Mambrino y las tecnologías OCR: estado de la cuestión», Historias Fingidas 6, 257-272.
Bazzaco, S.; Jiménez Ruiz, A. M.; Martín Molares, M. y Torralba Ruberte, A. (2022). «Sistemas de reconocimiento de textos e impresos hispánicos de la Edad Moderna.La creación de unos modelos de HTR para la transcripción automatizadade documentos en gótica y redonda (s. XV-XVII)», His. |
As profesoras poderán proporcionar nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de profundizar ou adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|