Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
CON5-Coñecementos sobre creación e xestión de proxectos patrimoniais na contorna dixital |
A7 |
CON7-Coñecementos sobre a virtualización do patrimonio cultural: infografías, realidade aumentada, visualización 3D, xeolocalización, fotointerpretación |
A9 |
CON9-Coñecementos sobre produtos interactivos e apps aplicadas á difusión e á educación patrimonial |
B2 |
HAB2-Ser capaz de aplicar coñecemento na resolución de problemas |
B4 |
HAB4-Ser capaz de identificar fontes de información, recompilar e analizar datos e elaborar sínteses en relación con eles |
B6 |
DES1-Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas e informáticas aplicadas á dixitalización do patrimonio |
C2 |
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sá área de estudo |
C4 |
CB4. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
C5 |
CB5. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en grande medida autodirixido ou autónomo |
C8 |
CG3. Utilizar adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas necesarias para a adquisición, procesado, xestión e difusión do patrimonio cultural dixital |
C10 |
CG5. Traballar en equipos interdisciplinares en ámbitos empresariais de mercado e institucionais de xestión cultural |
C11 |
CG6. Crear contidos orixinais no ámbito do patrimonio cultural unindo coñecementos humanísticos e tecnolóxicos. |
C12 |
CT1. Adaptar o uso e transferencia do coñecemento a novas situacións derivadas do cambio tecnolóxico |
C15 |
CT4. Comprender os valores da igualdade, sustentabilidade ambiental e o dereito ao acceso equitativo aos recursos tecnolóxicos no coidado do patrimonio cultural dixital. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer recursos sobre a virtualización do patrimonio cultural |
AP7
|
BP2 BP4 BP6
|
CP2
|
Saber crear e xestionar proxectos patrimoniais na contorna dixital |
AP5 AP9
|
|
CP2 CP4 CP8 CP10 CP12
|
Saber crear produtos interactivos e apps aplicadas á difusión e á educación patrimonial |
AP9
|
BP2 BP6
|
CP5 CP11 CP15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Dixitalización |
- Audio, imaxe, vídeo, texto
- Formatos de codificación |
2. Xestión e almacenamento |
- Bases de datos documentais
- Datos e metadatos |
3. Introducción aos sistemas de información xeográfica (SIG, dende o punto de vista da dixitalización e captura da información xeográfica e o súa correcta representación) |
- Representación da información xeográfica
- Sistemas de navegación global
- Infraestructuras de datos espaciais
- Aplicacións SIG |
4. LiDAR e fotogrametría |
- Fundamentos
- Almacenamento de nubes de puntos
- Procesamento, análise e visualización de nubes de puntos
- Aplicacións e ferramentas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
B2 B6 C2 C5 C8 C12 C15 |
12 |
12 |
24 |
Traballos tutelados |
A5 B4 C2 C4 C5 C10 C11 C12 C15 |
1 |
9 |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A7 A9 C2 C4 C12 |
1 |
7 |
8 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A9 C4 C5 C15 |
8 |
24 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Localización de recursos en Internet, proba de tecnoloxías e desenrolo de recursos dixitais |
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumno dun traballo sobre temas da materia que será dirxido polo profesor nas fases de selección do traballo, prantexamento, desenrolo e presentación |
Proba obxectiva |
Exame presencial da totalidade dos contidos na data oficial de exame da materia. |
Sesión maxistral |
O profesor fará disponibles en Moodle diapositivas sobre os contidos teóricos previamente á clase.
Nas clases de aula discutirase sobre os contidos xa publicados e realizaranse explicacións sobre os contidos máis complexos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B2 B6 C2 C5 C8 C12 C15 |
Evaluación do traballo diario nas prácticas coa realización de ejercicios. |
60 |
Traballos tutelados |
A5 B4 C2 C4 C5 C10 C11 C12 C15 |
Realización de traballos a partires das prácticas e outros a proposta dos alumnos, que serán titorizados polo profesor |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A7 A9 C2 C4 C12 |
Exame de preguntas cortas e/ou tipo test |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación
mínima de 5
sobre 10 na suma das calificacións da proba obxectiva, traballo tutelado
e traballo en clase. Para poder sumar as tres notas o estudante deberá
obter unha nota mínima de 3,5 sobre 10 na proba obxectiva. Se non obtén
esta
nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba
obxectiva. Estudantes con matrícula a tiempo parcial e dispensa académica: Indicar
o profesor a situación de este tipo de estudantes. A entrega dos
traballos ten que realizarse nada datas establecidas para tódolos
estudantes. Segunda oportunidade e Convocatoria adelantada: O estudante ten que facer o exame da proba obxectiva nestas convocatorias,
sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste
apartado. Poderá entregar o traballo tutelado, o entregara ou non con
anterioridades, e a nota do traballo entregado sustituirá a que teña previamente
neste apartado. En canto a nota obtida nos traballos na clase manterase,
non
podendo recuperar esta parte da nota que se corresponde co traballo feito nas clases. Non Presentado: Os e as estudantes que non concorran a Proba Obxetiva terán a calificación
de "Non Presentado". Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación
ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse
de acordo coa normativa
académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Apuntes proporcionados por el profesor
Sistemas de captura de la información: fotogrametría y teledetección. Arozarena Villar, Antonio ; Otero, I ; Ezquerra Canalejo, Alejandra 2016. (online)
LIDAR:
LiDAR Remote Sensing and Applications, CRC Press/Taylor & Francis Group, . Authors: Pinliang Dong
and Qi Chen (2018). ISBN: 9781138747241, or 9781482243017
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos
sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|