Competencias / Resultados del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A19 |
Conocimiento y aplicación de las herramientas necesarias para el almacenamiento, procesamiento y acceso a los sistemas de información, incluidos los basados en web. |
A23 |
Capacidad para diseñar y evaluar interfaces persona computador que garanticen la accesibilidad y usabilidad a los sistemas, servicios y aplicaciones informáticas. |
B1 |
Capacidad de resolución de problemas |
B2 |
Trabajo en equipo |
B4 |
Capacidad para organizar y planificar |
B7 |
Preocupación por la calidad |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Aprender a diseñar unha interfaze de usuario tendo en conta as medidas e estándares de evaliación existentes (accesibilidade, usabilidade e eficiencia). |
A19 A23
|
B1 B2
|
C3 C6 C7
|
Coñecer os patrons de diseño software e saber aplicar e implementar o mais axeitado a cada caso. |
A19 A23
|
B1 B2 B4 B7
|
C3 C6 C7
|
Coñecer e empregar as ferramentas e técnicas propias para o desenrrolo de aplicacións con interface de usuaria nas plataformas más comúns: desktop, mobile, web. |
A19 A23
|
B1 B2 B4 B7
|
C3 C6 C7
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Introdución
|
Introducción ás interfaces de usuario
Conceptos de interfaces |
Interfaces gráficas |
Interfaces de escritorio
Interfaces para dispositivos mobiles |
Interfaces baseadas en Web |
Tecnologías Web
Desarrollo de interfaces Web
Web Mobil |
Accesibilidade |
Conceptos de accesibilidade
Aplicación ás interfaces de usuario |
Testing |
Usabilidade
Pruebas software |
Outras interfaces |
Interfaces non convecionais
Tendencias no desenrolo de interfaces de usuario |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
B7 C3 C6 C7 |
30 |
39 |
69 |
Seminario |
B2 B7 C3 C6 C7 |
4 |
6 |
10 |
Trabajos tutelados |
A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 |
6 |
12 |
18 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 |
18 |
27 |
45 |
Actividades iniciales |
B4 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Exposición oral complemetada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas os estudantes, coa finalidade de transmitires coñecementos e facilitar a apredizaxe.
Tamen e coñecida coma "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral".
*N.B.:*
En el contexto actual partimos del supuesto de un modelo docente multimodal, y de una incertidumbre justificada sobre el grado de presencialidad que será posible alcanzar a lo largo del curso.
Por tanto, la metodología docente se adaptará a un modelo invertido en la medida que lo permitan los recursos humanos y materiales disponibles, siguiendo las mismas directrices tecnológicas expuestas en el apartado del plan de contingencia.
|
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten a finalidade do estudio intensivo dun tema. |
Trabajos tutelados |
Metodoloxía para promover a aprendizaxe autonoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académico e profesional). Esta referida prioritariamente a aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da sua propia aprendizaxe. Este sistema basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permete os estudantes aprenderes por medio da realización de actvidades de carácter prático, coma demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Actividades iniciales |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciares calquer proceso de aprendizaxe coa fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacios que posee o alumnado para o logro dos obxetivos. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
A propia metodoloxia imprica o seguemento personalizado da labor de auto-apredizaxe do estudante. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prácticas de laboratorio |
A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 |
O estudante deberá realizar varios traballos prácticos en grupos de 3 persoas. Cada un avaliarase de xeito grupal e individual. (Cando sexa imposible traballar en grupo, o traballo levarase a cabo de xeito individual).
A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo. |
30 |
Sesión magistral |
B7 C3 C6 C7 |
A avaliación realizarase mediante a clásica proba escrita. |
60 |
Trabajos tutelados |
A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 |
O estudante deberá preparar de manera autónoma varios traballos. Cada un avaliarase de xeito individual.
A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.
|
10 |
|
Observaciones evaluación |
N.B.: En aqueles cursos nos que non exista separación entre os
grupos de prácticas e traballos tutelados, ou que non existan grupos
reducidos para os traballos tutelados, os traballos e cualificacións
tamén se realizarán de maneira conxunta. Isto é, os traballos tutelados
pasarán a formar parte das prácticas de laboratorio, e as prácticas de
laboratorio suporán o 40% da cualificación final. Especialmente nas prácticas de laboratorio, terán una valoración negativa todos aqueles métodos de traballo e resultados contrarios ás competencias asociadas. Dado o carácter práctico da materia, de maneira opcional, e sempre segundo o criterio do coordinador da materia, poderanse adiantar partes da proba escrita ao longo do cuadrimestre para aqueles estudantes que demostren un desempeño axeitado na realización dos traballos prácticos. Esta posibilidade esta suxeita a capacidade loxística dentro da materia, que ven limitada en gran parte polo número de matriculas. Nos traballos de laboratorio que se realicen en grupo, valorarase tanto a calidade do traballo como a achega persoal de cada membro do grupo.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Lukas Mathis (). Designed for Use.
Jenifer Tidwell (). Designing interfaces.
Jeffrey Zeldman (). Designing with web standards.
Gtk+ (). gtk.org.
Mark Pilgrim (). HTML5 Up and running.
Gnome (). http://gnome.org.
W3C (). http://w3.org.
Flutter (). https://flutter.dev/.
Maximiliano Firtman (). Programming the Mobile Web.
Wilbert O. Galitz (). The Essential Guide to User Interfaces Design. |
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Programación I/614G01001 | Programación II/614G01006 | Diseño Software/614G01015 | Concurrencia y Paralelismo/614G01018 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
En virtude do establecido Lei
Orgánica 10/2022 de 6 de setembro sobre "Medidas relativas á
avaliación, verificación e acreditación de centros e de títulos
universitarios", "-Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de
ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas...) -Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas." |
|