Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A26 |
Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións. |
A28 |
Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar a análise de requisitos como unha das fases do ciclo de vida do software |
A26 A28
|
B3 B4
|
C2 C6 C7 C8
|
Identificar o fluxo de traballo de requisitos nunha metodoloxía estándar |
A26 A28
|
B3 B4
|
C2 C6 C7 C8
|
Coñecer e saber aplicar artefactos estándar de enxeñaría de requisitos |
A26 A28
|
B1 B2 B3 B4
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer as principais tarefas involucradas na xestión de requisitos: elicitación, negociación, validación, xestión de cambios, trazabilidade, etc. |
A26 A28
|
B1 B2 B3 B4
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Desenvolver un problema desde a súa especificación de requisitos inicial até o seu deseño e implementación |
A26 A28
|
B1 B2 B3 B4
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
• Introdución á enxeñaría de requisitos
• Fases da enxeñaría de requisitos |
2. Modelo WRSPM |
• Especificación vs Requisitos
• Entorno
• Eventos compartidos
• Dominio |
3. Problemas da linguaxe natural |
- Cuantificadores universales
- Ambiguacións |
4. Casos de uso |
• Obxectivos
• Actores
• Casos de uso
• Diagrama de casos de uso
• Problemas comúns con casos de uso
• Casos de uso no fluxo de requisitos |
5. Requisitos non funcionais |
- Definición
- Cuantificación
- Priorización |
6. Xestión de requisitos |
• Características dos requisitos
• Elicitación de requisitos
• Requisitos non ambiguos
• Verificación de requisitos
• Atributos dos requisitos
• Xestión de cambios
• Trazabilidade |
7. Validación de requisitos |
• Probas
• Revisións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A26 B1 C7 |
21 |
42 |
63 |
Prácticas de laboratorio |
A28 B2 B4 C3 |
13 |
39 |
52 |
Traballos tutelados |
B3 C4 C6 C8 |
7 |
21 |
28 |
Proba obxectiva |
C2 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais nas que se expoñen os conceptos teóricos da materia utilizando entre outros recursos, materiais en formato electrónico, apuntamentos en formato electrónico, consulta de páxinas web e outro tipo de materiais que estean dispoñibles no campus virtual. |
Prácticas de laboratorio |
Practicas realizadas en grupos nas que os estudantes poñen en práctica os coñecementos teóricos impartidos nas sesións maxistrais. As prácticas consistirán na realización das tarefas de enxeñaría de requisitos dun problema particular. |
Traballos tutelados |
Traballos realizados en grupo nos que os estudantes poñen en práctica cómo transitar dende a especificación de requisitos realizada nas prácticas ata o deseño e a implementación final do software. |
Proba obxectiva |
Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado. Cada estudante deberá aplicar tanto os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada aos alumnos comprende:
- Tutorías presenciais
- Tutorías virtuais a través dos foros do campus virtual
- Seguimento do labor realizado nas prácticas de laboratorio e traballos tutelados
- Encontros personalizados para resolver dúbidas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
C2 |
Proba realizada ao final do curso sobre contidos teórico-prácticos.
A proba obxectiva é obrigatoria para aprobar a materia. |
40 |
Traballos tutelados |
B3 C4 C6 C8 |
Os traballos tuteados completan as prácticas. A calificación do último traballo, ao englobar ao resto de traballos e prácticas, considérase parte da avaliación final e entregarase coas calificacións finais da asignatura. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A28 B2 B4 C3 |
Realizaranse un seguimento continuo e programado de practícalas ao longo do curso. O desenvolvemento será incremental e cada presentación ou discusión dunha parte estará baseada na anterior. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para a segunda oportunidade e as convocatorias non ordinarias, tanto as
prácticas como a teorías avaliaranse no exame mixto. É necesario alcanzar unha cualificación do 50% en todas as partes para aprobar a materia, en caso contrario a nota máxima será de 4,5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Larman, Craig (2005). Applying UML and Patterns (3rd ed.). Pearson Education
James Rumbaugh y otros (). El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de Referencia. Addison Wesley
Karl Wiegers and Joy Beatty (2013). Software Requirements (3rd ed.). Microsoft Press
Cockburn, Alistair (2001). Writing effective use cases. Addison-Wesley |
Se mantiene la bibliografía de los cursos anteriores para respetar la continuidad. Se añaden dos nuevas referencias bibliográficas fundamentales en la orientación actual de la asignatura. |
Bibliografía complementaria
|
Pilone, Dan & Miles, Russ (2008). Head First Software Development. O’Reilly Media
Adolph, Steve; Bramble, Paul (2002). Patterns for Effective Use Cases. Addison-Wesley Professional
Braude, Eric J.; Bernstein, Michael E. (2011). Software Engineering: Modern Approaches (2nd ed.). John Wiley and Sons
Larman, Craig (2002). UML y Patrones (2º ed.). Pearson Educación
Stevens, P. y Pooley, R. (2006). Using UML. Software Engineering with Objects and Components. Addison-Wesley Professional |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño Software/614G01015 | Proceso Software/614G01019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Metodologías de Desarrollo/614G01051 | Validación y Verificación del Software/614G01053 |
|
|