Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Tecnoloxía Electrónica Código 614G01005
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
García Naya, José Antonio
Correo electrónico
jose.garcia.naya@udc.es
Profesorado
Bregains Rodriguez, Julio Claudio
Castro Castro, Paula Maria
García Naya, José Antonio
Gonzalez Lopez, Miguel
Iglesia Iglesias, Daniel Ismael
Lamas Seco, Jose Juan
Rodas González, Javier
Correo electrónico
julio.bregains@udc.es
paula.castro@udc.es
jose.garcia.naya@udc.es
miguel.gonzalez.lopez@udc.es
daniel.iglesia@udc.es
jose.juan.lamas.seco@udc.es
javier.rodas@udc.es
Web http://estudos.udc.es/es/subject/614G01V01/614G01005/
Descrición xeral A materia de Tecnoloxía Electrónica no Grao en Enxeñaría Informática é fundamental tanto para a titulación como para a carreira profesional en enxeñaría informática. Neste curso, o alumnado explorará os principios físicos dos semicondutores, os circuítos lóxicos e a tecnoloxía detrás dos dispositivos electrónicos. Este coñecemento é esencial para comprender e deseñar circuítos electrónicos, o que é crucial na creación de todo tipo de sistemas informáticos. A importancia desta materia reflíctese na súa aplicación en áreas punteiras como o Internet das Cousas (IoT), os dispositivos móbiles, as comunicacións e a ciberseguridade, por citar algúns. As persoas tituladas que conten cunha sólida base en tecnoloxía electrónica estarán mellor preparadas para innovar e desenvolver novas solucións tecnolóxicas, facendo fronte aos desafíos actuais e futuros na industria. Esta materia non só proporciona unha base teórica sólida, senón que tamén ofrece oportunidades para aplicar estes coñecementos en proxectos prácticos, preparando ao alumnado para desempeñar un papel crucial no avance tecnolóxico.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos de campos e ondas, e electromagnetismo, teoría de circuítos eléctricos, circuítos electrónicos, principio físico dos semicondutores e familias lóxicas, dispositivos electrónicos e fotónicos e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os fundamentos físicos e electrónicos dos compoñentes dun sistema computador. A2
B1
B3
C2
C6
Coñecer o funcionamento básico da instrumentación electrónica analóxica e dixital. A2
B1
B3
C2
C6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Circuitos eléctricos 1.1 Conceptos básicos de electricidade. Lei de Ohm.
1.2 Fontes de tensión e de corrente. Potencia.
1.3 Circuítos eléctricos. Regras de Kirchhoff.
1.4 Teoremas de Circuítos.
Tema 2. Carga e descarga do condensador. Amplificadores 2.1 Formas de Onda. Valores fundamentais.
2.2 Comportamento dos parámetros do condensador en función do tempo.
2.3 Circuito R-C no dominio do tempo.
2.4 Circuitos R-C integrador e diferenciador.
2.5 Fundamentos de amplificadores.
Tema 3. Díodos semicondutores 3.1 Principios físicos dos dispositivos semicondutores.
3.2 Unión p-n.
3.3 Característica V-I do díodo. Modelos lineais do díodo.
3.4 Díodos de avalancha. Díodos LED. Fotodíodos.
Tema 4. O transistor
4.1 O transistor unipolar MOSFET.
4.2 Características V-I en fonte común.
4.3 Rexións de funcionamento e modelos equivalentes lineais.
4.4 O transistor MOSFET en amplificación e en conmutación.
Tema 5. Circuítos lóxicos 5.1 Introdución. Características xerais dos circuítos dixitais.
5.2 Inversor CMOS.
5.3 Portas CMOS.
5.4 Familias CMOS.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 B1 B3 C2 C6 30 42 72
Prácticas de laboratorio A2 B1 B3 C2 C6 20 30 50
Solución de problemas A2 B1 B3 C2 C6 10 14 24
Proba mixta A2 B1 B3 C2 C6 3 0 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nas sesións maxistrais, exporanse os contidos teóricos mediante presentacións orais apoiadas con medios audiovisuais e encerado. Ademais, utilizaranse abundantes exemplos e resolveranse problemas prácticos. Esta metodoloxía inclúe a introdución de preguntas dirixidas ao alumnado para promover a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Prácticas de laboratorio Nas prácticas de laboratorio, o alumnado desenvolverá actividades prácticas enfocadas na análise de circuítos. Utilizarán placas electrónicas, equipos de instrumentación e software de medida e simulación de circuítos. Esta metodoloxía permite ao estudantado aplicar os conceptos teóricos nun contorno práctico, facilitando unha aprendizaxe máis profunda e unha comprensión integral dos sistemas electrónicos.
Solución de problemas O alumnado participará activamente na resolución de problemas propios da tecnoloxía electrónica, que estarán relacionados cos casos prácticos tratados no laboratorio. Estes problemas enfocaranse na análise de circuítos eléctricos e electrónicos, así como na comprensión do funcionamento de circuítos electrónicos básicos, incluíndo portas lóxicas. Ademais, o alumnado abordará exercicios deseñados para reforzar a comprensión dos conceptos fundamentais.
Proba mixta A proba mixta será unha actividade final de carácter avaliador na que o alumnado deberá demostrar o seu coñecemento mediante unha combinación de preguntas teóricas e a resolución de problemas. Esta proba escrita permitirá realizar un tratamento global e integrado dos coñecementos adquiridos ao longo da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada aplicarase ás tres metodoloxías docentes: sesión maxistral, prácticas de laboratorio e resolución de problemas. Esta atención consistirá en guiar e titorizar o proceso de aprendizaxe nas distintas actividades, co obxectivo de facilitar que o alumnado comprenda de xeito significativo a información, a integre na súa estrutura de coñecementos e se implique activamente. Ademais, búscase motivar ao alumnado e fomentar a súa participación activa no proceso de ensino-aprendizaxe.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A2 B1 B3 C2 C6 Avaliación continua, con realimentación por parte do profesorado, do traballo realizado polo alumnado nas prácticas de laboratorio. 30
Solución de problemas A2 B1 B3 C2 C6 Avaliación continua, con realimentación por parte do profesorado, do traballo realizado polo alumnado nas sesión de solución de problemas. 20
Proba mixta A2 B1 B3 C2 C6 A proba mixta consistirá en dar resposta por escrito a unha combinación de preguntas teóricas e a resolución de problemas. Realízase nas datas fixadas no calendario de exames do centro. 50
 
Observacións avaliación

Primeira oportunidade

O alumnado que non realice a proba mixta será cualificado como "non presentado".

A nota total (0 a 10 puntos) obtense da suma das notas das prácticas de laboratorio (0 a 3 puntos), solución de problemas (0 a 2 puntos) e da proba mixta (0 a 5 puntos).

Para superar a asignatura é necesario que se cumpran as dúas condicións seguintes:

1) A nota total é maior ou igual ao 50% (5 puntos da nota total).

2) A nota da proba mixta é maior ou igual ao 15% (3 puntos sobre 10 da nota da proba mixta). En caso contrario, a nota total dividirase á metade.

Segunda oportunidade

Somente se avaliará a proba mixta na data indicada no calendario de exames do centro. As condicións da cualificación como "non presentado" e para superar a asignatura son as mesmas que na primeira oportunidade.

Oportunidade adiantada

Mesmas condicións que no caso da segunda oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
  1. Nahvi, Mahmood, and Joseph A. Edminister. Circuitos eléctricos y electrónicos. 4a ed., McGraw-Hill, 2005. [URL]
  2. Hambley, Allan R. Electronica. 2a ed., Prentice-Hall, 2008. [URL]
Bibliografía complementaria
  1. Brégains, Julio Claudio, and Paula María Castro Castro. Electricidad básica: problemas resueltos. Starbook, 2012. [URL]
  2. Brégains, Julio Claudio, and Paula María Castro Castro. Electrónica básica: problemas resueltos. Starbook, 2013. [URL]
  3. Boylestad, Robert L. Introducción al análisis de circuitos. 13a ed., Pearson, 2017. [URL]
  4. Scott, Donald E. Introducción al análisis de circuitos: un enfoque sistemático. McGraw-Hill, 1988. [URL]
  5. Sedra, Adel S., and Kenneth C. Smith. Circuitos microelectrónicos. 5a ed., McGraw Hill, 2006. [URL]
  6. Malvino, Albert Paul, and David J. Bates. Principios de electrónica. 7a ed., McGraw-Hill, 2007. [URL]
  7. Boylestad, Robert L., and Louis Nashelsky. Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. 10a ed., Prentice Hall, 2009. [URL] 
  8. Boylestad, Robert L., et al. Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. 11a ed., Pearson Educación, 2018. [URL]
  9. Malik, Norbert R. Circuitos electrónicos: análisis, simulación y diseño. Prentice Hall, 1996. [URL]
  10. Rashid, Muhammad H. Circuitos microelectrónicos: análisis y diseño. Paraninfo, 2002. [URL]

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías