Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Enxeñaría de Requisitos Código 614G01027
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Otero Freijeiro, David
Correo electrónico
david.otero.freijeiro@udc.es
Profesorado
Otero Freijeiro, David
Correo electrónico
david.otero.freijeiro@udc.es
Web
Descrición xeral O propósito da disciplina de análise de requisitos é: (1) establecer e manter un acordo cos clientes e outras partes interesadas sobre o que o sistema debe facer. (2) Proporcionar aos desarrolladores do sistema unha mellor comprensión dos requisitos do mesmo. (3) Definir os límites do sistema. (4) Proporcionar unha base para a planificación dos contidos técnicos de próximas iteraciones. (5) Proporcionar unha base para a estimación de custo e tempo para desenvolver o sistema e (6) Definir unha interfaz para o sistema, centrándose nas necesidades e obxectivos dos usuarios.



Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Identificar a análise de requisitos como unha das fases do ciclo de vida do software A26
A28
B3
B4
C2
C6
C7
C8
Identificar o fluxo de traballo de requisitos nunha metodoloxía estándar A26
A28
B3
B4
C2
C6
C7
C8
Coñecer e saber aplicar artefactos estándar de enxeñaría de requisitos A26
A28
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
Coñecer as principais tarefas involucradas na xestión de requisitos: elicitación, negociación, validación, xestión de cambios, trazabilidade, etc. A26
A28
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
Desenvolver un problema desde a súa especificación de requisitos inicial até o seu deseño e implementación A26
A28
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución • Introdución á enxeñaría de requisitos
• Fases da enxeñaría de requisitos
2. Modelo WRSPM • Especificación vs Requisitos
• Entorno
• Eventos compartidos
• Dominio
3. Problemas da linguaxe natural - Cuantificadores universales
- Ambiguacións
4. Casos de uso • Obxectivos
• Actores
• Casos de uso
• Diagrama de casos de uso
• Problemas comúns con casos de uso
• Casos de uso no fluxo de requisitos
5. Requisitos non funcionais - Definición
- Cuantificación
- Priorización
6. Xestión de requisitos • Características dos requisitos
• Elicitación de requisitos
• Requisitos non ambiguos
• Verificación de requisitos
• Atributos dos requisitos
• Xestión de cambios
• Trazabilidade
7. Validación de requisitos • Probas
• Revisións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A26 B1 C7 21 42 63
Prácticas de laboratorio A28 B2 B4 C3 13 39 52
Traballos tutelados B3 C4 C6 C8 7 21 28
Proba obxectiva C2 1 0 1
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases maxistrais nas que se expoñen os conceptos teóricos da materia utilizando entre outros recursos, materiais en formato electrónico, apuntamentos en formato electrónico, consulta de páxinas web e outro tipo de materiais que estean dispoñibles no campus virtual.
Prácticas de laboratorio Practicas realizadas en grupos nas que os estudantes poñen en práctica os coñecementos teóricos impartidos nas sesións maxistrais. As prácticas consistirán na realización das tarefas de enxeñaría de requisitos dun problema particular.
Traballos tutelados Traballos realizados en grupo nos que os estudantes poñen en práctica cómo transitar dende a especificación de requisitos realizada nas prácticas ata o deseño e a implementación final do software.
Proba obxectiva Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado. Cada estudante deberá aplicar tanto os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada aos alumnos comprende:
- Tutorías presenciais
- Tutorías virtuais a través dos foros do campus virtual
- Seguimento do labor realizado nas prácticas de laboratorio e traballos tutelados
- Encontros personalizados para resolver dúbidas

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva C2 Proba realizada ao final do curso sobre contidos teórico-prácticos.

A proba obxectiva é obrigatoria para aprobar a materia.
40
Traballos tutelados B3 C4 C6 C8 Os traballos tuteados completan as prácticas. A calificación do último traballo, ao englobar ao resto de traballos e prácticas, considérase parte da avaliación final e entregarase coas calificacións finais da asignatura. 20
Prácticas de laboratorio A28 B2 B4 C3 Realizaranse un seguimento continuo e programado de practícalas ao longo do curso. O desenvolvemento será incremental e cada presentación ou discusión dunha parte estará baseada na anterior. 40
 
Observacións avaliación
Para a segunda oportunidade e as convocatorias non ordinarias, tanto as
prácticas como a teorías avaliaranse no exame mixto. É necesario alcanzar unha cualificación do 50% en todas as partes para aprobar a materia, en caso contrario a nota máxima será de 4,5.

Fontes de información
Bibliografía básica Larman, Craig (2005). Applying UML and Patterns (3rd ed.). Pearson Education
James Rumbaugh y otros (). El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de Referencia. Addison Wesley
Karl Wiegers and Joy Beatty (2013). Software Requirements (3rd ed.). Microsoft Press
Cockburn, Alistair (2001). Writing effective use cases. Addison-Wesley

Se mantiene la bibliografía de los cursos anteriores para respetar la continuidad. Se añaden dos nuevas referencias bibliográficas fundamentales en la orientación actual de la asignatura.

Bibliografía complementaria Pilone, Dan & Miles, Russ (2008). Head First Software Development. O’Reilly Media
Adolph, Steve; Bramble, Paul (2002). Patterns for Effective Use Cases. Addison-Wesley Professional
Braude, Eric J.; Bernstein, Michael E. (2011). Software Engineering: Modern Approaches (2nd ed.). John Wiley and Sons
Larman, Craig (2002). UML y Patrones (2º ed.). Pearson Educación
Stevens, P. y Pooley, R. (2006). Using UML. Software Engineering with Objects and Components. Addison-Wesley Professional


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño Software/614G01015
Proceso Software/614G01019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Metodologías de Desarrollo/614G01051
Validación y Verificación del Software/614G01053

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías